Praviš dve velike greške. 1. Tesla ima "točkiće" na volanu za neke komande, zavisno od modela. 2..Upravljanje točkićima zahteva značajno duže posmatranje ekrana te i duže odvlači pažnju.
Sve ima svoje vreme, svoju eru koja će biti i proći... Ono što je sigurno u nekoj bližoj ili daljoj budučnosti, automobili će biti bez ikakvih ekrana, možda i bez ikakvih komandi. I danas uveliko sve što vam treba od multimedije, navigacije i sl. imate u džepu. U budućnosti će to sve možda biti u glavi pa ni mobilini telefon neće imati funkciju...
Sve ima svoje. Dugmići i poluge su poželjne za jednostavne a važne stvari neophodne za samu vožnju. Ekrani su neopisivo bolji za složene stvari jer zamenjuju besomučno kliktanje ili okretanje radi biranja jedne opcije ili unosa teksta (i zbog toga malog miliona dugmića, uz mogućnost unosa teksta na raznim jezicima) i generičke pomoćne dugmiće vizuelno čistim, jasnim izborom sa velikim dodirnim površinama koje je teže promašiti. Navigacija je lakša i bolja, pogotovo na velikim ekranima (veća mapa, više konteksta, detalja bez gužve, lakše videti za ljude kojima su potrebne naočare). Biranje muzike, podkasta i/ili radio stanica je neopisivo bolje sa ekranima. Pristup tehničkim detaljima i podešavanjima vozila je daleko bolje. Manje stvari ima da se kvari (dugmića, kablova, kontrolera). Ekrani omogućavaju i da kola dobiju nove funkcije i posle proizvodnje i prodaje koje na početku nisu imale - dugmiće ne možete dodati. Veliki dodirni ekrani i smanjuju zavisnost od upotrebe telefona jer sve sve može bezbednije odraditi sa ekranom samih kola - pa čak i nove aplikacije. Razmislite o pametnim telefonima koje koristite. Ja sam bio zaklet u BlackBerry fizičke tastature do oko pre 10 godina. One jesu bolje ali i ekrani imaju svoju prednost - uključujući i čistiji dizajn, manje zauzetog mesta za dugmiće - veća radna površina i ostalo. Još jedna opcija su glasovne komande ali kola još nisu naučila srpski pa da ih ceo svet razume već mi moramo da pričamo druge jezike a izgovor imena (npr. ljudi, ulica, mesta, pesama) ostaje problem.
Cela ti prica pada u vodu iz razloga sto nisu svi informaticki obrazovani da bi se znali snalazit na ekrenima a druga stvar previse toga se moze stimat i u voznji odvraca paznju, sto manje gluposti to bolje, ljudi se voze vise od sto godina na poluge i dugmice i svakako je jednostavnije a ako i dode do kakvog kvara prekidaca popravak je daleko jeftinji i jednostavnji od zamene kompletnog ekrana a i softwerski ima puno problema pa ti obijasni coveku od 70-80 godina da softwer ne funkcionise dobro...
Cela ti prica pada u vodu iz razloga sto nisu svi informaticki obrazovani da bi se znali snalazit na ekrenima a druga stvar previse toga se moze stimat i u voznji odvraca paznju, sto manje gluposti to bolje, ljudi se voze vise od sto godina na poluge i dugmice i svakako je jednostavnije a ako i dode do kakvog kvara prekidaca popravak je daleko jeftinji i jednostavnji od zamene kompletnog ekrana a i softwerski ima puno problema pa ti obijasni coveku od 70-80 godina da softwer ne funkcionise dobro...
Cela ti prica pada u vodu iz razloga sto nisu svi informaticki obrazovani da bi se znali snalazit na ekrenima a druga stvar previse toga se moze stimat i u voznji odvraca paznju, sto manje gluposti to bolje, ljudi se voze vise od sto godina na poluge i dugmice i svakako je jednostavnije a ako i dode do kakvog kvara prekidaca popravak je daleko jeftinji i jednostavnji od zamene kompletnog ekrana a i softwerski ima puno problema pa ti obijasni coveku od 70-80 godina da softwer ne funkcionise dobro...
Auto nije mobilni telefon, ne treba sve sa funkvioniše na principu mobilnih uređaja. Treba razdvojiti elektronske gedžete od prevoznih sredstava koja su prvenstveno mehanička naprava.
Tačno samo za vrlo ograničen broj komandi. Čim se pređe na besomučno kliktanje/okretanje tastera ili previše dugmića to prestaje da ima smisla. Pročitajte moju poruku bolje. Neke komande moraju da budu fizičke. Druge bolje ne.
Problem sa komandama na dodir je sto mora da se skrene pogled sa puta da bi se moglo dotaci pravo mesto na ekranu. Kod dugmica ovo moze da se 'oseti bez gledanja'.
Vise volim dugmice ali s’obzirom da se tu u zadnje vreme mnogo stedi na materijalima,krckava i jeftina plastika se uglavnom ugradjuje, pa cak i na skupljim automobilima,bolja opcija mi je sad ekran na dodir..
DrMrr
Mrzim touch screen, ali obozavam kontrolu dzojstikom / toclicem! Teslu kupujem onog momenta kada bude ugradjen 1 standardni, kontrolni kruzni tockic
Podelite komentar
Elektro-vozač
@DrMrr
Praviš dve velike greške. 1. Tesla ima "točkiće" na volanu za neke komande, zavisno od modela. 2..Upravljanje točkićima zahteva značajno duže posmatranje ekrana te i duže odvlači pažnju.
Podelite komentar
doberman
Japan u svim svojim elektranama i velikim pogonima koristi mehaničke analogne komande, indikatore i brojila i za to postoje beskrajni razlozi.
Podelite komentar
Boki
Sve ima svoje vreme, svoju eru koja će biti i proći... Ono što je sigurno u nekoj bližoj ili daljoj budučnosti, automobili će biti bez ikakvih ekrana, možda i bez ikakvih komandi. I danas uveliko sve što vam treba od multimedije, navigacije i sl. imate u džepu. U budućnosti će to sve možda biti u glavi pa ni mobilini telefon neće imati funkciju...
Podelite komentar
Elektro-vozač
Sve ima svoje. Dugmići i poluge su poželjne za jednostavne a važne stvari neophodne za samu vožnju. Ekrani su neopisivo bolji za složene stvari jer zamenjuju besomučno kliktanje ili okretanje radi biranja jedne opcije ili unosa teksta (i zbog toga malog miliona dugmića, uz mogućnost unosa teksta na raznim jezicima) i generičke pomoćne dugmiće vizuelno čistim, jasnim izborom sa velikim dodirnim površinama koje je teže promašiti. Navigacija je lakša i bolja, pogotovo na velikim ekranima (veća mapa, više konteksta, detalja bez gužve, lakše videti za ljude kojima su potrebne naočare). Biranje muzike, podkasta i/ili radio stanica je neopisivo bolje sa ekranima. Pristup tehničkim detaljima i podešavanjima vozila je daleko bolje. Manje stvari ima da se kvari (dugmića, kablova, kontrolera). Ekrani omogućavaju i da kola dobiju nove funkcije i posle proizvodnje i prodaje koje na početku nisu imale - dugmiće ne možete dodati. Veliki dodirni ekrani i smanjuju zavisnost od upotrebe telefona jer sve sve može bezbednije odraditi sa ekranom samih kola - pa čak i nove aplikacije. Razmislite o pametnim telefonima koje koristite. Ja sam bio zaklet u BlackBerry fizičke tastature do oko pre 10 godina. One jesu bolje ali i ekrani imaju svoju prednost - uključujući i čistiji dizajn, manje zauzetog mesta za dugmiće - veća radna površina i ostalo. Još jedna opcija su glasovne komande ali kola još nisu naučila srpski pa da ih ceo svet razume već mi moramo da pričamo druge jezike a izgovor imena (npr. ljudi, ulica, mesta, pesama) ostaje problem.
Podelite komentar
Otto
@Elektro-vozač
Cela ti prica pada u vodu iz razloga sto nisu svi informaticki obrazovani da bi se znali snalazit na ekrenima a druga stvar previse toga se moze stimat i u voznji odvraca paznju, sto manje gluposti to bolje, ljudi se voze vise od sto godina na poluge i dugmice i svakako je jednostavnije a ako i dode do kakvog kvara prekidaca popravak je daleko jeftinji i jednostavnji od zamene kompletnog ekrana a i softwerski ima puno problema pa ti obijasni coveku od 70-80 godina da softwer ne funkcionise dobro...
Podelite komentar
Otto
@Elektro-vozač
Cela ti prica pada u vodu iz razloga sto nisu svi informaticki obrazovani da bi se znali snalazit na ekrenima a druga stvar previse toga se moze stimat i u voznji odvraca paznju, sto manje gluposti to bolje, ljudi se voze vise od sto godina na poluge i dugmice i svakako je jednostavnije a ako i dode do kakvog kvara prekidaca popravak je daleko jeftinji i jednostavnji od zamene kompletnog ekrana a i softwerski ima puno problema pa ti obijasni coveku od 70-80 godina da softwer ne funkcionise dobro...
Podelite komentar
Otto
@Elektro-vozač
Cela ti prica pada u vodu iz razloga sto nisu svi informaticki obrazovani da bi se znali snalazit na ekrenima a druga stvar previse toga se moze stimat i u voznji odvraca paznju, sto manje gluposti to bolje, ljudi se voze vise od sto godina na poluge i dugmice i svakako je jednostavnije a ako i dode do kakvog kvara prekidaca popravak je daleko jeftinji i jednostavnji od zamene kompletnog ekrana a i softwerski ima puno problema pa ti obijasni coveku od 70-80 godina da softwer ne funkcionise dobro...
Podelite komentar
Boki
@Elektro-vozač
Auto nije mobilni telefon, ne treba sve sa funkvioniše na principu mobilnih uređaja. Treba razdvojiti elektronske gedžete od prevoznih sredstava koja su prvenstveno mehanička naprava.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
Tačno samo za vrlo ograničen broj komandi. Čim se pređe na besomučno kliktanje/okretanje tastera ili previše dugmića to prestaje da ima smisla. Pročitajte moju poruku bolje. Neke komande moraju da budu fizičke. Druge bolje ne.
Podelite komentar
Vik
Problem sa komandama na dodir je sto mora da se skrene pogled sa puta da bi se moglo dotaci pravo mesto na ekranu. Kod dugmica ovo moze da se 'oseti bez gledanja'.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Vik
Tačno samo za vrlo ograničen broj komandi. Čim se pređe na besomučno kliktanje/okretanje tastera ili previše dugmića to prestaje da ima smisla.
Podelite komentar
SRBIN
@Vik
LEXUS je to odlicno napravio sa onim svojim misem i touch pad...To je moj auto snova..LC 500🇯🇵🇯🇵🇯🇵❤❤❤
Podelite komentar
Majkl Džondar
I jedno i drugo. Za nešto je u redu ekran na dodir ali u vožnji klasične komande nezamenljive.
Podelite komentar
dare
Vise volim dugmice ali s’obzirom da se tu u zadnje vreme mnogo stedi na materijalima,krckava i jeftina plastika se uglavnom ugradjuje, pa cak i na skupljim automobilima,bolja opcija mi je sad ekran na dodir..
Podelite komentar