Koja vecina bre, svaka druga ti je kartel, briga nas za kartel svatko gleda sta mu je jeftinije i praktičnije tebi je prakticno punit auto meni nije nema svatko svoju garazu ljudi zive i u zgradama pa bas produzni s 6 kata i nije bas prakticna stvar, mogucnost da zaglavis na auto putu s baterijom prikraju je problem posto ne mozes predvidjet kad i gde ces zaglavit a cena kroz desetak godina eksploatacije mozda dode na isto al u startu moras puno vise ulozit i veliko je pitanje kome ces prodat el auto nakon 10 godina kad mu baterije budu prikraju zivotnog veka a da ne govorimo o opasnosti koju prestavlja el auto... Dakle postoji tu puno stvari koje ne vidis i ne zelis prihvatit al istina je takva kakva je i da nakrjau nek vozi ko sta hoce nema potrebe uvjeravat nikog u nista jer kako se tebe ne moze uvjerit u nista tako i ti nikog neces uvjerit u tu tvoju glupavu pricu...
Pričam o "kartelu" zato što to jesu - na isti način operišu sa sve kriminalnim elementima na svetskom nivou. Ne mora svako da ima svoju garažu. Ne pune se električni samo kod kuće, mada jeste zgodno. Ja u tri decenije vožnje nisam ni jednom zaglavio na putu i ne znam nekoga da jeste, a i za to ima rešenja. Cene više nisu toliko različite a znam retko koga da je platio nov auto gotovinom - uglavnom svi uzimaju na otplatu. Tada mesečna rata za kola + mesečni izdaci za gorivo/struju i "održavanje" ostanu otprilike jednaki za *bolja* električna i (lošija ali uporediva) fosilna kola. Dakle, pada u vodu i taj argument o početnom ulaganju. Za 10 godina fosilni auto ćeš moći da prodaš muzeju ili otpadu jer neće niko biti lud da ga kupi. Električnima će baterija i dalje raditi a može se i zameniti. Inače, u proseku 10 godina je 200.000 do 250.000 km u svetu, ne više, što je oko polovine upotrebnog "veka" baterije. Zamena košta ali manje nego što bi redovno održavanje koštalo za fosilce za isti pređeni put a pritom praktično dobijate novi pogon (elektromotori mogu preći po milion kilometara bez održavanja). Moja priča je iz iskustva. Sve vidim. Kada ti pogledaš, ako pogledaš, videćeš i ti.
Pogon na benzin ili dizel svakako nema budućnost zbog ograničenih resursa nafte i emisije co2. Elekteični pogon ga ima još manje zbog materijala za izradu baterija, zagađenja u procesu proizvodnje i punjenja, nedovoljno jake električne mreže i nepraktične upotrebe. Šta je onda budućnost? Moj zaključak je da je jedino nuklearni pogon dugoročno rešenje za čovečanstvo. Ogroman izvor energije iz male količine nuklearnog goriva, bez emisije co2 i drigih štetnih gasova. 8 grama nukearnog goriva dovoljno je da pokreće automobil 100 godina.
Ja jesam dosadan jer moram da ispravljam izjave ali kada ćeš ti prestati da širiš neistine? Radiš li za naftaški kartel? Jel to razlog da si ti dosadan? Sirovina za baterije ima savršeno dovoljno. Zagađivanje tokom proizvodnje postoji i jeste veće nego pri proizvodnji fosilnih kola ali je to fosilci nadomeste za 1-2 godine prosečne upotrebe. "Mr Fusion" iz 2015. godine "povratka u budućnost" bi bio zgodan ali niti postoji niti je neophodan da bi električna kola bila daleko bolja u svakom pogledu od fosilnih. Baterije su sasvim OK a imamo sve čistije izvore električne energije.
Što se tiče "nedovoljno jake električne mreže": 1. Manje struje će biti potrebno za proizvodnju, prevoz i prodaju fosilnih goriva i za održavanje fosilne tehnologije. 2. Veliki broj kola će se puniti noću kada je opterećenje mreže daleko manje te nije problem. Što se tiče "nepraktične upotrebe: Ja sam sa mojim električnim kolima prelazio duže puteve nego sa bilo kojim fosilcem a, za razliku od njih, nije me smorio (ne trese se, ne vibrira, ne skiči, ne cmizdri, ne brunda, ne prdi i/ili smrdi, ne truje). Ubrzava glatko i sa pouzdanjem tako da je vožnja i lakša i lepša). Na pumpe više ne gubim vreme, ne čekam redove, ne smrzavam se zimi, po kiši i/ili vetru da točim već dnevno potrošim 5 (pet!) sekundi ukupno na priključivanje i isključivanje i to kada parkiram - sam auto odradi ostalo pa i čekanje noćne tarife ako je potrebno. Nemam redovno održavanje - ni zamenu ulja ni kočnica - električni prelaze po 300.000 km sa originalnim paknovima i diskovima. Održavanje mi se svodi na dolivanje tečnosti za pranje stakla. Ne brinem se koliko ću da vozim jer praktično ne košta ništa. Ne brine me gde ću naći da punim i da li će "gorivo" da valja jer punjača već ima praktično svuda i stalno se pojavljuju novi a sam auto (i moj telefon) zna gde su svi i šta je oko njih. Neću se brinuti o tome da li će ih iko hteti - za fosilce znam da neće pa neću ni da bacam pare na njih (fosilce). Mogu da se parkiram unazad u garažu a da ne otrujem sebe i ostale. Iako mu je cena veća ukupno me košta manje od daleko lošijih fosilaca.
@Elektro-vozač
To je samo tvoje mišljenje ili mišljenje Eliona Maska... Da je sve tako savršeno već bi sada sve kompanije prešle isključivo na proizvodnju električnih vozila, njima je to mnogo lakše. Znaš li šta koliki je posao i koliki inženjering napraviti jedan benzinski motor? Mnogo znanja i talenta, mnogo testiranja, mnogo vremena je potrebno. Primer Vanos sistem je BMW razijao čitavih 7 godina. Fiat je na 1.3 Multijet motoru radio 5 godina. Neke kompanije se udružuju da bi napravile jedan motor, recimo Pežo i Ford zajednički rade još od 1998. na razvoju dizel motora, prvi motor je izašao tek 2001. Eelktrične automobile samo štancuju, Kinezi su preuzeli glavnu ulogu u proizvodnji komponenti, ostali samo naprave šasiju i gotovo. Ali da ima bezbroj mana jasno je, opet izađe skupo i pored jednostavnoosti
Moje "mišljenje" je zasnovano na nalazima i izveštajima mnogih *nezavisnih* in*uglednih* izvora. Ilon Mask ne mora ništa da kaže, on radi. Moje činjenice su proverive i dokazane. Tvoje "mišljenje" je ponavljanje dokazano netačnih izjava kako naftaškog kartela tako i njihovih simpatizera i onih nesposobnih da urade bilo šta iz raznih razloga (npr. neće da izgube uloženi novac - razumljivo ali svejedno nedopustivo). Niko meni ne treba i ne mora da veruje ali *mora* da pazi šta čita i da proveri sam za sebe zbog takvih kao što si ti (Ili ja, dok ne provere). Komponente sem pogona su iste. Elektromotori su u razvoju od Nikole Tesle i daleko su bolji i pouzdaniji od fosilaca. Električni su jeftiniji ali ti to nećeš da prižnaš jer prećutkuješ reketiranje za gorivo i održavanje. A ti, ako ti se ne sviđaju kinezi preuzmi na sebe da praviš komponente. Ja to Srbiji želim. Inače, isti ti kinezi prave iste te komponente i za fosilce. Baterije se danas ponajviše prave Tesla, Panasonic i LG Chem. Tesla, najprodavaniji proizvođač električnih kola, pravi svoje motore. Dakle, prestani da dosađuješ svima da bih mogao i ja.
Još nešto... Ako je nešto komplikovanije to ne znači da je bolje. Naprotiv, obično znači da je baš lošije. Inženjeri (i ja među njima) znaju da se kompleksnost dodaje samo kada mora a ne po želji. Drugo, elektromotori imaju manje delova ali nije lako napraviti najefikasnije. Mnogo truda, rada, razmišljanja i ostalog ide u razvoj. Dakle, ako misliš da su proizvođači koji su "sposobni" da naprave fosilni motor nekim čudom sposobniji ili pametniji od ostalih silno se varaš. Konačno, ne rekoh za je moje mišljenje zasnovano i na dugogodišnjem sopstvenom iskustvu, kako za sada zastarelom fosilnom tehnologijom tako i savremenom, električnom.
Naprotiv. Većina ljudi želi električne čak i ako to još ne znaju ili neće da priznaju. Čistiji su i bolji u svakom pogledu of bilo kog značaja za ogromnu većinu. Razlog male prodaje nije u nezainteresovanosti već u nedovoljnoj proizvodnji. Što se više proizvođača osvesti i otrgne od naftaškog kartela to će situacija biti bolja.
Kom
Extra, eto sad povoljno BMW kod nas uskoro
Podelite komentar
Otto
Koja vecina bre, svaka druga ti je kartel, briga nas za kartel svatko gleda sta mu je jeftinije i praktičnije tebi je prakticno punit auto meni nije nema svatko svoju garazu ljudi zive i u zgradama pa bas produzni s 6 kata i nije bas prakticna stvar, mogucnost da zaglavis na auto putu s baterijom prikraju je problem posto ne mozes predvidjet kad i gde ces zaglavit a cena kroz desetak godina eksploatacije mozda dode na isto al u startu moras puno vise ulozit i veliko je pitanje kome ces prodat el auto nakon 10 godina kad mu baterije budu prikraju zivotnog veka a da ne govorimo o opasnosti koju prestavlja el auto... Dakle postoji tu puno stvari koje ne vidis i ne zelis prihvatit al istina je takva kakva je i da nakrjau nek vozi ko sta hoce nema potrebe uvjeravat nikog u nista jer kako se tebe ne moze uvjerit u nista tako i ti nikog neces uvjerit u tu tvoju glupavu pricu...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Otto
Pričam o "kartelu" zato što to jesu - na isti način operišu sa sve kriminalnim elementima na svetskom nivou. Ne mora svako da ima svoju garažu. Ne pune se električni samo kod kuće, mada jeste zgodno. Ja u tri decenije vožnje nisam ni jednom zaglavio na putu i ne znam nekoga da jeste, a i za to ima rešenja. Cene više nisu toliko različite a znam retko koga da je platio nov auto gotovinom - uglavnom svi uzimaju na otplatu. Tada mesečna rata za kola + mesečni izdaci za gorivo/struju i "održavanje" ostanu otprilike jednaki za *bolja* električna i (lošija ali uporediva) fosilna kola. Dakle, pada u vodu i taj argument o početnom ulaganju. Za 10 godina fosilni auto ćeš moći da prodaš muzeju ili otpadu jer neće niko biti lud da ga kupi. Električnima će baterija i dalje raditi a može se i zameniti. Inače, u proseku 10 godina je 200.000 do 250.000 km u svetu, ne više, što je oko polovine upotrebnog "veka" baterije. Zamena košta ali manje nego što bi redovno održavanje koštalo za fosilce za isti pređeni put a pritom praktično dobijate novi pogon (elektromotori mogu preći po milion kilometara bez održavanja). Moja priča je iz iskustva. Sve vidim. Kada ti pogledaš, ako pogledaš, videćeš i ti.
Podelite komentar
Mihajlo
Prava zamena za fosilna goriva je nuklearna fuzija. Kada budemo imali takve elektrane, nece biti problema sa strujom.
Podelite komentar
Boki
Pogon na benzin ili dizel svakako nema budućnost zbog ograničenih resursa nafte i emisije co2. Elekteični pogon ga ima još manje zbog materijala za izradu baterija, zagađenja u procesu proizvodnje i punjenja, nedovoljno jake električne mreže i nepraktične upotrebe. Šta je onda budućnost? Moj zaključak je da je jedino nuklearni pogon dugoročno rešenje za čovečanstvo. Ogroman izvor energije iz male količine nuklearnog goriva, bez emisije co2 i drigih štetnih gasova. 8 grama nukearnog goriva dovoljno je da pokreće automobil 100 godina.
Podelite komentar
Elektro--vozač
@Boki
Ja jesam dosadan jer moram da ispravljam izjave ali kada ćeš ti prestati da širiš neistine? Radiš li za naftaški kartel? Jel to razlog da si ti dosadan? Sirovina za baterije ima savršeno dovoljno. Zagađivanje tokom proizvodnje postoji i jeste veće nego pri proizvodnji fosilnih kola ali je to fosilci nadomeste za 1-2 godine prosečne upotrebe. "Mr Fusion" iz 2015. godine "povratka u budućnost" bi bio zgodan ali niti postoji niti je neophodan da bi električna kola bila daleko bolja u svakom pogledu od fosilnih. Baterije su sasvim OK a imamo sve čistije izvore električne energije.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Što se tiče "nedovoljno jake električne mreže": 1. Manje struje će biti potrebno za proizvodnju, prevoz i prodaju fosilnih goriva i za održavanje fosilne tehnologije. 2. Veliki broj kola će se puniti noću kada je opterećenje mreže daleko manje te nije problem. Što se tiče "nepraktične upotrebe: Ja sam sa mojim električnim kolima prelazio duže puteve nego sa bilo kojim fosilcem a, za razliku od njih, nije me smorio (ne trese se, ne vibrira, ne skiči, ne cmizdri, ne brunda, ne prdi i/ili smrdi, ne truje). Ubrzava glatko i sa pouzdanjem tako da je vožnja i lakša i lepša). Na pumpe više ne gubim vreme, ne čekam redove, ne smrzavam se zimi, po kiši i/ili vetru da točim već dnevno potrošim 5 (pet!) sekundi ukupno na priključivanje i isključivanje i to kada parkiram - sam auto odradi ostalo pa i čekanje noćne tarife ako je potrebno. Nemam redovno održavanje - ni zamenu ulja ni kočnica - električni prelaze po 300.000 km sa originalnim paknovima i diskovima. Održavanje mi se svodi na dolivanje tečnosti za pranje stakla. Ne brinem se koliko ću da vozim jer praktično ne košta ništa. Ne brine me gde ću naći da punim i da li će "gorivo" da valja jer punjača već ima praktično svuda i stalno se pojavljuju novi a sam auto (i moj telefon) zna gde su svi i šta je oko njih. Neću se brinuti o tome da li će ih iko hteti - za fosilce znam da neće pa neću ni da bacam pare na njih (fosilce). Mogu da se parkiram unazad u garažu a da ne otrujem sebe i ostale. Iako mu je cena veća ukupno me košta manje od daleko lošijih fosilaca.
Podelite komentar
Boki
@Boki
@Elektro-vozač To je samo tvoje mišljenje ili mišljenje Eliona Maska... Da je sve tako savršeno već bi sada sve kompanije prešle isključivo na proizvodnju električnih vozila, njima je to mnogo lakše. Znaš li šta koliki je posao i koliki inženjering napraviti jedan benzinski motor? Mnogo znanja i talenta, mnogo testiranja, mnogo vremena je potrebno. Primer Vanos sistem je BMW razijao čitavih 7 godina. Fiat je na 1.3 Multijet motoru radio 5 godina. Neke kompanije se udružuju da bi napravile jedan motor, recimo Pežo i Ford zajednički rade još od 1998. na razvoju dizel motora, prvi motor je izašao tek 2001. Eelktrične automobile samo štancuju, Kinezi su preuzeli glavnu ulogu u proizvodnji komponenti, ostali samo naprave šasiju i gotovo. Ali da ima bezbroj mana jasno je, opet izađe skupo i pored jednostavnoosti
Podelite komentar
ime
@Boki
Najbolji su hibridi, benzin + elektromotor
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Moje "mišljenje" je zasnovano na nalazima i izveštajima mnogih *nezavisnih* in*uglednih* izvora. Ilon Mask ne mora ništa da kaže, on radi. Moje činjenice su proverive i dokazane. Tvoje "mišljenje" je ponavljanje dokazano netačnih izjava kako naftaškog kartela tako i njihovih simpatizera i onih nesposobnih da urade bilo šta iz raznih razloga (npr. neće da izgube uloženi novac - razumljivo ali svejedno nedopustivo). Niko meni ne treba i ne mora da veruje ali *mora* da pazi šta čita i da proveri sam za sebe zbog takvih kao što si ti (Ili ja, dok ne provere). Komponente sem pogona su iste. Elektromotori su u razvoju od Nikole Tesle i daleko su bolji i pouzdaniji od fosilaca. Električni su jeftiniji ali ti to nećeš da prižnaš jer prećutkuješ reketiranje za gorivo i održavanje. A ti, ako ti se ne sviđaju kinezi preuzmi na sebe da praviš komponente. Ja to Srbiji želim. Inače, isti ti kinezi prave iste te komponente i za fosilce. Baterije se danas ponajviše prave Tesla, Panasonic i LG Chem. Tesla, najprodavaniji proizvođač električnih kola, pravi svoje motore. Dakle, prestani da dosađuješ svima da bih mogao i ja.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Još nešto... Ako je nešto komplikovanije to ne znači da je bolje. Naprotiv, obično znači da je baš lošije. Inženjeri (i ja među njima) znaju da se kompleksnost dodaje samo kada mora a ne po želji. Drugo, elektromotori imaju manje delova ali nije lako napraviti najefikasnije. Mnogo truda, rada, razmišljanja i ostalog ide u razvoj. Dakle, ako misliš da su proizvođači koji su "sposobni" da naprave fosilni motor nekim čudom sposobniji ili pametniji od ostalih silno se varaš. Konačno, ne rekoh za je moje mišljenje zasnovano i na dugogodišnjem sopstvenom iskustvu, kako za sada zastarelom fosilnom tehnologijom tako i savremenom, električnom.
Podelite komentar
Mario
Oprastaju se od benzinskih i dizel motora a i od puno kupaca
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Mario
Naprotiv. Većina ljudi želi električne čak i ako to još ne znaju ili neće da priznaju. Čistiji su i bolji u svakom pogledu of bilo kog značaja za ogromnu većinu. Razlog male prodaje nije u nezainteresovanosti već u nedovoljnoj proizvodnji. Što se više proizvođača osvesti i otrgne od naftaškog kartela to će situacija biti bolja.
Podelite komentar
Ilova RS
@Mario
Samo glup čovjek ne vidi da je to budućnost. Svi će prestati da proizvode dizele i benzince
Podelite komentar