Kad dođe zima i hladnije vreme, dok ostali moraju da čekaju da im se kabina zagreje radom motora (a neki čekaju i motor) i za to moraju da parkiraju auto napolje (da se nebi potrovali izduvnim otrovima), električni auto može da zagreje kabinu i sedišta kao kalorifer, za jako kratko vreme. Sme i daljinski da se uključi bez bojazni oko trovanja, kao i da zakonski neograničeno održava temperaturu tokom stajanja (za razliku od fosilaca za koje u raznim državama postoje ograničenja od 2-3 minuta rada motora tokom stajanja, opet zbog zagađenja i trovanja). Led i sneg na staklima se tako lako reši topljenjem umesto struganjem. Nema smrzavanja tokom točenja i plaćanja goriva. Kontrola proklizavanja je daleko bolja jer elektromotori mogu daleko brže i bolje da reaguju nego fosilci. Jeste, domet je malo manji zbog sveg grejanja ali to važi i za fosilce jer zimi troše do 30% više goriva nego leti. Moj električni na -20°C i nevremenu na autoputu troši oko 20% više nego leti, mereno, a pritom ga je daleko lepše voziti nego bilo kog fosilca.
Za umerene zime može da posluzi. Tehnologija još nije dovoljno razvijena, oni koji donose odluke o Euro normama sede u udobnim foteljama u optimano klimatizovanim prostorijama i salbo izlaze napolje... U Sibiru teško da mogu biti primenjivani, tamo ljudi ni obične automobile ne smeju da gase tokom zime jer ih više neće upaliti, električni auto nema šta da traži u ekstremnim uslovima gde nema uređenog puta i infrastruktire za punjenje. Tamo se može voziti po 1000 km kroz sneg i led, bez civilizacije. U Australiji gde se između gradova prelazi po 1500 km kroz pustinju isto nema primene električnih vozila. Kanister benzina mozeš ubaciti u gepek i sa njim preći još 500 km, može ti ga i doneti neko bilo gde. Struju teško, osim ako ne vučeš prikolicu tešku 2t sa dodatnim baterijama ili da nosiš agregat na benzin što je apsurd potpuni...
@Boki: Baš voliš da izmišljaš probleme. Ne živim u Sibiru ali slične zime imam. Tehnologija je više nego dovoljno razvijena, zato je i preuzela primat od zastarele, fosilne. Tačno je da ima stvari koje električni ne mogu da rade, što ne znači da nisu bolji. Ne mogu da truju, smrde, prave buku, čine zadovoljstvo mazohistima koji uživaju u toj buci i trošenju svog vremena i novca na popravljanju "redovnih" (kako i vanrednih) kvarova. Što se tiče vožnje kroz bespuće, sa električnim možeš da spakuješ kako solarne ćelije tako i prenosne "vetrenjače" te da napraviš struju i tamo/kada ne možeš da napraviš svoju ličnu naftnu bušotinu i rafineriju, tako da teorijski možeš ići i dalje nego sa fosilcima. Na kraju, u 0,00001% slučajeva gde ti ovo nije dovoljno možeš poneti i svoj voljeni kanister goriva i mali generator - velike su šanse da ćeš opet moći da pređeš više nego sa čistim fosilcem. Na kraju, reci nam koliko ljudi u Srbiji koliko često prelaze 1000 ili više km bez stajanja i to na sibirskim napuštenim putevima koje pominješ? Čak i da za njih postoji nedoumica, za ostale je nema.
Jevrem
Da, svi elektricni po lepom vremenu...Kad dodje zima i hladnije vreme...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Jevrem
Kad dođe zima i hladnije vreme, dok ostali moraju da čekaju da im se kabina zagreje radom motora (a neki čekaju i motor) i za to moraju da parkiraju auto napolje (da se nebi potrovali izduvnim otrovima), električni auto može da zagreje kabinu i sedišta kao kalorifer, za jako kratko vreme. Sme i daljinski da se uključi bez bojazni oko trovanja, kao i da zakonski neograničeno održava temperaturu tokom stajanja (za razliku od fosilaca za koje u raznim državama postoje ograničenja od 2-3 minuta rada motora tokom stajanja, opet zbog zagađenja i trovanja). Led i sneg na staklima se tako lako reši topljenjem umesto struganjem. Nema smrzavanja tokom točenja i plaćanja goriva. Kontrola proklizavanja je daleko bolja jer elektromotori mogu daleko brže i bolje da reaguju nego fosilci. Jeste, domet je malo manji zbog sveg grejanja ali to važi i za fosilce jer zimi troše do 30% više goriva nego leti. Moj električni na -20°C i nevremenu na autoputu troši oko 20% više nego leti, mereno, a pritom ga je daleko lepše voziti nego bilo kog fosilca.
Podelite komentar
Boki
@Jevrem
Za umerene zime može da posluzi. Tehnologija još nije dovoljno razvijena, oni koji donose odluke o Euro normama sede u udobnim foteljama u optimano klimatizovanim prostorijama i salbo izlaze napolje... U Sibiru teško da mogu biti primenjivani, tamo ljudi ni obične automobile ne smeju da gase tokom zime jer ih više neće upaliti, električni auto nema šta da traži u ekstremnim uslovima gde nema uređenog puta i infrastruktire za punjenje. Tamo se može voziti po 1000 km kroz sneg i led, bez civilizacije. U Australiji gde se između gradova prelazi po 1500 km kroz pustinju isto nema primene električnih vozila. Kanister benzina mozeš ubaciti u gepek i sa njim preći još 500 km, može ti ga i doneti neko bilo gde. Struju teško, osim ako ne vučeš prikolicu tešku 2t sa dodatnim baterijama ili da nosiš agregat na benzin što je apsurd potpuni...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Jevrem
@Boki: Baš voliš da izmišljaš probleme. Ne živim u Sibiru ali slične zime imam. Tehnologija je više nego dovoljno razvijena, zato je i preuzela primat od zastarele, fosilne. Tačno je da ima stvari koje električni ne mogu da rade, što ne znači da nisu bolji. Ne mogu da truju, smrde, prave buku, čine zadovoljstvo mazohistima koji uživaju u toj buci i trošenju svog vremena i novca na popravljanju "redovnih" (kako i vanrednih) kvarova. Što se tiče vožnje kroz bespuće, sa električnim možeš da spakuješ kako solarne ćelije tako i prenosne "vetrenjače" te da napraviš struju i tamo/kada ne možeš da napraviš svoju ličnu naftnu bušotinu i rafineriju, tako da teorijski možeš ići i dalje nego sa fosilcima. Na kraju, u 0,00001% slučajeva gde ti ovo nije dovoljno možeš poneti i svoj voljeni kanister goriva i mali generator - velike su šanse da ćeš opet moći da pređeš više nego sa čistim fosilcem. Na kraju, reci nam koliko ljudi u Srbiji koliko često prelaze 1000 ili više km bez stajanja i to na sibirskim napuštenim putevima koje pominješ? Čak i da za njih postoji nedoumica, za ostale je nema.
Podelite komentar
M
Kopija Tesle.
Podelite komentar
T4
Sranje
Podelite komentar