Kupiću el.vozilo kad:
- bude punionica ko benzinski pumpi.
- punjenje ne bude trajalo više od 5min.
- hladno vrijeme ne bude uticalo na baterije.
- domet auta bude min.500km ali zimi sa uključenim grejanjem.
- izvor el. energije na koji se puni bude 100% iz obnovljivih izvora.
- se baterije budu mogle 100% reciklirati bez štetnih nusproizvoda.
- im cijena bude u s razmjeri klase auta.
Punionica nikad neće biti kao benzinskih pumpi. Već ih ima više a pumpe polako (i sve brže) nestaju. Punjačke stanice nisu samo brzi punjači. Na pumpe moraju da idu svi fosilci sve vreme a na brze punjačke stanice samo retki koji su na dugim putevima ili trenutno nemaju drugu varijantu. Zbog toga brzih punjača ne mora da bude kao što je pumpi nekada bilo, "Bog da im dušu prosti". Trajanje punjenja - brkaš lončiće. Punjenje možda traje duže ali uzima samo par sekundi tvog vremena. Manje vremena potrošiš na punjenje mobilnog telefona nego na odlaske na pumpe a kola se pune brže od mobilnih. Zamisli mobilni koji radi nedelju dana sa jednim punjenjem. Svejedno bi mogao da ga puniš dok spavaš ili radiš, svaki dan. Hladno vreme utiče na sve - podjednako na (savremene) električne i fosilce. Baterije nisu više onoliko male i bez sistema za održavanje kao kakve su davno bile. 500 km sa uključenim grejanjem? Tesla Model S 100D može skoro toliko zavisno od čije zime pričaš. Stižu modeli koji će zasigurno moći. Za većinu situacija potrebno ti je samo onoliko koliko potrošiš tokom dana jer punjenje nije mučno kao odlaženje na pumpu pa može svaki dan/noć da se radi. Za duge puteve dovoljno je koliko se vozi između odmora/obroka. Mazohisti/maratonci su zasebna klasa. Obnovljive izvore električne energije možeš odmah da imaš. Drago mi je da na to misliš. Računam da to znači da ne podnosiš ni benzince, ni dizelaše ni "plince". Ne postoji ništa što se 100% reciklira. Kako su fosilci ubedljivo i dokazano najštetniji, ni njih ne trpiš. Cena i klasa? Za one koji auto drže parkirane (ne voze ih) fosilci jesu jeftiniji. Ali zašto ih ne voze? Onima koji baš puno voze najskuplji serijski električni je jeftiniji od bilo kog poklonjenog (besplatnog) fosilca zbog odvratnih troškova na gorivo i održavanje fosilaca. Ti izgleda spadaš u grupu koja puno vozi, ili bi puno vozila. Kako ti je uslov i klasa, ili ničim trenutno nisi zadovoljan ili električni treba da poskupe da bi te zainteresovali, nisam siguran. Proveri podatake.
kad vidimo koju udaljenost mogu da predju ota vozila, svima je jasno : 1. skupa vozila na osnovu starih 2. udaljenist voznje km mala ? 3. Punjenje 1/2 sata. kome treba ovo vozilo ? Njemacka Auto industrija nije to jos sve savrsila kako treba. ( Auta na VODU bice hit u prodaji ) Jedini TESLA trenutno na trzistu dominira ELEKTRICNO - VOZILO. Ali ga samo bogati mogu kupit. Masovna proizvodnja je u pitanju da ga svi mogu da kupe. A to ce da potraje 20-30 godina. I zato Auto na vodu ima da bude prava stvar.
Vozim Audi A6 3.0 TDI quattro 😉 pozdrav
Teslu Model 3 mogu priuštiti isti oni koji mogu priuštiti, recimo, VW Golf (ukupni troškovi su u proseku isti). Da li su to bogati ljudi? Ima i jeftinijih kola. Proizvodnja raste. Na vodu auto nećeš naći ali već ima i na pasulj i kiselo mleko (fleksibilan pogon). Proveri ostale podatke.
imama Audija na elektricni pogon ali kad vozim upravu u januar moram da sedim na bateriju na kad pustis grejanje Ode ti baterija zato je dizel ili benzin zakon
Od toga nema nista.....!!!!
Nemacka vec godinama uvozi struju posto su ugasili atomske centrale, Gase i elektrane na ugalj, zatvaraju rudnike uglja, hidrocentrale nemaju, a vetrenjace ne mogu da podmire ni potrebe domacinstava za elektricnom energijom.... Tako da ce audii dalje proizvoditi i benzin i Diesel auta.... Toliko....
Litijum za baterije,a baterije se pune na struju koja se proizvodi od uglja ili iz nuklearnog reaktora ili vetrenjaca koje ne mogu snabdeti stanovnistvo dovoljnom kolicinom struje.Dali ce se na taj nacin emisija stetnih gasova smanjiti ostaje da se vidi.Ne znam,mozda gresim.Verovatno ce se prekopavati brda i planine za taj litijum.
Za razliku od otpadnih izduvnih gasova, ulja, čestih pokvarenih delova, kočnica i ostalog, baterije iz kola se upotrebljavaju i kada završe vek u kolima a i recikliraju se. Eto, to ćemo raditi.
Ortodoksno ne znas sta si napisao. Litijumske baterije ostavljaju abnormalno otrovan otpad. Jedine koje su mogle da se reciklisu 100% su bile olovne baterije. Za litijumske kazu da se mogu do 96% (teoretski) a 0d 70 do 90 % (u zavisnosti od tehnologije baterije) da se opet upotrebe. Kroz jako puno energije za taj proces (koja ne pada sa neba), bez infrastrukture (firme) koje rade efektivno na tome. Ne deluje puno. Ali ko zeli da ima takav otpad blizu svog poseda neka slobodno kupi elektricni auto. O ceni struje kad "eletro-Automobili" budu standard necemo da pricamo. Ne mislite da ce ostati ista???
@somborac: Ti pričaš i starom procesu sa litijumskim baterijama. Za to si upravu. Međutim, stvari se menjaju, napreduju, pogotovo u vezi suvog procesa i reciklaže. Nove firme osnivaju da se bave upravo time.
Још увек не постоји електрична батерија са густином енергије по јединици тежине, као што су течна горива. Да ли ће је бити за 10-15 година, ризик је на Аудију. Уз то, електрични погон у многим земљама само представља замену избацивања пепела из ауспуха у димљаке, а у некима уз то и радијације. Већ сада компаније за пуњење батерија возила на пумпама наплаћују услугу око 0,5 центи по КВт-у, што већ сада депласира било какву предност електричног погона. Када дођемо до тога да се "Власи досете" и опорезују све то као и горива, са 110% пореза и акциза, велико је питање на шта ће то све испасти.
I ne mora da postoji. Fosilci iskoriste oko 15% te energije iz svojih goriva. Električni iskoriste do 90% iz baterije. Gorivo sam ne možeš napraviti, struju možeš pa postoji granica za cenu, poreze i akcize.
Da je cena kWh (a ne кВт) stvarno 0,5 CENTI kako kažeš to bi bilo 10 centi za 100 km. Da je 5 centi, to bi bio jedan evro za 100 km. Da je 50 centi to bi bilo više nego duplo skuplje od moguće normalne cene i ne može opstati ali bi izašlo na 10 evra za 100 km i to samo u retkim slučajevima kada mora baš taj punjač.
Idemo dalje - prednost električnog pogona nije samo stvarno višestruko jeftinija vožnja već i bolje osobine, veća praktičnost (punjenje kod kuće i na radnom mestu bez maltretiranja oko odlazaka na pumpe), odsustvo tzv "održavanja" redovnih kvarova (manje izgubljenog vremena i novca na to), ukidanje zavisnosti od uvoza, udobnija vožnja (odsustvo vibracija, skičanja, stenjanja, prdenja i ostale buke), nezavisnost od bilo čije cene bilo kog goriva, struje ili drugog vida energije, odsustvo problema startovanja zimi, odsustvo problema na velikim visinama (malo kiseonika), daleko veća bezbednost, mogućnost daljinskog zagrevanja i hlađenja na bilo kom mestu (i zatvorenom, nema rizika od trovanja), ...
VW razvija sve jače dizel motore, Audi će ih ukidati, Porsche radi na razvoju sintetičkog goriva, Lamborghini ostaje na benzinu, a Bugatti ugrađuje najjače benzince na svetu. Ako se uzme u obzir da je sve to ista grupacija sa jednim rukovodstvom zaključak je da su opasni muljatori informacijama.
Pa normalno. Neće valja da podstiču interese izvoznika nafte? Ni mi nebi trebalo! Narod u celom svetu (većina, ima izuzetaka kao i ovde) da je fosilna tehnologija, em upravo "fosilna" (zastarela), em skuplja (ma kako neki pokušavali da vas nabede u suprotno). I vlade država au to uvidele i uvele mere da se leče od nezdrave (pre)zavisnosti od fosilnih goriva.
Realista
Kupiću el.vozilo kad: - bude punionica ko benzinski pumpi. - punjenje ne bude trajalo više od 5min. - hladno vrijeme ne bude uticalo na baterije. - domet auta bude min.500km ali zimi sa uključenim grejanjem. - izvor el. energije na koji se puni bude 100% iz obnovljivih izvora. - se baterije budu mogle 100% reciklirati bez štetnih nusproizvoda. - im cijena bude u s razmjeri klase auta.
Podelite komentar
Ne
@Realista
DOMET 1000 KM !!!! Tesla domet preko 500 km trenutno !!!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Realista
Punionica nikad neće biti kao benzinskih pumpi. Već ih ima više a pumpe polako (i sve brže) nestaju. Punjačke stanice nisu samo brzi punjači. Na pumpe moraju da idu svi fosilci sve vreme a na brze punjačke stanice samo retki koji su na dugim putevima ili trenutno nemaju drugu varijantu. Zbog toga brzih punjača ne mora da bude kao što je pumpi nekada bilo, "Bog da im dušu prosti". Trajanje punjenja - brkaš lončiće. Punjenje možda traje duže ali uzima samo par sekundi tvog vremena. Manje vremena potrošiš na punjenje mobilnog telefona nego na odlaske na pumpe a kola se pune brže od mobilnih. Zamisli mobilni koji radi nedelju dana sa jednim punjenjem. Svejedno bi mogao da ga puniš dok spavaš ili radiš, svaki dan. Hladno vreme utiče na sve - podjednako na (savremene) električne i fosilce. Baterije nisu više onoliko male i bez sistema za održavanje kao kakve su davno bile. 500 km sa uključenim grejanjem? Tesla Model S 100D može skoro toliko zavisno od čije zime pričaš. Stižu modeli koji će zasigurno moći. Za većinu situacija potrebno ti je samo onoliko koliko potrošiš tokom dana jer punjenje nije mučno kao odlaženje na pumpu pa može svaki dan/noć da se radi. Za duge puteve dovoljno je koliko se vozi između odmora/obroka. Mazohisti/maratonci su zasebna klasa. Obnovljive izvore električne energije možeš odmah da imaš. Drago mi je da na to misliš. Računam da to znači da ne podnosiš ni benzince, ni dizelaše ni "plince". Ne postoji ništa što se 100% reciklira. Kako su fosilci ubedljivo i dokazano najštetniji, ni njih ne trpiš. Cena i klasa? Za one koji auto drže parkirane (ne voze ih) fosilci jesu jeftiniji. Ali zašto ih ne voze? Onima koji baš puno voze najskuplji serijski električni je jeftiniji od bilo kog poklonjenog (besplatnog) fosilca zbog odvratnih troškova na gorivo i održavanje fosilaca. Ti izgleda spadaš u grupu koja puno vozi, ili bi puno vozila. Kako ti je uslov i klasa, ili ničim trenutno nisi zadovoljan ili električni treba da poskupe da bi te zainteresovali, nisam siguran. Proveri podatake.
Podelite komentar
Sd
@Realista
Realno,znači za 100 godina
Podelite komentar
Nikola
@Realista
Ps imas vec tesline aute oni sve to imaju (osim punioce na svakoj benziskoj)
Podelite komentar
Audi
kad vidimo koju udaljenost mogu da predju ota vozila, svima je jasno : 1. skupa vozila na osnovu starih 2. udaljenist voznje km mala ? 3. Punjenje 1/2 sata. kome treba ovo vozilo ? Njemacka Auto industrija nije to jos sve savrsila kako treba. ( Auta na VODU bice hit u prodaji ) Jedini TESLA trenutno na trzistu dominira ELEKTRICNO - VOZILO. Ali ga samo bogati mogu kupit. Masovna proizvodnja je u pitanju da ga svi mogu da kupe. A to ce da potraje 20-30 godina. I zato Auto na vodu ima da bude prava stvar. Vozim Audi A6 3.0 TDI quattro 😉 pozdrav
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Audi
Teslu Model 3 mogu priuštiti isti oni koji mogu priuštiti, recimo, VW Golf (ukupni troškovi su u proseku isti). Da li su to bogati ljudi? Ima i jeftinijih kola. Proizvodnja raste. Na vodu auto nećeš naći ali već ima i na pasulj i kiselo mleko (fleksibilan pogon). Proveri ostale podatke.
Podelite komentar
deki
imama Audija na elektricni pogon ali kad vozim upravu u januar moram da sedim na bateriju na kad pustis grejanje Ode ti baterija zato je dizel ili benzin zakon
Podelite komentar
Zoki
Od toga nema nista.....!!!! Nemacka vec godinama uvozi struju posto su ugasili atomske centrale, Gase i elektrane na ugalj, zatvaraju rudnike uglja, hidrocentrale nemaju, a vetrenjace ne mogu da podmire ni potrebe domacinstava za elektricnom energijom.... Tako da ce audii dalje proizvoditi i benzin i Diesel auta.... Toliko....
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Zoki
To je ponajviše privremen problem i vrlo rešiv.
Podelite komentar
Maki
Litijum za baterije,a baterije se pune na struju koja se proizvodi od uglja ili iz nuklearnog reaktora ili vetrenjaca koje ne mogu snabdeti stanovnistvo dovoljnom kolicinom struje.Dali ce se na taj nacin emisija stetnih gasova smanjiti ostaje da se vidi.Ne znam,mozda gresim.Verovatno ce se prekopavati brda i planine za taj litijum.
Podelite komentar
!!!
@Maki
Nuklearne elektrane najmanje zagadjuju, problem je sto svi hoce odjednom sve na struju a za to su potrebne decenije...
Podelite komentar
Golf 2
Možete staviti 🔒 !
Podelite komentar
Konj
E-tron Audi i sada se vozi. Primite se kao da izlazi novi Yugo.
Podelite komentar
Dex
Ovom odlukom sam potvrdio sto nisam a niticu kupovati njihova vozila.
Podelite komentar
Budak
Prelazimo na paru...
Podelite komentar
Васа
Шта ћемо радити састарим скумулаторима у реку
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Васа
Za razliku od otpadnih izduvnih gasova, ulja, čestih pokvarenih delova, kočnica i ostalog, baterije iz kola se upotrebljavaju i kada završe vek u kolima a i recikliraju se. Eto, to ćemo raditi.
Podelite komentar
somborac
@Васа
Ortodoksno ne znas sta si napisao. Litijumske baterije ostavljaju abnormalno otrovan otpad. Jedine koje su mogle da se reciklisu 100% su bile olovne baterije. Za litijumske kazu da se mogu do 96% (teoretski) a 0d 70 do 90 % (u zavisnosti od tehnologije baterije) da se opet upotrebe. Kroz jako puno energije za taj proces (koja ne pada sa neba), bez infrastrukture (firme) koje rade efektivno na tome. Ne deluje puno. Ali ko zeli da ima takav otpad blizu svog poseda neka slobodno kupi elektricni auto. O ceni struje kad "eletro-Automobili" budu standard necemo da pricamo. Ne mislite da ce ostati ista???
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Васа
@somborac: Ti pričaš i starom procesu sa litijumskim baterijama. Za to si upravu. Međutim, stvari se menjaju, napreduju, pogotovo u vezi suvog procesa i reciklaže. Nove firme osnivaju da se bave upravo time.
Podelite komentar
Bobby
Још увек не постоји електрична батерија са густином енергије по јединици тежине, као што су течна горива. Да ли ће је бити за 10-15 година, ризик је на Аудију. Уз то, електрични погон у многим земљама само представља замену избацивања пепела из ауспуха у димљаке, а у некима уз то и радијације. Већ сада компаније за пуњење батерија возила на пумпама наплаћују услугу око 0,5 центи по КВт-у, што већ сада депласира било какву предност електричног погона. Када дођемо до тога да се "Власи досете" и опорезују све то као и горива, са 110% пореза и акциза, велико је питање на шта ће то све испасти.
Podelite komentar
eNL
@Bobby
pa mislim da nam jedno ne gine .opet na konja.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Bobby
I ne mora da postoji. Fosilci iskoriste oko 15% te energije iz svojih goriva. Električni iskoriste do 90% iz baterije. Gorivo sam ne možeš napraviti, struju možeš pa postoji granica za cenu, poreze i akcize.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Bobby
Da je cena kWh (a ne кВт) stvarno 0,5 CENTI kako kažeš to bi bilo 10 centi za 100 km. Da je 5 centi, to bi bio jedan evro za 100 km. Da je 50 centi to bi bilo više nego duplo skuplje od moguće normalne cene i ne može opstati ali bi izašlo na 10 evra za 100 km i to samo u retkim slučajevima kada mora baš taj punjač.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Bobby
Idemo dalje - prednost električnog pogona nije samo stvarno višestruko jeftinija vožnja već i bolje osobine, veća praktičnost (punjenje kod kuće i na radnom mestu bez maltretiranja oko odlazaka na pumpe), odsustvo tzv "održavanja" redovnih kvarova (manje izgubljenog vremena i novca na to), ukidanje zavisnosti od uvoza, udobnija vožnja (odsustvo vibracija, skičanja, stenjanja, prdenja i ostale buke), nezavisnost od bilo čije cene bilo kog goriva, struje ili drugog vida energije, odsustvo problema startovanja zimi, odsustvo problema na velikim visinama (malo kiseonika), daleko veća bezbednost, mogućnost daljinskog zagrevanja i hlađenja na bilo kom mestu (i zatvorenom, nema rizika od trovanja), ...
Podelite komentar
Sibin
Onda ce da ugasiti i oni, stavice katanac!!!!
Podelite komentar
🏂
Audi uz svu buku koju pravi pobi sve po Srbiji !!!Mogu da zamislim sa elektro motorom šta će biti ???
Podelite komentar
Boki
VW razvija sve jače dizel motore, Audi će ih ukidati, Porsche radi na razvoju sintetičkog goriva, Lamborghini ostaje na benzinu, a Bugatti ugrađuje najjače benzince na svetu. Ako se uzme u obzir da je sve to ista grupacija sa jednim rukovodstvom zaključak je da su opasni muljatori informacijama.
Podelite komentar
Moki
Ništa čudno,sva kola će biti na elektr. pogon ,samo sto će neki pre neki kasnije...
Podelite komentar
Dare
Nanjušili lovu, i okreću se njoj.Zapad kroji sudbinu sveta samo i jedino zbog svog interesa-profita.
Podelite komentar
Rony
@Dare
A ko ne radi za profit?
Podelite komentar
Rile
@Dare
Normalno, bre. Rade za profit kao i svi mi. Nece valjada da rade za gubitke. Svasta.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Dare
Pa normalno. Neće valja da podstiču interese izvoznika nafte? Ni mi nebi trebalo! Narod u celom svetu (većina, ima izuzetaka kao i ovde) da je fosilna tehnologija, em upravo "fosilna" (zastarela), em skuplja (ma kako neki pokušavali da vas nabede u suprotno). I vlade država au to uvidele i uvele mere da se leče od nezdrave (pre)zavisnosti od fosilnih goriva.
Podelite komentar
Zoki
He.. Ja pomislio.. Al 10 do 15 godina nije problem
Podelite komentar
Ralekle
Početak kraja audija..
Podelite komentar
Ig
@Ralekle
Ne nego pocetak nove ere, sva ce ti auta biti elektricna
Podelite komentar