To što su jeftiniji primerci polovnjaka starijih godišta proizvodnje, samo po sebi, ne znači su "problematični", pogotovo ne ako su ih prethodni vlasnici dobro održavali.
U starosnoj katagoriji od 10 do 11 godina, 5 modela se, prema statistikama TÜV-a, veoma dobro pokazalo. Reč je o automobilima koji pripadaju različitim tržišnim segmenatima, tako da svaki kupac može da pronađe nešto za sebe.
1. Honda Jazz (2007 - 2014)
Druga generacija Honde Jazz se proizvodila od 2007 -2014. Idealan je gradski automobil koji kombinuje praktičnost sa zanimljivim izgledom i korisnim rešenjima.
Među njima su, na primer, sedišta "Magic Seats" sa jednostavnim i praktičnim sistemom preklapanja. To rešenje omogućuje povećanje prostora za teret na impresivnih 1.400 litara.
Model je bio dostupan sa benzinskim motorima snage od 90 do 100 KS i 1.3 hibridom kombinujući motor sa unutrašnjim sagorjevanjem od 88 KS i elektromotor od 14KS.
Prema izveštaju TÜV, Jazz odlikuje gotovo besprekorna pouzdanost, a nemački stručnjaci ističu diskove kočnica kao najslabiju kariku, prenosi sajt Automobili.ba.
Cene najjeftinijih primeraka sa Euro 5 normom u Nemačkoj počinju od 3.000 evra, ali za uredne i očuvane automobile potrebno je izdvojiti od 5.000 evra.
2. Mazda 3 (2008 - 2013)
Drugo izdanje Mazde 3 i dalje izgleda sveže, a sa dužinom karoserije većom od 4,4 m je poprilično komforan automobil u poređenju sa tadašnjim kompaktima.
Vredna pažnje je i bogata oprema, kao i paleta zanimljivih motora. Kupci koji su pazarili ovaj model u godinama 2008 - 2013. mogli su da odaberu benzinske motore od 1.6 sa 105KS i 2.0 sa 150KS. U ponudi je bio i dizel od 1.6 sa 115 "konja".
Najslabija karika koju navodi TÜV je ogibljenje. Takođe postoji rizik od korozije karoserije.
Mazdu 3 u Nemačkoj sa Euro 5 motorima možete kupiti za manje od 3.500 evra, ali najveći broj ponuđenih automobila oscilira u rasponu do 5.000 evra.
3. BMW X1 (2009 - 2015)
Jedan od prvih u segmentu malih premijum SUV vozila se godinama kasnije pokazao kao prilično izdržljiv i pouzdan automobil koji dobro stari.
Proizvodnja prve generacije X1 započela je 2009, a završila 6 godina kasnije. Ovaj model je bio prilično popularan u Evropi, pa je ponuda rezervnih delova prilično velika.
Mnogi primerci koji se nude na tržištu polovnjaka nisu vredni pažnje, ali moguće je naći očuvan, dobar auto. Nudile su se verzije sa pogonom na zadnje i na sve točkove.
Široka paleta motora omogućiće vam da odaberete nešto za sebe, benzinske verzije kretale su se od 150 do 258 KS, a dizelaši od 116 do 218 KS.
TÜV savetuje da obratite pažnju na ručnu kočnice i na ogibljenje.
4. Audi TT (2006 - 2014)
Visok stepen pouzdanosti ne karakteriše samo gradske i porodične ponude. Jedanaestogodišnji model koji se dobro pokazao prema TÜV statistici je i sportski Audi TT, iz perioda od 2006. do 2014. godine.
Tehnički ima dosta zajedničkog sa Audijem A3, a dolazi i kao kupe i kao kabriolet. Što se tiče motora, njihova se snaga u benzinskim verzijama kreće od 160 do 360 KS. U ponudi je bio i dizel od 170 KS.
Oni koji traže pouzdan automobil koji će pružiti malo uzbuđenja u vožnji, trebalo bi da razmotre ovu ponudu. Međutim, prema TÜV-u važno je pažljivo ispitati motor ponuđenog primerka.
Iako se automobil po karakteru i nameni razlikuje od BMW-a X1, cene su slične. Kreću se od oko 7.000 evra, a većina primeraka dostupnih kod nas košta nešto više od 10.000 evra.
5. Mercedes-Benz E Coupe (W207) (2009 - 2017)
Razlog za visoku poziciju ovog modela na lestvici pouzdanosti možda leži u tome da neke elemente deli sa manjom C klasom W204, koja je bila veoma uspešna. Međutim, ovaj auto vizuelno pripada višim segmentima tržišta, zadržavajući elegantan, bezvremenski izgled.
Kako i priliči Mercedesu, paleta motora bila je zaista bogata - benzinski motori pružali su snagu od 184 do 408 KS, a dizeli od 170 do 265 KS.
Mnogo zavisi od odabranog motora, ali oni koji kupuju negovani automobil neće imati razloga da se kasnije žale. TÜV je uglavnom primetio manje kvarove na oslanjanju i sistemu kočnica.
Međutim, luksuz ima svoju cenu. Najjeftiniji primerci koštaju 8.000 evra iako, ako se već traži ovaj model, ne treba žaliti ni iznos od 10.000 evra za dobar primerak.
Video: Yugo, yugo moja tugo: Domaći auto kojeg smo voleli, mrzeli, a pre svega vozili
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dokle
Alo ljudi, vozni park kod nas je prosecno star 17 godina. Sta prikazujete auta od 10 000 evra polovna. Koji polovni auto od 2 do 3 hiljade evra je pouzdan. Znam i ja da je mecka iz 2016 godista pouzdana.
Podelite komentar
Dex
Ne prikazujte Americke ankete. Ko u Srbiji vozi Hondu Jaz i Mazdu 3? Neznatan broj gradjana
Podelite komentar
Jovan
Kao neko ko je seo iz c5 u bmw slicnog godista mogu reci da je razlika nerealna. Kocenje, ubrzanje,potroanja,kvalitet izrade, osecaj u voznji, stabilnost...i posle zasto je bmw toliko skuplji...
Podelite komentar