Bezbednost vozila je veoma važna ne samo kada su u pitanju putnički automobili, već i kada je reč o velikim vozilima kakav je novim model Scania električnog kamiona.
Taj kamion se nedavno našao na kreš testu, kod koga je, umesto mehaničih barijera koje simuliraju automobile u saobraćaju, simulirana stvarna situacija u kojoj je u kamion udarao pravi automobil.
Volkswagen Golf sedme generacije izabran je zbog toga što su švedski inženjeri želeli da izvedu test koji će biti što je više moguće autentičan. Inženjeri Scanije tvrde da udarac pravog automobila u kamion stavlja mnogo veći akcenat na strukturu vozila prilikom udarca, nego kada se u testiranju koristi barijera.
Zanimljivo je i to da, i pored toga što traje jednu sekundu, ovakav test se planira mesecima unapred, kako bi se svi njegovi elementi razradili do detalja. Zato se prvo sve proverava pod različitim brzinama i uglovima, u brojnim kompjuterskim simulacijama.
Jedan od ciljeva ovog kreš testa bio je da se ispita kako se ponaša baterija kamiona prilikom direktnog udarca automobila u nju, budući da je struktura ležišta u kome se ona nalazi konstruisana tako da ona primi snagu udarca, kako bi baterija ostala netaknuta.
Video: Najgori neprijatelji virusa su dijamanti: Zlatar napravio masku vrednu 10 miliona
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.