Koliki god domet da elektromobili imaju, "džaba im" kad stegne mraz

 ≫ 
  • 61

Proizvođači električnih automobila često se hvale dometom svojih vozila, ali to ne znači mnogo kada dođe zima i ta prednost se istopi. Električna vozila još nemaju kvalitetan odgovor na temperature ispod nule.

Američki autoklub (AAA) je sproveo istraživanje o gubitku dometa kod električnih automobila u različitim vremenskim uslovima, na pređenih 1.600 kilometara.

Procenjene temperature okoline tokom ispitivanja podrazumevale su: - 6 stepeni, 23 stepena (referenta vrednost za idealne uslove rada) i 35 stepeni. Za visoke i niske temperature procenjen je efekat različitih HVAC sistema (grejanje, klimatizacija i ventilacija) na domet baterija.

Prosečna temperatura okoline od - 6 stepeni je uticala na smanjenjem kombinovanog dometa vožnje za 12 odsto. Prosečna temperatura okoline od 35 stepeni je rezultirala smanjenjem kombinovanog dometa vožnje za 4 odsto.

Korišćenje HVAC sistema rezultiralo je značajnim smanjenjem dometa vožnje, prenosi Revija HAK. Prosečno korišćenje HVAC-a na - 6 stepeni rezultiralo je smanjenjem kombinovanog dometa vožnje za 41 odsto.

Prosečno korišćenje HVAC- na temperaturi okoline od 35 stepeni je rezultiralo smanjenjem od 17 odsto kombinovanog dometa vožnje.

Iz svega ovoga se može zaključiti da vozilo sa autonomijom od 400 kilometara u zimskim uslovima vožnje imati domet od 236 kilometara (- 6 stepeni), ako uključite grejanje. Toliki pad ćete sprečiti ako odlučite da se smrzavate dok vozite...

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boki

    28. decembar 2020 | 17:24

    Nije problem što će se domet od 400 km smanjiti na 200 i kusur, problem je što taj koji deklariše 400 km prealzi realnih 300, pa od toga kad se oduzme 40% ostaje tek da se napravi krug po garadu, a onda upališ noralan auto na benzin i ideš na put.

  • Otto

    28. decembar 2020 | 11:16

    Cinjenica skoro svima jasna, dok kod dizela odes jednom mesecno na pumpu i slobodan si vise od hiljadu km kod elektricnog moras razmisljat i puniti ga svako malo o daljim pudevima da i ne pricamo. El auta imaju ucinkovitost ako se koriste u gradu al za vece puteve i za one vozace koji moraju da stignu od tacke a do tacke b pritom ne trazeci uzitak u voznji nego samo odlazak i dolazak a za nas koji gustamo u voznji i u svakom zavoju tu dolazi do izrazaja lagan sposoban auto i rucni mjenjac, mada i automatik pruza svojevrsno uzivanje...

  • baba smilja iz darosave

    28. decembar 2020 | 22:33

    ja moj rezervoar napunim za nekoliko minuta.koliko trebaju da cekaju elektro vozaci da se napuni njihova baterija da bi mogli da teraju dalje

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA