Што значи, ако је после 8година потребна замена батерије на аутомобилу и да то кошта неких 7000$. Вредност аутомобила после 8година биће јако мала. Најгоре би тада било купити ауто стар од 5 до 8година јер те чека велико улагање. Долазимо до тога да ауто и ако издржи 10година са првом батеријом нема да може да се прода, биће јефтинији од замене батерије на њему самом.
Evo ti jedno poređenje iz iskustva. "Redovna" (planirana) zamena katalizatora i izduvnih grana na VW Passat u ovlašćenom servisu je meni izašla oko $4000. Lambda sonde još $1000, kaiš(evi) i slično još oko $2000. Izađe na $7000 za manje pređenih kilometara nego što baterija izvuče. Dodaj na to još nekoliko puta.po bar $500 za zamenu kočionih delova (paknovi, diskovi) koji u električnim kolima traju više od 300.000 km zbog manje upotrebe (regenerativno kočenje odradi najveći posao).
Životni vek baterije se računa na preko 1000 punih kapaciteta, što izađe na preko 300.000 km za savremena električna kola (a ide i preko 500.000 km). Izračunaj koliko košta samo tzv. "redovno održavanje" košta za fosilce za isti put.
Tvoj prlja dok ga naprave, dok ga voziš, dok ga popravljaš, pa i kada ode na otpad - sve vreme. Električni ima manje delova a baterija traje duže i reciklira se. Ukupno zagađenje je sa električnim višestruko manje, ma koliko ti turpijao u suprotno. Ceo svet to već zna.
Evo još nešto. Skoro svi (ako ne baš svi) oni koji sada voze električna kola imaju iskustva sa fosilcima i mogu da naprave poređenje. Retko ko (skoro niko) od onih koji sada voze fosilce ima dovoljno iskustva i da započnu iskreno poređenje i sve baziraju na podacima koje dobijaju od ostalih, a koji su u velikoj (ali i, srećom, sve manjoj) meri pod uticajem naftne industrije i starih/loših navika.
Apsolutno se slažem za 90% (mada je ustvari više, skoro 91%). "Ne valja" manje od 1% ljudi, tako da nemoj da kriviš podatke. Oko 9% ljudi je svejedno, nije da im "ne valja".
@Elektro-vozač
Ja bih spadao pod 1% ljudi kojima nedostaje zvuk motora. Možda bi za mene bilo rešenje veštački zvuk koji prati ubrzanje auta? Ali da gruva, da se jako čuje napolju tako da se i unutra može jasno čuti.
Naravno da nece priznat da su bacili hrpu novaca isto ko oni koji daju hrpu novaca za luksuzni auto pa ne zele priznat da se pokvario, koliko ce vredet elektricni auto nakon sedam osam godina koristenja kad baterijama padne kapacitet i kad pocnu imat hrpu problema s elektronikom a i el motori i sami prenos snage se raspada posto je elektro motor siledija koji kida prenose a voznja krajnje neudobna zbog velikog momenta moras bit jako njezan na gasu ako nisi sam u autu. Ne treba zanemarit i cinjenicu da je nabavka litijuma i prevoz do tvornica jako skup tako da nece cjene baterija brzo past i na kraju za očekivati jer je to realno da ce se klasicni automobili vozit jos dugi niz godina iz visestrukih razloga
Da li si ti, čoveče, čuo za "rečenice"? Moj auto je star 7 godina. 168.000 pređenih km. Kapacitet opao za oko 6% do sada. Elektromotori su daleko pouzdaniji od fosilnih. Ako ne želiš da ubrzavaš jako, nemoj. Lako je jer je kontrola daleko bolja nego na fosilcima. Probaj pa ćeš spoznati. Tačno je da elektromotori mogu pokidati prenose kakvi se koriste za fosilce (fosilci su daleko slabiji) ali im takvi prenosi nisu ni potrebni. Ne postoji "gas". Auto se ponaša vrlo nežno i glatko dok ne pritisneš pedalu brzine (skoro) do kraja. Putnici ne menjaju mnogo stvar. Električni su vrlo sposobni. Litijuma ima više nego dovoljno i prevoz se i rešava i smanjuje. Cene su već konkurentne fosilcima - ukupni troškovi sa električnim kolima su značajno manji nego sa fosilcima već i za prosečne vozače. Što se tiče padanja cene baterije sada se za cenu baterije mojih kola pre 7 godina može kupiti ceo automobil sa baterijom sličnog kapaciteta (a većeg dometa). Meni se svejedno isplatilo. Za ceo taj put sam potrošio oko $3000 (kanadskih) na struju. U Srbiji bi me to koštalo oko 150.000 dinara odnosno €1276 sa svim porezima, akcizama i slično - €0,76 na 100 km ili 0,90 dinara po kilometru. Nova kola su efikasnija od mojih (npr. Model 3).
Električni automobili ne koriste male akumulatore kao iz fosilaca već 90 do 180 puta većeg kapaciteta (za kola značajnog dometa, 60-120 kWh). Za zagrevanje je potrebno oko 6 kW neko vreme a zatim manje za održavanje temperature. Dakle taj "čas" za koji akumulator "ode" zameni u desetine sati ili dana.
Naravno da nece priznat da su bacili hrpu novaca isto ko oni koji daju hrpu novaca za luksuzni auto pa ne zele priznat da se pokvario, koliko ce vredet elektricni auto nakon sedam osam godina koristenja kad baterijama padne kapacitet i kad pocnu imat hrpu problema s elektronikom a i el motori i sami prenos snage se raspada posto je elektro motor siledija koji kida prenose a voznja krajnje neudobna zbog velikog momenta moras bit jako njezan na gasu ako nisi sam u autu. Ne treba zanemarit i cinjenicu da je nabavka litijuma i prevoz do tvornica jako skup tako da nece cjene baterija brzo past i na kraju za očekivati jer je to realno da ce se klasicni automobili vozit jos dugi niz godina iz visestrukih razloga
Da li si ti, čoveče, čuo za "rečenice"? Moj auto je star 7 godina. 168.000 pređenih km. Kapacitet opao za oko 6% do sada. Elektromotori su daleko pouzdaniji od fosilnih. Ako ne želiš da ubrzavaš jako, nemoj. Lako je jer je kontrola daleko bolja nego na fosilcima. Probaj pa ćeš spoznati. Tačno je da elektromotori mogu pokidati prenose kakvi se koriste za fosilce (fosilci su daleko slabiji) ali im takvi prenosi nisu ni potrebni. Ne postoji "gas". Auto se ponaša vrlo nežno i glatko dok ne pritisneš pedalu brzine (skoro) do kraja. Putnici ne menjaju mnogo stvar. Električni su vrlo sposobni. Litijuma ima više nego dovoljno i prevoz se i rešava i smanjuje. Cene su već konkurentne fosilcima - ukupni troškovi sa električnim kolima su značajno manji nego sa fosilcima već i za prosečne vozače. Što se tiče padanja cene baterije sada se za cenu baterije mojih kola pre 7 godina može kupiti ceo automobil sa baterijom sličnog kapaciteta (a većeg dometa). Meni se svejedno isplatilo. Za ceo taj put sam potrošio oko $3000 (kanadskih) na struju. U Srbiji bi me to koštalo oko 150.000 dinara odnosno €1276 sa svim porezima, akcizama i slično - €0,76 na 100 km ili 0,90 dinara po kilometru. Nova kola su efikasnija od mojih (npr. Model 3).
E neka si lupio glupost i ostao ziv, ko na zapadu vozi 8 godina auto, ja vozim električni i nista mi ne fali za 3-4 ga vratim uzmem novi i to je to a kakvih 8 godina, lupetas gmuposti
0,33 - 0,75 sati (20-45 minuta) u većini slučajeva. Taman koliko traje i normalan odmor/obrok tokom putovanja. Brzih (jednosmernih, DC) "super" punjača ima svuda.
Problem je druže što ljudi ne znaju,neobavešteni su,boje se svega novog,pa u neznanju samo napadaju.Zamisli kakva je to bomba sada u glavi bila kada je pročitao da se baterija puni za manje od 30 min.
Хрвоје
Што значи, ако је после 8година потребна замена батерије на аутомобилу и да то кошта неких 7000$. Вредност аутомобила после 8година биће јако мала. Најгоре би тада било купити ауто стар од 5 до 8година јер те чека велико улагање. Долазимо до тога да ауто и ако издржи 10година са првом батеријом нема да може да се прода, биће јефтинији од замене батерије на њему самом.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Хрвоје
Evo ti jedno poređenje iz iskustva. "Redovna" (planirana) zamena katalizatora i izduvnih grana na VW Passat u ovlašćenom servisu je meni izašla oko $4000. Lambda sonde još $1000, kaiš(evi) i slično još oko $2000. Izađe na $7000 za manje pređenih kilometara nego što baterija izvuče. Dodaj na to još nekoliko puta.po bar $500 za zamenu kočionih delova (paknovi, diskovi) koji u električnim kolima traju više od 300.000 km zbog manje upotrebe (regenerativno kočenje odradi najveći posao).
Podelite komentar
Elektro-vizač
@Хрвоје
Životni vek baterije se računa na preko 1000 punih kapaciteta, što izađe na preko 300.000 km za savremena električna kola (a ide i preko 500.000 km). Izračunaj koliko košta samo tzv. "redovno održavanje" košta za fosilce za isti put.
Podelite komentar
Dragan
Meni električni auto netreba ni džabe samo dizel a moze i benzinac
Podelite komentar
alal vera alal vera
zamena baterije za teslin auto posle 8 godina kosta malo $ 7000
Podelite komentar
benzin sofer
kad moj auto ude u staro gvozdje nema problema a kad ovaj na natetije ode u stato gvozdje i te kako ima problema zbog odlaganja batetije
Podelite komentar
ispravka benzin sofer
@benzin sofer
kad moj auto ode u staro gvozdje nema problema a kad ovaj na baterije ode u staro gvozdje i te kako ima problema zbog odlaganja baterije
Podelite komentar
Elektro-vozač
@benzin sofer
Tvoj prlja dok ga naprave, dok ga voziš, dok ga popravljaš, pa i kada ode na otpad - sve vreme. Električni ima manje delova a baterija traje duže i reciklira se. Ukupno zagađenje je sa električnim višestruko manje, ma koliko ti turpijao u suprotno. Ceo svet to već zna.
Podelite komentar
SW
Ni ja ne priznam kada pogresim :)
Podelite komentar
Elektro-vozač
@SW
Preko dvadeset puta više ljudi "prizna" problem sa fosilcima nego što ne voli električne - podaci izneti uz istu studiju.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@SW
Evo još nešto. Skoro svi (ako ne baš svi) oni koji sada voze električna kola imaju iskustva sa fosilcima i mogu da naprave poređenje. Retko ko (skoro niko) od onih koji sada voze fosilce ima dovoljno iskustva i da započnu iskreno poređenje i sve baziraju na podacima koje dobijaju od ostalih, a koji su u velikoj (ali i, srećom, sve manjoj) meri pod uticajem naftne industrije i starih/loših navika.
Podelite komentar
Boki
90% onih koji su ga kupili su ga kupili zato što im treba takav auto. Ostalih 10% su ga kupili iz gluposti i sad im ne valja...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Apsolutno se slažem za 90% (mada je ustvari više, skoro 91%). "Ne valja" manje od 1% ljudi, tako da nemoj da kriviš podatke. Oko 9% ljudi je svejedno, nije da im "ne valja".
Podelite komentar
Boki
@Boki
@Elektro-vozač Ja bih spadao pod 1% ljudi kojima nedostaje zvuk motora. Možda bi za mene bilo rešenje veštački zvuk koji prati ubrzanje auta? Ali da gruva, da se jako čuje napolju tako da se i unutra može jasno čuti.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Možda, ali su velike šanse da ti zvuk uopšte nebi nedostajao. Moraš da probaš, ali probaj za stvarne okolnosti.
Podelite komentar
Trollujem elektro-vozača
Sad će to elektro vozač stručno da vam objasni dame i gospodo. Pripremite dislajkove 🤣
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Trollujem elektro-vozača
Tako je, ajmo "dislajkove" meni da vidim koliko ste uporni! Priprema... pozor... sad! Meni ne smetaju. Apsolutno ih/vas razumem.
Podelite komentar
Otto
Naravno da nece priznat da su bacili hrpu novaca isto ko oni koji daju hrpu novaca za luksuzni auto pa ne zele priznat da se pokvario, koliko ce vredet elektricni auto nakon sedam osam godina koristenja kad baterijama padne kapacitet i kad pocnu imat hrpu problema s elektronikom a i el motori i sami prenos snage se raspada posto je elektro motor siledija koji kida prenose a voznja krajnje neudobna zbog velikog momenta moras bit jako njezan na gasu ako nisi sam u autu. Ne treba zanemarit i cinjenicu da je nabavka litijuma i prevoz do tvornica jako skup tako da nece cjene baterija brzo past i na kraju za očekivati jer je to realno da ce se klasicni automobili vozit jos dugi niz godina iz visestrukih razloga
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Otto
Da li si ti, čoveče, čuo za "rečenice"? Moj auto je star 7 godina. 168.000 pređenih km. Kapacitet opao za oko 6% do sada. Elektromotori su daleko pouzdaniji od fosilnih. Ako ne želiš da ubrzavaš jako, nemoj. Lako je jer je kontrola daleko bolja nego na fosilcima. Probaj pa ćeš spoznati. Tačno je da elektromotori mogu pokidati prenose kakvi se koriste za fosilce (fosilci su daleko slabiji) ali im takvi prenosi nisu ni potrebni. Ne postoji "gas". Auto se ponaša vrlo nežno i glatko dok ne pritisneš pedalu brzine (skoro) do kraja. Putnici ne menjaju mnogo stvar. Električni su vrlo sposobni. Litijuma ima više nego dovoljno i prevoz se i rešava i smanjuje. Cene su već konkurentne fosilcima - ukupni troškovi sa električnim kolima su značajno manji nego sa fosilcima već i za prosečne vozače. Što se tiče padanja cene baterije sada se za cenu baterije mojih kola pre 7 godina može kupiti ceo automobil sa baterijom sličnog kapaciteta (a većeg dometa). Meni se svejedno isplatilo. Za ceo taj put sam potrošio oko $3000 (kanadskih) na struju. U Srbiji bi me to koštalo oko 150.000 dinara odnosno €1276 sa svim porezima, akcizama i slično - €0,76 na 100 km ili 0,90 dinara po kilometru. Nova kola su efikasnija od mojih (npr. Model 3).
Podelite komentar
TREND
KAKO ĆE SE VOZITI ZIMI KADA SE UPALI GRIJANJE ? AKUMULATOR ODE ZA ČAS.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@TREND
Električni automobili ne koriste male akumulatore kao iz fosilaca već 90 do 180 puta većeg kapaciteta (za kola značajnog dometa, 60-120 kWh). Za zagrevanje je potrebno oko 6 kW neko vreme a zatim manje za održavanje temperature. Dakle taj "čas" za koji akumulator "ode" zameni u desetine sati ili dana.
Podelite komentar
JaaaA
@TREND
Hahaaaa dobar si, koji akumulator neznalice jedna
Podelite komentar
Otto
Naravno da nece priznat da su bacili hrpu novaca isto ko oni koji daju hrpu novaca za luksuzni auto pa ne zele priznat da se pokvario, koliko ce vredet elektricni auto nakon sedam osam godina koristenja kad baterijama padne kapacitet i kad pocnu imat hrpu problema s elektronikom a i el motori i sami prenos snage se raspada posto je elektro motor siledija koji kida prenose a voznja krajnje neudobna zbog velikog momenta moras bit jako njezan na gasu ako nisi sam u autu. Ne treba zanemarit i cinjenicu da je nabavka litijuma i prevoz do tvornica jako skup tako da nece cjene baterija brzo past i na kraju za očekivati jer je to realno da ce se klasicni automobili vozit jos dugi niz godina iz visestrukih razloga
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Otto
Da li si ti, čoveče, čuo za "rečenice"? Moj auto je star 7 godina. 168.000 pređenih km. Kapacitet opao za oko 6% do sada. Elektromotori su daleko pouzdaniji od fosilnih. Ako ne želiš da ubrzavaš jako, nemoj. Lako je jer je kontrola daleko bolja nego na fosilcima. Probaj pa ćeš spoznati. Tačno je da elektromotori mogu pokidati prenose kakvi se koriste za fosilce (fosilci su daleko slabiji) ali im takvi prenosi nisu ni potrebni. Ne postoji "gas". Auto se ponaša vrlo nežno i glatko dok ne pritisneš pedalu brzine (skoro) do kraja. Putnici ne menjaju mnogo stvar. Električni su vrlo sposobni. Litijuma ima više nego dovoljno i prevoz se i rešava i smanjuje. Cene su već konkurentne fosilcima - ukupni troškovi sa električnim kolima su značajno manji nego sa fosilcima već i za prosečne vozače. Što se tiče padanja cene baterije sada se za cenu baterije mojih kola pre 7 godina može kupiti ceo automobil sa baterijom sličnog kapaciteta (a većeg dometa). Meni se svejedno isplatilo. Za ceo taj put sam potrošio oko $3000 (kanadskih) na struju. U Srbiji bi me to koštalo oko 150.000 dinara odnosno €1276 sa svim porezima, akcizama i slično - €0,76 na 100 km ili 0,90 dinara po kilometru. Nova kola su efikasnija od mojih (npr. Model 3).
Podelite komentar
Jaaaa
@Otto
E neka si lupio glupost i ostao ziv, ko na zapadu vozi 8 godina auto, ja vozim električni i nista mi ne fali za 3-4 ga vratim uzmem novi i to je to a kakvih 8 godina, lupetas gmuposti
Podelite komentar
baba smilja iz darosave
kad krenu na dugo putovanje i baterija se isprazni koliko sati moraju da cekaju da se baterija napuni da bi mogli da nastave putovanje.
Podelite komentar
benzin sofer
@baba smilja iz darosave
do soluna im treba 3 dana
Podelite komentar
Elektro-vozač
@baba smilja iz darosave
0,33 - 0,75 sati (20-45 minuta) u većini slučajeva. Taman koliko traje i normalan odmor/obrok tokom putovanja. Brzih (jednosmernih, DC) "super" punjača ima svuda.
Podelite komentar
KoA
@baba smilja iz darosave
Problem je druže što ljudi ne znaju,neobavešteni su,boje se svega novog,pa u neznanju samo napadaju.Zamisli kakva je to bomba sada u glavi bila kada je pročitao da se baterija puni za manje od 30 min.
Podelite komentar