Zar opet, gomila gluposti al sto drugo od tebe i ocekivat, po tebi je sve sjajno a naravno da nije, strucnjaci i dalje raspravljaju na koji nacin zbrint litijske baterije tebi je to rjesena stvar, lakse ti je punit baterije svaki dan umjesto natankat jednom u mjesecu i sto je naj gore sve mane el auta tebi su vrline, tebi je super sto se auto ne cuje a ljudi trose brdo novaca na izduvne sisteme, el auto prilikom odlaska na put zahtjeva proracun gdje i kako punit i koliko cekat i to ako negdje ne zaglavis u prometu (to sto nisi nikad zaglavio znaci ili da ne vozis ili da lazes ili zivis negdje gde nema prometa) uzivas vozit auto na baterije koji je puno tezi od istog na benzinski motor znaci kroz zavoje i prilikom kocenja masa se itekako oseti i ne dozvoljava ozbiljniju voznju jedino su ubrzanja nesto bolja ovisno o kom se benzincu radi i mogao bi i nastavit al nema smisla ti ces i dalje pilit po svom!
1. Misliš na litijumske baterije? Naravno da raspravljaju ali je situacija već daleko bolja od shvatanja da sa fosilcima jednostavno nema ni približno jednakog dobrog rešenja. 2. Punjenje nije potrebno svaki dan ali je toliko lako i troši samo sekunde pažnje, oko 100 (stotinu) pita manje nego odlazak na pumpu. Ko mora da puni gorivo jednom mesečno taj kola i ne vozi, pa mogu da razumem neshvatanje. 3. Što se zvuka tiče, istina je samo da se od nastanka nosilaca većina trudi da ih napravi što tišina jer normalnom svetu, ni onima u kolima ni onima van njih buka nije mila. To uključuje tiše motore, zvučnu izolaciju i izduvne "lonce". Voli li iko probušen auspuh? Naravno, kada nešto ne možeš ukinuti pokušaš da maskiraš pa odatle dolaze razni dodaci da ono što se ne može ukloniti učini manje neprihvatljivim ali buka i dalje nije poželjna. Samo retki, mazohisti i "mučitelji" ljudi oko sebe vole da prave buku. 4. Zahtevaju planiranje? Ti očigledno ne znaš koliko su stvari razvijene.i koliko se brzo razvijaju i koliko ima punjačkih stanica. Ima ih toliko da ih više ne prikazuju sve na mapama jer nema mesta za sve (dok se mapa ne uveća dovoljno). Gotovo da nema razlike u potrebi za planiranjem a sama kola sadrže sve mape i sisteme za preporuke i planiranje. 5. Jeste, električni su teži ali je ubrzanje jače nego na bilo kome fosilcu. Tačno je da je kočnice to moraju da izdrže ali i mogu. Ne zaboravi da je trenje proporcionalno i masi, tako da se ni tu nema problema. Evo, reći ću ti ja jednu razliku - centrifugalna sila je veća u krivinama ali to se oseti samo na trkačkim stazama i bukvalno nikada, nigde, na normalnim putevima. Pritom je centar mase niži nego kod fosilaca pa je naginjanje manje. 6. Apsolutno je jasno da bi ti mogao nastaviti da "piliš" po svom, ali si providan. Činjenice su na mojoj strani na koliko se tebi i bučnoj nekolicini one ne sviđaju.
Voleo bih da se sretnemo za 15 godina. Ja garantujem da za 15 godina baterijski pogon neće postojati. Dakle ne električni, za to ne znam možda će elektromotor pokretati točkove, ali akumulator neće biti izvor energije. To je promašena tehnologija 100%.
Počeo si da se peilagođavaš. To je odlično. Gde se "čuva" električna energija je manje važno dok je sistem čistiji od svih drugih i dok ne zahtevaju dosadne odlaske na razne pumpe i velike troškove punjenja. Danas su to hemijske baterije. Čistije su i jeftinije od svih drugih - kao npr. vodoničnih (fosilni nisu ni približno u slici). Ubuduće hemija može biti bolja a postoji i neka verovatnoća za super-kondenzatore. Bilo kakvo točenje bilo čega sigurno neće biti osnovno rešenje mada može biti dolivanja elektrolita u akumulatore.
@Elektro-vozač Nikad ja nisam bio protivnik elektromotora već baterija. Mada volim klasične motore, uživam baveći se njima, nemam ništa protiv da vozim i električni auto za neke potrebe. Problem mi je samo baterija. Teška, skupa, sporo se puni, brzo se prazni, još na kraju motor ostaje bez snage... To je s**nje... Kada se bude pronašao način da se energija ne skladišti već na licu mesta proizvodi poput gorivnih ćelija ili se crpi negde od spolja bez ograničenja, to će biti rešenje za elektro pogon.
Naravno da neće, a tek proizvidnja struje u termoelektranama, termoelektrana u Obrenovcu verovatno za mesec dana zagadi vazduh više nego svi automobili u Beogradu za godinu dana.
Evo ja ću. Proizvodnja električnih kola danas zagađuje otprilike onoliko više nego fosilnih koliko fosilna kola izbace za oko jednu godinu prosečne vožnje. Sve zavisi od kapaciteta a ovo su podaci sa najgori slučaj - najveće baterije. Tokom eksploatacije same baterije ne zagađuju ništa. Proizvodnja električne energije za punjenje baterija u najgorem slučaju (termoelektrane) zagađuje oko upola onoliko koliko.se zagađuje crpljenjem i proizvodnjom, prevozom, prodajom i upotrebom fosilnih goriva u najboljem slučaju je nebrojeno puta bolje. Kada završe životni vek u kolima baterije se i dalje koriste za stacionarno skladištenje energije, a i kada se sa tim završi, reciklaža zagađuje manje nego proizvodnja i/ili koliko fosilci zagađuju svojim nebrojenim prljavim dotrajalim delovima i starim uljem (električni nemaju "redovne kvarove i popravke" kao fosilci tipa zamena ulja, filtera, kočnica i slično). Za tačne brojke potražite "Cleaner cars from cradle to grave" ("čistija kola od kolevke do groba") od nezavisnih naučnika i dodatno uzmite u obzir da je situacija danas još bolja za električne nego što je bila kada je taj izveštaj pisan. Ima i noviji ali sam zaboravio kako se zove, pronaći da ga nađem.
Dik
... tako je, bez benzinaca, dizelaši su zakon !
Podelite komentar
Otto
Zar opet, gomila gluposti al sto drugo od tebe i ocekivat, po tebi je sve sjajno a naravno da nije, strucnjaci i dalje raspravljaju na koji nacin zbrint litijske baterije tebi je to rjesena stvar, lakse ti je punit baterije svaki dan umjesto natankat jednom u mjesecu i sto je naj gore sve mane el auta tebi su vrline, tebi je super sto se auto ne cuje a ljudi trose brdo novaca na izduvne sisteme, el auto prilikom odlaska na put zahtjeva proracun gdje i kako punit i koliko cekat i to ako negdje ne zaglavis u prometu (to sto nisi nikad zaglavio znaci ili da ne vozis ili da lazes ili zivis negdje gde nema prometa) uzivas vozit auto na baterije koji je puno tezi od istog na benzinski motor znaci kroz zavoje i prilikom kocenja masa se itekako oseti i ne dozvoljava ozbiljniju voznju jedino su ubrzanja nesto bolja ovisno o kom se benzincu radi i mogao bi i nastavit al nema smisla ti ces i dalje pilit po svom!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Otto
1. Misliš na litijumske baterije? Naravno da raspravljaju ali je situacija već daleko bolja od shvatanja da sa fosilcima jednostavno nema ni približno jednakog dobrog rešenja. 2. Punjenje nije potrebno svaki dan ali je toliko lako i troši samo sekunde pažnje, oko 100 (stotinu) pita manje nego odlazak na pumpu. Ko mora da puni gorivo jednom mesečno taj kola i ne vozi, pa mogu da razumem neshvatanje. 3. Što se zvuka tiče, istina je samo da se od nastanka nosilaca većina trudi da ih napravi što tišina jer normalnom svetu, ni onima u kolima ni onima van njih buka nije mila. To uključuje tiše motore, zvučnu izolaciju i izduvne "lonce". Voli li iko probušen auspuh? Naravno, kada nešto ne možeš ukinuti pokušaš da maskiraš pa odatle dolaze razni dodaci da ono što se ne može ukloniti učini manje neprihvatljivim ali buka i dalje nije poželjna. Samo retki, mazohisti i "mučitelji" ljudi oko sebe vole da prave buku. 4. Zahtevaju planiranje? Ti očigledno ne znaš koliko su stvari razvijene.i koliko se brzo razvijaju i koliko ima punjačkih stanica. Ima ih toliko da ih više ne prikazuju sve na mapama jer nema mesta za sve (dok se mapa ne uveća dovoljno). Gotovo da nema razlike u potrebi za planiranjem a sama kola sadrže sve mape i sisteme za preporuke i planiranje. 5. Jeste, električni su teži ali je ubrzanje jače nego na bilo kome fosilcu. Tačno je da je kočnice to moraju da izdrže ali i mogu. Ne zaboravi da je trenje proporcionalno i masi, tako da se ni tu nema problema. Evo, reći ću ti ja jednu razliku - centrifugalna sila je veća u krivinama ali to se oseti samo na trkačkim stazama i bukvalno nikada, nigde, na normalnim putevima. Pritom je centar mase niži nego kod fosilaca pa je naginjanje manje. 6. Apsolutno je jasno da bi ti mogao nastaviti da "piliš" po svom, ali si providan. Činjenice su na mojoj strani na koliko se tebi i bučnoj nekolicini one ne sviđaju.
Podelite komentar
Boki
Voleo bih da se sretnemo za 15 godina. Ja garantujem da za 15 godina baterijski pogon neće postojati. Dakle ne električni, za to ne znam možda će elektromotor pokretati točkove, ali akumulator neće biti izvor energije. To je promašena tehnologija 100%.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Počeo si da se peilagođavaš. To je odlično. Gde se "čuva" električna energija je manje važno dok je sistem čistiji od svih drugih i dok ne zahtevaju dosadne odlaske na razne pumpe i velike troškove punjenja. Danas su to hemijske baterije. Čistije su i jeftinije od svih drugih - kao npr. vodoničnih (fosilni nisu ni približno u slici). Ubuduće hemija može biti bolja a postoji i neka verovatnoća za super-kondenzatore. Bilo kakvo točenje bilo čega sigurno neće biti osnovno rešenje mada može biti dolivanja elektrolita u akumulatore.
Podelite komentar
Boki
@Boki
@Elektro-vozač Nikad ja nisam bio protivnik elektromotora već baterija. Mada volim klasične motore, uživam baveći se njima, nemam ništa protiv da vozim i električni auto za neke potrebe. Problem mi je samo baterija. Teška, skupa, sporo se puni, brzo se prazni, još na kraju motor ostaje bez snage... To je s**nje... Kada se bude pronašao način da se energija ne skladišti već na licu mesta proizvodi poput gorivnih ćelija ili se crpi negde od spolja bez ograničenja, to će biti rešenje za elektro pogon.
Podelite komentar
Гаргамел
Хоће неко написати колико производња, експлоатација и рециклирање старих батерија загађује природу ?
Podelite komentar
Ilija
@Гаргамел
Naravno da neće, a tek proizvidnja struje u termoelektranama, termoelektrana u Obrenovcu verovatno za mesec dana zagadi vazduh više nego svi automobili u Beogradu za godinu dana.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Гаргамел
Evo ja ću. Proizvodnja električnih kola danas zagađuje otprilike onoliko više nego fosilnih koliko fosilna kola izbace za oko jednu godinu prosečne vožnje. Sve zavisi od kapaciteta a ovo su podaci sa najgori slučaj - najveće baterije. Tokom eksploatacije same baterije ne zagađuju ništa. Proizvodnja električne energije za punjenje baterija u najgorem slučaju (termoelektrane) zagađuje oko upola onoliko koliko.se zagađuje crpljenjem i proizvodnjom, prevozom, prodajom i upotrebom fosilnih goriva u najboljem slučaju je nebrojeno puta bolje. Kada završe životni vek u kolima baterije se i dalje koriste za stacionarno skladištenje energije, a i kada se sa tim završi, reciklaža zagađuje manje nego proizvodnja i/ili koliko fosilci zagađuju svojim nebrojenim prljavim dotrajalim delovima i starim uljem (električni nemaju "redovne kvarove i popravke" kao fosilci tipa zamena ulja, filtera, kočnica i slično). Za tačne brojke potražite "Cleaner cars from cradle to grave" ("čistija kola od kolevke do groba") od nezavisnih naučnika i dodatno uzmite u obzir da je situacija danas još bolja za električne nego što je bila kada je taj izveštaj pisan. Ima i noviji ali sam zaboravio kako se zove, pronaći da ga nađem.
Podelite komentar