Novi automobili će u novoj godini imati bolje farove nego ikada ranije

 
 
 ≫ 
  • 2

Današnji automobili možda imaju savršenije sisteme bezbednosti nego ikada ranije, ali je značaj kvalitetnih farova za bezbednu noćnu vožnju ipak neprocenjiv

Farovi za kola, automobil Foto: Shutterstock

Novi automobili desetak svetskih proizvođača automobila, u svojim verzijama za 2021. godinu, već imaju ili će uskoro dobiti mnogo kvalitetnije farove u odnosu na dosadašnje.

Među njima su neki modeli namenjeni amerčkom tržištu, kao što je Ascent, najveći SUV model japanskog Subarua, i veliki južnokorejski terenac Hyundai Palisade.

Ostali modeli na listi pozati su kako u Evropi, tako i u ostalim delovima sveta. Tu su: Audi A7, Honda Accord, Mazda CX-30, Nissan Altima, Toyota Highlander i čak tri Volvoa - S60, XC40 i XC60. Ti modeli su, kao rezultat unapređenja, ovo godine dobili najbolje ocene.

Do toga su doveli pooštreni kriterijumi ocenjivanja koje je uveo američki Institut za bezbednost saobraćaja (Institute for Highway Safety - IIHS), koji svake godine ocenjuje automobile po različitim kriterijumima, među kojima je i kvalitet farova.

Ove godine neki proizvođači su se odlučili da u svim svojim modelima ponude jednu opciju farova identičnog kvaliteta, pošto se prethodnih godina dešavalo da jedan isti model sa različitima paketima dodatne opreme dolazi i sa različitim opcijama farova. Tako je, na primer, Subaru Forester sa jednim opcijom farova dobio dobre ocene, dok sa drugom ne mogao da prođe test.

Osnovni kriterijum kojim se IIHS rukovodi je da farovi automobila treba da dobro osvetljavaju kolovoz ispred vozila, kako na pravcu, tako i u krivinama.

Da bi dobili dobru ocenu, farovi moraju da osvetljavaju desnu stranu puta do 100 metara ispred vozila. Najmanja daljina sa kojom vozilo može da prođe na testu iznosi 67 metara.

U ukupnu ocenu ulaze pomoćni sistemi, kao što je automatsko prebcivanje između kratkih i dugih svetala, ali i to da li farovi proizvode odsjaj koji može da zaslepi druge učesnike u saobraćaju.

Današnji automobili možda imaju savršenije sisteme bezbednosti nego ikada ranije, ali je značaj kvalitetnih farova za bezbednu noćnu vožnju ipak neprocenjiv.

Video: Zastrašujuća saobraćajna nesreća: U velikoj brzini zakucao se u kamion

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • 123

    15. decembar 2020 | 22:27

    A nekad su postojala i kratka svetla... ide meni sinoc u susret jedan i upalio duga svetla, ja mu blicnem da obori duga, a on onda uključi jos duza hahahahaha

  • Boki

    15. decembar 2020 | 19:47

    Pozdravljam odluku o ugradnji kvalitetnih farova, ali mislim da je cena od 1000 ili par hiljada evra za jedan far nenormalna posebno imajući u vidu da je far jedan od najlomljivijih delova na autu. Jedan običan Punto 2 restajling (ne onaj prvi sa uskim farovima) ima odlične halogene farove koji nisu skupi i to je primer kakva svetla treba da budu za obične automobile. Neki luksuzni mogu imati razna čuda, ko ima da plati nek uživa, ja ne bih vozio polovan auto koji ceo vredi 3000 evra, a samo jedan novi far košta 1500...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA