≫
Tesle će uskoro prelaziti 1.000 kilometara sa jednim punjenjem baterija?
≫
Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?
Elektro-vozač
Pritisak konkurencije je odlična stvar ali 1000 km nije nova stvar. Novi Tesla Roadster je najavljen pre neku godinu sa 1000km dometom (realnim) a Model S 100D trenutno drži rekord od 1078 km pređenih na jednom punjenju (ali pod nerealnim, kontrolisanim uslovima - prvenstveno vožnjom konstantnim gradskim brzinama).
Podelite komentar
Boki
Što je veći domet punjenje sve više ide u beskraj tako da automobili poput Tesle nemaju budućnost, jednostavno su neupotrebljivi sve dok se jednog dana ne otkrije bežični način prenosa električne energije, što se sa aktuelnim naučnim shvatanjima neće uskoro dogoditi. Hibridi su najbolje rešenje za običnog čoveka koji svakodnevno ide na posao, ponekad ode na odmor, na izlet itd. Lično ih ne volim, iritiraju me, ali ne mogu osporiti njuhovu upotrebljivost. Za duge relacije dizel ostaje besprekoran, ali je neprihvatljiv za urbane sredine.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
To ne radi tako. Što je veća baterija to trpi brže punjenje. Dve kante se mogu napuniti jednako brzo kao jedna upotrebom dve česme ili jedne dvostruko "protočnije". Superpunjači nemaju problema sa tim. Zbog toga procentualna brzina punjenja ostaje otprilike ista a brzina dopunjavana "kilometara" raste. Jednostavno nemaš pojma o čemu pričaš. Za bilo koje relacije fosilci su zastarela, neugodna prošlost.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
To ne radi tako. Što je veća baterija to trpi brže punjenje. Dve kante se mogu napuniti jednako brzo kao jedna upotrebom dve česme ili jedne dvostruko "protočnije". Superpunjači nemaju problema sa tim. Zbog toga procentualna brzina punjenja ostaje otprilike ista a brzina dopunjavana "kilometara" raste. Jednostavno nemaš pojma o čemu pričaš. Za bilo koje relacije fosilci su zastarela, neugodna prošlost.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Dodatni detalj za one koji žele da znaju više: Brzina punjenja baterija je nelinearna, brže se pune dok su praznije i punjenje usporava sa vremenom zbog fizičkih ograničenja same baterije nezavisno od punjača. Zbog toga se baterije pune najvećom brzinom samo pri početku a posle toga snaga koju bi punjač mogao da isporuči se ne koristi. Brzina punjenja baterija je isto otprilike proporcionalna njenom kapacitetu. Zbog toga veće baterije mogu da iskoriste veće snage punjača. U slučaju da je to više nego što punjač može da isporuči to samo znači da duže može da isporučuje svoj maksimum - duže nego sa manjom baterijom. Drugim rečima, veći udeo vremena se isporučuje veća snaga sa većom nego sa manjom baterijom. Zbog toga čak i da su hemija i punjač isti, veća baterija ili neće uzeti više vremena da se napuni ili će ta razlika biti manja nego što bi se očekivalo neukim razmišljanjem. Pritom, kako joj je kapacitet veći, do znači da se dopunjuje energije za više kilometara brže nego sa manjom baterijom. Na kraju, zaboravite te priče da se baterije pune tek kada se skroz isprazne i uvek do 100%. Ni jedno ni drugo nije tačno u preko 99% slučajeva - tačno je samo za eksperimente i slične situacije. Hoćete još detalja? Nažalost, za to nemam mesta ovde, ali ako ima interesovanja mogu da smislim nešto.
Podelite komentar
Mrki
A sta kazu hoce li tesla i automobile da pravi jednog dana???
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Mrki
Neće. To je zastarelo, bar po tvom shvatanju.
Podelite komentar