Svi filteri čestica čađi (DPF - Diesel particulate filter) na vozilima sa savremenim dizel motorima funkcionišu na isti način: sakupljaju sitne čestice čađi koje nastaju kao posledica sagorevanja dizel goriva u motorima.
Kada se u filterima nakupi dovoljna količina čestica, u njima dolazi do programiranog sagorevanja čađi. To je automatizovani proces koji se odvija tokom vožnje povećanjem temperature izduvnih gasova na ulazu u filter, čime se spaljuju čestice nataložene u njemu.
Do ovog samosagorevanja u DPF-u dolazi tokom kontinuirane vožnje u trajanju od 15 do 20 minuta, pri 2.500 obrtaja u minutu.
Međitm, važno je znati da se vlasnicima dizelaša preporučuje da izbegavaju česta putovanja kraća od 20-ak kilometara, kako bi se izbeglo zagušenje filtera čađi. Naime, tokom kraćih vožnji proces sagorevanja čestica čađi ne može da se aktivira.
A ako dođe do zagušenja, uključiće se signalna lampica na instrument tabli automobila. A u tom slučaju ne preostaje ništa drugo nego servis.
Kada se lapica upali, to je znak da automobil "ne može da diše", pa ga nije ni preporučljivo paliti. Eventualno je moguće samo ga odvesti do najbližeg servisa, koji će izvršiti regeneraciju, odnosno čišćenje filtera.
Čišćenje filtera nipošto nije preporučljivo izbegavati, pre svega zbog toga što je i do 10 puta jeftinije od zamene DPF-a do koje mora doći ukoliko on postane potpuno neupotrebljiv.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Bmw 520d
Ima majstora koji to strucno skinu a auto opet prodje tehnicki.
Podelite komentar
Mojo
Nekada su dizelaši stvarno imali prednosti, iako ja celog života vozim benzince. Sa ovim cenama goriva, komplikovanim dizel motorima koji su skupi za održavanje ne bih kupio dizelaša nikad.
Podelite komentar
Cojle Manojle
Onaj koji ima dovoljno para da se vozi, njemu nije bitno koliko auto trosi. To su ljudi koji plate full osiguranje i uopste ga ne interesuje dal auto trosi 7 ili 10 lit na 100 km. On hoce miran, tih i ugladjen zvuk a takav dizel nije. Problem je sto je nama potrosnja glavna stavka a vozimo na celavim gumama, kupujemo Turske dijelove i popravljamo auta kod svojih majstora po nekim podrumima.
Podelite komentar