"Rusi" na struju: Mali elektromobili sa istoka i do tri puta jeftiniji od zapadnih

  • 3

Rusija se pridružuje novom globalnom trendu i na tržište izlazi domaći električni automobil, koji po svojim dimenzijama podseća na nekadašnji mali sovjetski model Oka od koga je nešto veći.

U Moskvi je nedavno održana prezentacija električnog automobila pod radnim nazivom "Kama-1", koga je razvila kompanija KamAZ u saradnji sa Peterburškim politehničkim univerzitetom Petra Velikog.

Kama 1, ruski električni automobil Printscreen: YouTube/Центр НТИ СПбПУ

To je kompaktni krosover sa četiri sedišta i troja vrata, opremljen inteligentnim sistmom pomoći vozaču ADAS trećeg nivoa. Dugačak je 3,4 metra, širok 1,7 metara i visok 1,6 metara.

Plan je da kupce osvoji cenom, pošto će ruski električni automobil biti tri puta jeftinije od najjeftinijeg Teslinog modela, prenosi Sputnik.

Električno vozilo je opremljeno litijum-jonskim akumulatorom od 33 kWh i elektromotorom od 80 kW, što mu omogućava da postigne brzinu do 150 km/sat i pređe 250 kilometara bez punjenja. Brzina punjenja baterije u normalnom režimu je 6 sati, u ubrzanom režimu samo 20 minuta. Ubrzanje do 100 km/sat postiže za 6,7 sekundi.

Spreman za proizvodnju

Automobil je predstavljen u statusu industrijskog predproizvodnog modela. Prošao je sve testove i dobio odgovarajuće sertifikate, pa je sledeća faza serijska proizvodnja. Plan je da se električni krosover nađe u prodaji od 2021. godine.

- Domaći električni automobil ući će u segment automobila masovne proizvodnje, jer je planirana cena do milion rubalja (oko 11.000 evra). Cena će postati njegova glavna prednost koja može da obezbedi određeni nivo prodaje - kaže Aleksej Ermilov, direktor marketinga grupe AutoSpecCentra.

Poređenja radi, iako nije reč o istoj klasi vozila, najjeftinija verzija električnog automobila Tesla Model 3 u SAD košta od 38.000 dolara (31.000 evra). Ruska "Kama-1" će u dolarima koštati skoro tri puta jeftinije - 13.700 dolara.

Samo premijum modeli

U Rusiji tržište električnih automobila predstavljaju uglavnom uvozni premijum modeli kao što su Audi e-tron, Jaguar I-Pace ili Porsche Taycan.

Ermilov navodi da električne automobile najčešće kupuju mladi ljudi, zabrinuti zbog ekoloških problema, koji žive u južnim regionima, jer baterije električnih automobila ne rade efikasno na temperaturama ispod nule.

Za sada se u Rusiji ne prodaje mnogo električnih automobila, ali prodaja raste. U prvoj polovini godine prodaja je porasla za skoro 46 procenata u odnosu na prvu polovinu 2019. godine. Međutim, prodato je manje od 8.000 automobila.

Hongguang Mini, najpopularniji električni automobil u kini Hongguang Mini / Foto: Wikimedia/Jengtingchen

U Kini mesečno proda u proseku 10.000 - 12.000 električnih automobila Tesla Model 3, dok je prodaja u novembru porasla na više od 20.000 primeraka. Ovaj model je tek drugi najpopularniji na kineskom tržištu, najpopularniji model je Hongguang Mini.

Ellada i Zetta

Ruski proizvođači nemaju mnogo opcija koje mogu da ponude u zamenu za uvozne električne automobile. Prethodni pokušaji kompanije AvtoVAZ da uđe na ovo tržište nisu bili uspešni.

Automobil Lada Ellada se proizvodio samo dve godine od 2012. do 2014. godine, nije bio visoko ocenjen zbog visoke cene od 1,25 miliona rubalja, kao i zbog nedostatka infrastrukture za punjenje baterije.

Lada Ellada, prva električna Lada Lada Ellada / Foto: Wikimedia/Kirill Borisenko

U prvom kvartalu 2020. godine pogon u Toljatiju trebalo je da pokrene masovnu proizvodnju novog ruskog električnog automobila Zetta, koji je trebalo da košta od 550.000 hiljada rubalja (6.000 evra).

To je još pristupačniji i kompaktniji električni automobil. Na jesen se saznalo da je proizvođač odložio pokretanje proizvodnje na neodređeno vreme, ali novi datum je za sada nepoznat.

Zetta, ruski električni automobila Zetta / Foto: Zetta / Promo

- Taj automobil ima originalni dizajn i 99 procenata domaćih komponenti, osim kineske baterije GE Power Technology. Ali, u poređenju sa uvoznim automobilima, tehničke karakteristike novog automobila su i dalje prilično slabe - rekao je Ermilov.

Faktori nepopularnosti

Nekoliko faktora ometa popularnost električnih automobila u Rusiji.

Prvo, nedovoljan razvoj stanica za punjenje elektormobila u zemlji. Drugo, visoka cena električnih vozila, iako je njihova eksploatacija jeftinija u poređenju sa klasičnim automobilima. Treće, nedostatak vladinih podsticaja i podrške, zbog čega se u celom svetu razvija ovo tržište.

Od aprila 2021. godine planirano je ukidanje carine na uvezena vozila sa potpuno električnim motorom, kao i uvođenje prakse evropskih zemalja - da vlasnicima vrati deo troškova automobila putem nadoknade poreza na dohodak građana.

Video: Nesreća ispred crkve u Jagodini: Auto prevrnut na krov

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA