Jedna od posledica pandemije koronavirusa na globalno tržište automobila je rekordni porast prodaje električnih vozila, koja je na nekim tržištima dostigla udeo i do 10 odsto.
Međutim, osim podataka o prodaji, o velikom porastu popularnosti "zelenih vozila", govore i rezultati istraživanja na temu popularnosti i zastupljenosti električnih vozila.
Jedno od njih je sprovela britanska organizacija Zap-Map, koja se bavi promocijom električnih automobila. Ona je, u anketi na temu korišćenja vozila sa elektičnim pogonom, svojim članovima postavila nekoliko pitanja.
A budući da je na njih odgovaralo 2.000 ispitanika, može se reći da je to reprezentativan uzorak i za veću populaciju.
Najintrigantnije pitanje bilo je o eventualnom povratku vlasnika električnih vozila na automobile sa klasičnim (benzin, dizel, TNG) ili sa hibridnim pogonom, prenosi Quattroruote.
Čak 91 odsto anketiranih reklo je da se ne bi ponovo vratilo automobile sa motorima koji zagađuju okolinu. Manje od jedan odsto ispitanika je reklo da im nedostaje miris i zvuk motors sa unutrašnjim sagorevanjem.
Deo istraživanja odnosio se i na ispitivanje zadovoljstva kupaca/vlasnika svojim električnim vozilima.
Prosečan rezultat u toj kategoriji bio je 91 (od 100). Kao modeli koji su svojim vlasnicima pružili stopostotno zadovoljstvo ocenjeni su Volkswagen ID.3, Kia Niro i BMW i3.
Velikoj većini ispitanika - njih čak 73 odsto, sadašnje vozilo je prvi elektromobil u životu, dok je polovina ispitanika (52 odsto) svoj auto na struju kupilo u poslednjih godinu dana.
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
baba smilja iz darosave
kad krenu na dugo putovanje i baterija se isprazni koliko sati moraju da cekaju da se baterija napuni da bi mogli da nastave putovanje.
Podelite komentar
Dragan
Meni električni auto netreba ni džabe samo dizel a moze i benzinac
Podelite komentar
Хрвоје
Што значи, ако је после 8година потребна замена батерије на аутомобилу и да то кошта неких 7000$. Вредност аутомобила после 8година биће јако мала. Најгоре би тада било купити ауто стар од 5 до 8година јер те чека велико улагање. Долазимо до тога да ауто и ако издржи 10година са првом батеријом нема да може да се прода, биће јефтинији од замене батерије на њему самом.
Podelite komentar