Više od 90 odsto vlasnika elektromobila se ne bi vratilo na benzince i dizelaše

 

Komentari

  • Хрвоје

    5. januar 2021 | 09:59

    Што значи, ако је после 8година потребна замена батерије на аутомобилу и да то кошта неких 7000$. Вредност аутомобила после 8година биће јако мала. Најгоре би тада било купити ауто стар од 5 до 8година јер те чека велико улагање. Долазимо до тога да ауто и ако издржи 10година са првом батеријом нема да може да се прода, биће јефтинији од замене батерије на њему самом.

    • 5. januar 2021 | 12:05

      Elektro-vozač

      @Хрвоје

      Evo ti jedno poređenje iz iskustva. "Redovna" (planirana) zamena katalizatora i izduvnih grana na VW Passat u ovlašćenom servisu je meni izašla oko $4000. Lambda sonde još $1000, kaiš(evi) i slično još oko $2000. Izađe na $7000 za manje pređenih kilometara nego što baterija izvuče. Dodaj na to još nekoliko puta.po bar $500 za zamenu kočionih delova (paknovi, diskovi) koji u električnim kolima traju više od 300.000 km zbog manje upotrebe (regenerativno kočenje odradi najveći posao).

    • 5. januar 2021 | 13:53

      Elektro-vizač

      @Хрвоје

      Životni vek baterije se računa na preko 1000 punih kapaciteta, što izađe na preko 300.000 km za savremena električna kola (a ide i preko 500.000 km). Izračunaj koliko košta samo tzv. "redovno održavanje" košta za fosilce za isti put.

  • Dragan

    5. januar 2021 | 08:22

    Meni električni auto netreba ni džabe samo dizel a moze i benzinac

  • alal vera alal vera

    5. januar 2021 | 02:49

    zamena baterije za teslin auto posle 8 godina kosta malo $ 7000

  • benzin sofer

    4. januar 2021 | 20:50

    kad moj auto ude u staro gvozdje nema problema a kad ovaj na natetije ode u stato gvozdje i te kako ima problema zbog odlaganja batetije

    • 4. januar 2021 | 20:56

      ispravka benzin sofer

      @benzin sofer

      kad moj auto ode u staro gvozdje nema problema a kad ovaj na baterije ode u staro gvozdje i te kako ima problema zbog odlaganja baterije

    • 4. januar 2021 | 23:09

      Elektro-vozač

      @benzin sofer

      Tvoj prlja dok ga naprave, dok ga voziš, dok ga popravljaš, pa i kada ode na otpad - sve vreme. Električni ima manje delova a baterija traje duže i reciklira se. Ukupno zagađenje je sa električnim višestruko manje, ma koliko ti turpijao u suprotno. Ceo svet to već zna.

  • SW

    4. januar 2021 | 17:32

    Ni ja ne priznam kada pogresim :)

    • 4. januar 2021 | 19:32

      Elektro-vozač

      @SW

      Preko dvadeset puta više ljudi "prizna" problem sa fosilcima nego što ne voli električne - podaci izneti uz istu studiju.

    • 5. januar 2021 | 04:34

      Elektro-vozač

      @SW

      Evo još nešto. Skoro svi (ako ne baš svi) oni koji sada voze električna kola imaju iskustva sa fosilcima i mogu da naprave poređenje. Retko ko (skoro niko) od onih koji sada voze fosilce ima dovoljno iskustva i da započnu iskreno poređenje i sve baziraju na podacima koje dobijaju od ostalih, a koji su u velikoj (ali i, srećom, sve manjoj) meri pod uticajem naftne industrije i starih/loših navika.

  • Boki

    4. januar 2021 | 17:00

    90% onih koji su ga kupili su ga kupili zato što im treba takav auto. Ostalih 10% su ga kupili iz gluposti i sad im ne valja...

    • 4. januar 2021 | 18:39

      Elektro-vozač

      @Boki

      Apsolutno se slažem za 90% (mada je ustvari više, skoro 91%). "Ne valja" manje od 1% ljudi, tako da nemoj da kriviš podatke. Oko 9% ljudi je svejedno, nije da im "ne valja".

    • 4. januar 2021 | 22:03

      Boki

      @Boki

      @Elektro-vozač Ja bih spadao pod 1% ljudi kojima nedostaje zvuk motora. Možda bi za mene bilo rešenje veštački zvuk koji prati ubrzanje auta? Ali da gruva, da se jako čuje napolju tako da se i unutra može jasno čuti.

    • 4. januar 2021 | 23:08

      Elektro-vozač

      @Boki

      Možda, ali su velike šanse da ti zvuk uopšte nebi nedostajao. Moraš da probaš, ali probaj za stvarne okolnosti.

  • Trollujem elektro-vozača

    4. januar 2021 | 16:44

    Sad će to elektro vozač stručno da vam objasni dame i gospodo. Pripremite dislajkove 🤣

    • 4. januar 2021 | 18:40

      Elektro-vozač

      @Trollujem elektro-vozača

      Tako je, ajmo "dislajkove" meni da vidim koliko ste uporni! Priprema... pozor... sad! Meni ne smetaju. Apsolutno ih/vas razumem.

  • Otto

    4. januar 2021 | 16:43

    Naravno da nece priznat da su bacili hrpu novaca isto ko oni koji daju hrpu novaca za luksuzni auto pa ne zele priznat da se pokvario, koliko ce vredet elektricni auto nakon sedam osam godina koristenja kad baterijama padne kapacitet i kad pocnu imat hrpu problema s elektronikom a i el motori i sami prenos snage se raspada posto je elektro motor siledija koji kida prenose a voznja krajnje neudobna zbog velikog momenta moras bit jako njezan na gasu ako nisi sam u autu. Ne treba zanemarit i cinjenicu da je nabavka litijuma i prevoz do tvornica jako skup tako da nece cjene baterija brzo past i na kraju za očekivati jer je to realno da ce se klasicni automobili vozit jos dugi niz godina iz visestrukih razloga

    • 4. januar 2021 | 19:29

      Elektro-vozač

      @Otto

      Da li si ti, čoveče, čuo za "rečenice"? Moj auto je star 7 godina. 168.000 pređenih km. Kapacitet opao za oko 6% do sada. Elektromotori su daleko pouzdaniji od fosilnih. Ako ne želiš da ubrzavaš jako, nemoj. Lako je jer je kontrola daleko bolja nego na fosilcima. Probaj pa ćeš spoznati. Tačno je da elektromotori mogu pokidati prenose kakvi se koriste za fosilce (fosilci su daleko slabiji) ali im takvi prenosi nisu ni potrebni. Ne postoji "gas". Auto se ponaša vrlo nežno i glatko dok ne pritisneš pedalu brzine (skoro) do kraja. Putnici ne menjaju mnogo stvar. Električni su vrlo sposobni. Litijuma ima više nego dovoljno i prevoz se i rešava i smanjuje. Cene su već konkurentne fosilcima - ukupni troškovi sa električnim kolima su značajno manji nego sa fosilcima već i za prosečne vozače. Što se tiče padanja cene baterije sada se za cenu baterije mojih kola pre 7 godina može kupiti ceo automobil sa baterijom sličnog kapaciteta (a većeg dometa). Meni se svejedno isplatilo. Za ceo taj put sam potrošio oko $3000 (kanadskih) na struju. U Srbiji bi me to koštalo oko 150.000 dinara odnosno €1276 sa svim porezima, akcizama i slično - €0,76 na 100 km ili 0,90 dinara po kilometru. Nova kola su efikasnija od mojih (npr. Model 3).

  • TREND

    4. januar 2021 | 16:23

    KAKO ĆE SE VOZITI ZIMI KADA SE UPALI GRIJANJE ? AKUMULATOR ODE ZA ČAS.

    • 4. januar 2021 | 18:34

      Elektro-vozač

      @TREND

      Električni automobili ne koriste male akumulatore kao iz fosilaca već 90 do 180 puta većeg kapaciteta (za kola značajnog dometa, 60-120 kWh). Za zagrevanje je potrebno oko 6 kW neko vreme a zatim manje za održavanje temperature. Dakle taj "čas" za koji akumulator "ode" zameni u desetine sati ili dana.

    • 4. januar 2021 | 19:29

      JaaaA

      @TREND

      Hahaaaa dobar si, koji akumulator neznalice jedna

  • Otto

    4. januar 2021 | 16:11

    Naravno da nece priznat da su bacili hrpu novaca isto ko oni koji daju hrpu novaca za luksuzni auto pa ne zele priznat da se pokvario, koliko ce vredet elektricni auto nakon sedam osam godina koristenja kad baterijama padne kapacitet i kad pocnu imat hrpu problema s elektronikom a i el motori i sami prenos snage se raspada posto je elektro motor siledija koji kida prenose a voznja krajnje neudobna zbog velikog momenta moras bit jako njezan na gasu ako nisi sam u autu. Ne treba zanemarit i cinjenicu da je nabavka litijuma i prevoz do tvornica jako skup tako da nece cjene baterija brzo past i na kraju za očekivati jer je to realno da ce se klasicni automobili vozit jos dugi niz godina iz visestrukih razloga

    • 4. januar 2021 | 18:29

      Elektro-vozač

      @Otto

      Da li si ti, čoveče, čuo za "rečenice"? Moj auto je star 7 godina. 168.000 pređenih km. Kapacitet opao za oko 6% do sada. Elektromotori su daleko pouzdaniji od fosilnih. Ako ne želiš da ubrzavaš jako, nemoj. Lako je jer je kontrola daleko bolja nego na fosilcima. Probaj pa ćeš spoznati. Tačno je da elektromotori mogu pokidati prenose kakvi se koriste za fosilce (fosilci su daleko slabiji) ali im takvi prenosi nisu ni potrebni. Ne postoji "gas". Auto se ponaša vrlo nežno i glatko dok ne pritisneš pedalu brzine (skoro) do kraja. Putnici ne menjaju mnogo stvar. Električni su vrlo sposobni. Litijuma ima više nego dovoljno i prevoz se i rešava i smanjuje. Cene su već konkurentne fosilcima - ukupni troškovi sa električnim kolima su značajno manji nego sa fosilcima već i za prosečne vozače. Što se tiče padanja cene baterije sada se za cenu baterije mojih kola pre 7 godina može kupiti ceo automobil sa baterijom sličnog kapaciteta (a većeg dometa). Meni se svejedno isplatilo. Za ceo taj put sam potrošio oko $3000 (kanadskih) na struju. U Srbiji bi me to koštalo oko 150.000 dinara odnosno €1276 sa svim porezima, akcizama i slično - €0,76 na 100 km ili 0,90 dinara po kilometru. Nova kola su efikasnija od mojih (npr. Model 3).

    • 4. januar 2021 | 19:28

      Jaaaa

      @Otto

      E neka si lupio glupost i ostao ziv, ko na zapadu vozi 8 godina auto, ja vozim električni i nista mi ne fali za 3-4 ga vratim uzmem novi i to je to a kakvih 8 godina, lupetas gmuposti

  • baba smilja iz darosave

    4. januar 2021 | 15:38

    kad krenu na dugo putovanje i baterija se isprazni koliko sati moraju da cekaju da se baterija napuni da bi mogli da nastave putovanje.

    • 4. januar 2021 | 16:31

      benzin sofer

      @baba smilja iz darosave

      do soluna im treba 3 dana

    • 4. januar 2021 | 16:53

      Elektro-vozač

      @baba smilja iz darosave

      0,33 - 0,75 sati (20-45 minuta) u većini slučajeva. Taman koliko traje i normalan odmor/obrok tokom putovanja. Brzih (jednosmernih, DC) "super" punjača ima svuda.

    • 5. januar 2021 | 19:15

      KoA

      @baba smilja iz darosave

      Problem je druže što ljudi ne znaju,neobavešteni su,boje se svega novog,pa u neznanju samo napadaju.Zamisli kakva je to bomba sada u glavi bila kada je pročitao da se baterija puni za manje od 30 min.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA