Porsche tvrdi: Klasični motori će automobile pokretati još godinama

   ≫ 
  • 14

Uprkos sveprisutnom trendu elektrifikacije, u Porscheu veruju da će klasični motori pokretati automobile još godinama. A tu se ne misli na hibride, već na klasične motore sa unutrašnjim sagorevanjem.

Prema njihovim tvrdnjama, tajna bi trebalo da bude u gorivu.

Porsche je još u septembru objavio da radi na razvoju sintetičkih goriva, kao i da pokreće pilot-program u kome će se različiti Porscheovi modeli voziti isključivo na veštačkim putem dobijeno gorivo.

Izvršni direktor čuvenog štutgarskog proizvođača Oliver Blume je, u intervjuu za magazin Hagerty, izjavio da će se i u budućnosti sasvim sigurno voziti automobili sa klasičnim motorima.

- Verujemo da sintetičko gorivo dobijeno uz pomoć energije iz obnovljivih izvora ima potencijal da odigra važnu ulogu u budućnosti. Zbog toga radimo na projektu razvoja u tom području. Sedamdeset odsto automobila koje smo do sada, u istoriji automobilizma, proizveli još uvek su na putevima i još mnogo godina će automobile pokretati motori sa unutrašnjim sagorevanjem - zaključio je Blume.

Porsche radi na projektu razvoja tehnologija proizvodnje sintetičkog goriva uz pomoć vodonika i ugljenika iz atmosfere, putem koga se dobija metanol. On je osnova za stvaranje supstituta za klasično gorivo. Porscheova ideja je da takvo gorivo proizvodi u pogonima koji isključivo koriste energiju vetra i sunca.

Jedini problem, odnosno prepreka u korišćenju takvog goriva još uvek je cena. Blume otkriva da je trenutna cena oko 10 dolara za litar, a cilj Porsche-a je da cenu obori na osetno konkurentnijih 2 dolara.

Porsche 911 Carrera S Foto: Aleksandar Savin

Ako ste, možda, posumnjali u kvalitet, dovoljno je reći da Porsche u svom programu testiranja vozi 911-ice, serije 993, na ovo novo gorivo i da su rezultati ispitivanja odlični, prenosi Index.

- Trenutno tražimo partnere koji bi se bavili tehnologijom proizvodnje goriva. Naš zadatak je da pronađemo optimalnu specifikaciju goriva koje bi bez posledica moglo da se koristi u našim modelima - objasnio je Blume.

Očekuje da će novo sintetičko gorivo uspešno moći da se komercijalizujue za desetak godina.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Otto

    21. decembar 2020 | 12:17

    Smatram kako je to realno ocekivat pouzdanost ,prakticnost, uzitak u voznji ,godine razvoja tradicija sve je to na strani klasicnih motora i svakako ce bit pritiska na industriju da se takav tip pogona zadrzi sto je moguce duze !

  • Boki

    21. decembar 2020 | 11:33

    To je rupa u razvoju koju sam odavno primetio. Pritisak na proizvođače da poprave izduvne gasove je ogroman, dok niko nije obraćao pažnju na unapređenje goriva. Vreme je da se malo lopta prebaci kod njih.

  • Elektro-vozač

    21. decembar 2020 | 14:07

    Da razložimo ovo. Cilj je da sintetičko gorivo bude samo nešto više nego duplo skuplje nego danas fosilno. Vožnja na struju je već danas do 10 (deset) puta jeftinija nego na gorivo. Svaka konverzija energije uzrokuje neko gubitak pa i zagađenje, a oni vole da pretvaraju električnu energiju u tečnu, hemijsku, pa da je onda višestruko manje efikasno pretvaraju nazad u kinetičku i toplotnu, uz dodatno zagađenje. Ajmo dalje - to gorivo treba transportovati do kupaca. Čime god da to uradite (brodovima, vozovima, kamionima, naftovodima i sličnim) zagađujete daleko više nego bilo električnim dalekovodima ili lokalnom proizvodnjom električne energije. Elektromotori imaju bolje osobine - ni nikakvi turbo punjači im ne mogu parirati - daleko manji, jednostavniji, pouzdaniji i jeftiniji elektromotori "šiju" motore sa unutrašnjim sagorevanjem uzduž i popreko. Višestepeni prenos nije potreban pa ni fosilci sa najnaprednijim brzim i dvostrukim menjačima ne mogu odraditi glatko i neprekidno ubrzanje kao električni. Redovno održavanje električnih je daleko jednostavnije, manje, jeftinije od "redovnih popravki" motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Električni su dakle, i ostaće čistiji, jeftiniji, pouzdaniji, udobniji (manje buke i vibracija), zanimljiviji (bolje ubrzanje), bezbedniji (nema eksplozivnog goriva i bloka motora koji prenosi udar na kabinu, kao ni trovanja). Na kraju, koje firme daju izjave? Da li mislite da firme uvek govore istinu ili ono što njima odgovara da bi zaradili više? Ne dozvolite da vas varaju.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA