Da razložimo ovo. Cilj je da sintetičko gorivo bude samo nešto više nego duplo skuplje nego danas fosilno. Vožnja na struju je već danas do 10 (deset) puta jeftinija nego na gorivo. Svaka konverzija energije uzrokuje neko gubitak pa i zagađenje, a oni vole da pretvaraju električnu energiju u tečnu, hemijsku, pa da je onda višestruko manje efikasno pretvaraju nazad u kinetičku i toplotnu, uz dodatno zagađenje. Ajmo dalje - to gorivo treba transportovati do kupaca. Čime god da to uradite (brodovima, vozovima, kamionima, naftovodima i sličnim) zagađujete daleko više nego bilo električnim dalekovodima ili lokalnom proizvodnjom električne energije. Elektromotori imaju bolje osobine - ni nikakvi turbo punjači im ne mogu parirati - daleko manji, jednostavniji, pouzdaniji i jeftiniji elektromotori "šiju" motore sa unutrašnjim sagorevanjem uzduž i popreko. Višestepeni prenos nije potreban pa ni fosilci sa najnaprednijim brzim i dvostrukim menjačima ne mogu odraditi glatko i neprekidno ubrzanje kao električni. Redovno održavanje električnih je daleko jednostavnije, manje, jeftinije od "redovnih popravki" motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Električni su dakle, i ostaće čistiji, jeftiniji, pouzdaniji, udobniji (manje buke i vibracija), zanimljiviji (bolje ubrzanje), bezbedniji (nema eksplozivnog goriva i bloka motora koji prenosi udar na kabinu, kao ni trovanja). Na kraju, koje firme daju izjave? Da li mislite da firme uvek govore istinu ili ono što njima odgovara da bi zaradili više? Ne dozvolite da vas varaju.
Samo si ti u golemoj zabludi i zelis dokazat nesto sto veze nema sa stvarnosti , odrasti i prestani smarat jer neces uspjet u svojoj namjeri da zavaras nekog sa svojim glupostima !
@Otto: Ja ne moram ništa da dokazujem. To je već urađeno. Ja samo "ukazujem" na to. Izneo sam čiste i proverive činjenice. Ti samo kažeš da ja pričam gluposti, bez bilo kakvih argumenata protiv. Opovrgni bilo šta što sam rekao pa se javi.
Ti očigledno mnogo lutaš oko pretvaranja energije! Po tvome nafta, benzin i TNG se dobijaju iz električne energije! To je nebuloza! S druge strane smatraš da se el. energija dobija iz hidro-elektrana, pa se vidi da nemaš pojma. Istina, dobija se, ali nali procenat. El energija se danas u svetu dobija najvećim delom od NUKLEARNIH ELEKTRANA, zatim od termo-elektrana, i na kraju od hidroelektrana. Prve dve su veliki zagađivači, a treća je maksimalno iskorištena. Tebi za informaciju.
Smatram kako je to realno ocekivat pouzdanost ,prakticnost, uzitak u voznji ,godine razvoja tradicija sve je to na strani klasicnih motora i svakako ce bit pritiska na industriju da se takav tip pogona zadrzi sto je moguce duze !
To je rupa u razvoju koju sam odavno primetio. Pritisak na proizvođače da poprave izduvne gasove je ogroman, dok niko nije obraćao pažnju na unapređenje goriva. Vreme je da se malo lopta prebaci kod njih.
Svima je jasno da klasicni motor ne moze bit zamenjen elektricnim samo tako preko noci , neusporedivo je veca brojka onih koji zele i dalje vozit motore s unutarnjim izgaranjem od elektricnih i tko u auto industriji uspije da postigne da se nastavi tradicija postici ce veliki uspeh , pa i ne cudi ovakav stav lamborginija , porschea ,toyote i drugih ... Putevima se vozen automobili stari vise desetaka godina pa i stotinjak godina stari oltajmeri a jos se prodaju klasicni motori koji ce se minimum vozit sljedecih 20 , 30 godina !!!
Elektro-vozač
Da razložimo ovo. Cilj je da sintetičko gorivo bude samo nešto više nego duplo skuplje nego danas fosilno. Vožnja na struju je već danas do 10 (deset) puta jeftinija nego na gorivo. Svaka konverzija energije uzrokuje neko gubitak pa i zagađenje, a oni vole da pretvaraju električnu energiju u tečnu, hemijsku, pa da je onda višestruko manje efikasno pretvaraju nazad u kinetičku i toplotnu, uz dodatno zagađenje. Ajmo dalje - to gorivo treba transportovati do kupaca. Čime god da to uradite (brodovima, vozovima, kamionima, naftovodima i sličnim) zagađujete daleko više nego bilo električnim dalekovodima ili lokalnom proizvodnjom električne energije. Elektromotori imaju bolje osobine - ni nikakvi turbo punjači im ne mogu parirati - daleko manji, jednostavniji, pouzdaniji i jeftiniji elektromotori "šiju" motore sa unutrašnjim sagorevanjem uzduž i popreko. Višestepeni prenos nije potreban pa ni fosilci sa najnaprednijim brzim i dvostrukim menjačima ne mogu odraditi glatko i neprekidno ubrzanje kao električni. Redovno održavanje električnih je daleko jednostavnije, manje, jeftinije od "redovnih popravki" motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Električni su dakle, i ostaće čistiji, jeftiniji, pouzdaniji, udobniji (manje buke i vibracija), zanimljiviji (bolje ubrzanje), bezbedniji (nema eksplozivnog goriva i bloka motora koji prenosi udar na kabinu, kao ni trovanja). Na kraju, koje firme daju izjave? Da li mislite da firme uvek govore istinu ili ono što njima odgovara da bi zaradili više? Ne dozvolite da vas varaju.
Podelite komentar
Otto
@Elektro-vozač
Samo si ti u golemoj zabludi i zelis dokazat nesto sto veze nema sa stvarnosti , odrasti i prestani smarat jer neces uspjet u svojoj namjeri da zavaras nekog sa svojim glupostima !
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Otto: Ja ne moram ništa da dokazujem. To je već urađeno. Ja samo "ukazujem" na to. Izneo sam čiste i proverive činjenice. Ti samo kažeš da ja pričam gluposti, bez bilo kakvih argumenata protiv. Opovrgni bilo šta što sam rekao pa se javi.
Podelite komentar
Blok 70a
@Elektro-vozač
Druže, da te pitam iskreno, jesi probao da potražiš stručnu pomoć?
Podelite komentar
Dušan
@Elektro-vozač
Ti očigledno mnogo lutaš oko pretvaranja energije! Po tvome nafta, benzin i TNG se dobijaju iz električne energije! To je nebuloza! S druge strane smatraš da se el. energija dobija iz hidro-elektrana, pa se vidi da nemaš pojma. Istina, dobija se, ali nali procenat. El energija se danas u svetu dobija najvećim delom od NUKLEARNIH ELEKTRANA, zatim od termo-elektrana, i na kraju od hidroelektrana. Prve dve su veliki zagađivači, a treća je maksimalno iskorištena. Tebi za informaciju.
Podelite komentar
Otto
Smatram kako je to realno ocekivat pouzdanost ,prakticnost, uzitak u voznji ,godine razvoja tradicija sve je to na strani klasicnih motora i svakako ce bit pritiska na industriju da se takav tip pogona zadrzi sto je moguce duze !
Podelite komentar
Boki
To je rupa u razvoju koju sam odavno primetio. Pritisak na proizvođače da poprave izduvne gasove je ogroman, dok niko nije obraćao pažnju na unapređenje goriva. Vreme je da se malo lopta prebaci kod njih.
Podelite komentar
Om
@Boki
Svima je jasno da klasicni motor ne moze bit zamenjen elektricnim samo tako preko noci , neusporedivo je veca brojka onih koji zele i dalje vozit motore s unutarnjim izgaranjem od elektricnih i tko u auto industriji uspije da postigne da se nastavi tradicija postici ce veliki uspeh , pa i ne cudi ovakav stav lamborginija , porschea ,toyote i drugih ... Putevima se vozen automobili stari vise desetaka godina pa i stotinjak godina stari oltajmeri a jos se prodaju klasicni motori koji ce se minimum vozit sljedecih 20 , 30 godina !!!
Podelite komentar