Nova Euro 7 norma stavlja katanac na proizvodnju benzinaca i dizelaša ili im drastično podiže cene?
Evropska unija je najavila uvođenje rigorozne Euro 7 norme emisije izduvnih gasova, koja bi mogla da stupi na snagu od 2025. godine.
Sudeći prema najavama, količina azotnih oksida (NOx) savremenih motora sa unutrašnjim sagorevanjem trebalo da bude snižena na 30 miligrama po kilometru. To je količina koja je trenutno na nivou statističke greške, odnosno za koju sadašnji merni uređaji nisu dovoljno precizni da bi mogli da je izmere.
Od januara 2021. godine, na snagu stupa Euro 6d standard koji granicu postavlja na ispod 80 mg/km. Izuzeta je granica greške uređaja od 34,4 mg/km.
Na osnovu toga se može zaključiti koliko će tek biti rigorozna Euro 7 norma. Za većinu proizvođača automobila to znači da će oni teško moći da održe proizvodnju klasičnih benzinaca i dizelaša, a čak bi i sa 48-voltnim hibridima moglo da bude problematično.
To znači da bi automobili dramatično bi poskupeli, kao i da bi velika žrtva mogli da budu manuelni menjači.
Prema rečima neimenovanog inženjera Volkswagena, tada bi u sve automobile bilo neophodno ugraditi automatske menjače kako bi moglo precizno da se odredi menjanje svake brzine i optimizuje potrošnja goriva i emisije izduvnih gasova, prenosi Revija HAK. Inženjer tvrdi da bi se u tom slučaju automobili ponašali "kao da su na terapiji tableta za spavanje".
Video: Udario bakicu na pešačkom i otišao kao da je okrznuo trotoar, drugi auto stao da pomogne
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Jovan
Euro 7 norme a ljudi i dalje loze na preradjeno ulje i na otpad koji naidju
Podelite komentar
Boki
Da li zaista verijete da je nivo NOX-a veći od 30 mg problem ovog sveta?
Podelite komentar
Hmm...
Biće to u Srbiji kad u svetu bude euro 15 norma a mi budemo uvozili njihove krševe sa euro 7 normom.
Podelite komentar