Kada bi svi automobili u Japanu bili električni, ta zemlja bi ostala bez struje

  • 28

Previše pažnje se pridaje električnim automobilima, iako je teško ostvariva zamisao da oni u potpunosti zamene sva vozila na putevima, smatraju u rukovodstvu Toyote.

Čelnici poznatog japanskog proizvođača automobila, inače najvećeg na svetu, kažu da kada bi svi automobili u Japanu bili na električni pogon, ta zemlja bi svakog leta imala nestašice struje.

Osim toga, prema Toyotinim proračunima, da bi se širom "Zemlje izlazećeg sunca" obezbedila stanična infrastruktura za punjenje tih automobila, potrebno je uložiti čak 358 milijardi američkih dolara.

Ovo su reči predsednika japanskog automobilskog giganta Akida Tojode, koji je reagovao na medijske natpise da Japan razmatra ukidanje proizvodnje benzinskih i dizel motora do 2030. godine.

Tojoda smatra da bi to uništilo automobilsku industriju i ostavilo milione ljudi bez posla.

Međutim, uprkos takvom stavu o budućnosti električnih automobila, Toyota ubrzano radi na razvoju novih modela hibridnih električnih vozila, kao i onih na hidrogenski pogon.

Video: Železnička nesreća u Japanu: Voz udario u kamion, izleteli vagoni, povređene 34 osobe

(Telegraf.rs/Bif.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • SRBIN

    20. decembar 2020 | 20:13

    Ma izmisljate vi Boga oca, ali nema bez benzina i traktorceta buducnosti, malo cadi i malo smrducka, ali je najisplativije. Ko zeli i ima para u benzinca ugradi plin ili kupi hybrid i to je to..

  • Boki

    20. decembar 2020 | 17:59

    Računica je jasna, do 2030. može biti 30% novoprodatih elektricnčnih automobila, toliki je potencijal proizvodnje retkih metala za proizvodnju baterija i proizvodnje električne energije. Činjenica je da već sada Porsche i još neki rade na proizvodnji vestačkih goriva korišćenjem solarne energije, dakle 100% čistih koja nemaju emisiju co2 i to je izvesnija budućnost od električnog pogona. Sintetički metan, etanol i hidrogen su u igri.

  • Elektro-vozač

    20. decembar 2020 | 12:02

    Tojota pravi svoju propagandu da opravda svoje pogrešne procene i ulaganja. Deset je puta jeftinije napraviti punjačku stanicu nego benzinsku pumpu. Ako saberete energiju upotrebljenu da se sirova nafta iscrpi, preradi, preveze/prenese, skladišti, i proda doćićete do energije koja bi bila dovoljna da električna kola pređu isti put kao i fosilna sa tim gorivom. Čišćenje zagađenja usled proizvodnje i prenosa goriva i rada i fosilnih motora je daleko teže i nebrojeno puta skuplje. Većina punjenja električnih kola se odvija noću, kada je potrošnja električne energije za ostale namene daleko manja pa ni to ne predstavlja problem kakvim ga neki žele predstaviti - to i sami znate jer baš zbog toga postoji jeftinija noćna tarifa. Sve i da nije tako (a jeste, proverite), ne smemo se više igrati ni sa jednim zagađivanjem i sve ih trebamo rešiti. Zagađenje tokom celog životnog ciklusa kola (i delova, od proizvodnje do otpada) ne samo da je višestruko manje sa električnim nego sa fosilcima već je i lakše rešiti jer je sakupljeno na mestima proizvodnje. Fosilci svoje zagađenje rasipaju svuda gde idu i besprekidno. Na kraju krajeva, fosilnog goriva više neće ni biti. Razna "biogoriva" ne želite jer bi poskupela hranu zbog preuzimanja plodnog tla za gluposti a proizvodnja sintetičkih goriva je tek prljava. Električna kola koriste nama najčistiju poznatu energiju a baterije se stalno i ubrzano razvijaju, za razliku od fosilne tehnologije koja više nema kud. Zavisnost država/regiona od uvoza sirovina (nafte, plina, itd) se ili smanjuje ili nestaje sa prelaskom sa fosilnih goriva na električnu energiju koju i domaća pamet može da proizvede.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA