BMW prelomio: Konačni oproštaj od benzinaca i dizelaša
Jedan od najstarijih minhenskih pogona postaje fabrika električnih automobila, koja bi trebalo da počne sa radom 2026. godine
BMW u budućnosti ne želi da proizvodi motore sa unutrašnjim sagorevanjem, zbog čega će se oni proizvoditi samo u inostranstvu.
Čuvena bavarska fabrika automobila će zaustaviti proizvodnju benzinskih i dizel motora u svom glavnom pogonu u Minhenu, gde se postavlja novi pogon čija će proizvodnja pretežno biti usmerena na električne automobile.
Obnovljeni proizvodni pogon bi trebalo da počne sa radom 2026. godine, a njegova rekonstrukcija će ukupno koštati 400 miliona evra, izjavio je direktor proizvodnje BMW-ovih fabrika u Minhenu i Lajpcigu Milan Nedeljković, javila je nemačka televizija n-tv.
Oko 1.000 radnika, koji će biti pogođeni prestankom proizvodnje SUS motora, biće preraspoređeno na druge poslove u BMW-u, kako u samom Minhenu, tako i na drugim lokacijama u Bavarskoj.
- Dosledno sprovodimo strategiju elektrifikacije! Svaka naša nemačka fabrika će, do kraja 2022. godine proizvoditi bar jedno potpuno električno - rekao je Nedeljković.
Zanimljiva je činjenca da do transformacije u fabriku električnih vozila dolazi u jednom od najstarijih minhenskih pogona kompanije, u kome BMW skoro 100 godina proizvodi automoble sa SUS motorima.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mario
Oprastaju se od benzinskih i dizel motora a i od puno kupaca
Podelite komentar
Boki
Pogon na benzin ili dizel svakako nema budućnost zbog ograničenih resursa nafte i emisije co2. Elekteični pogon ga ima još manje zbog materijala za izradu baterija, zagađenja u procesu proizvodnje i punjenja, nedovoljno jake električne mreže i nepraktične upotrebe. Šta je onda budućnost? Moj zaključak je da je jedino nuklearni pogon dugoročno rešenje za čovečanstvo. Ogroman izvor energije iz male količine nuklearnog goriva, bez emisije co2 i drigih štetnih gasova. 8 grama nukearnog goriva dovoljno je da pokreće automobil 100 godina.
Podelite komentar
Otto
Koja vecina bre, svaka druga ti je kartel, briga nas za kartel svatko gleda sta mu je jeftinije i praktičnije tebi je prakticno punit auto meni nije nema svatko svoju garazu ljudi zive i u zgradama pa bas produzni s 6 kata i nije bas prakticna stvar, mogucnost da zaglavis na auto putu s baterijom prikraju je problem posto ne mozes predvidjet kad i gde ces zaglavit a cena kroz desetak godina eksploatacije mozda dode na isto al u startu moras puno vise ulozit i veliko je pitanje kome ces prodat el auto nakon 10 godina kad mu baterije budu prikraju zivotnog veka a da ne govorimo o opasnosti koju prestavlja el auto... Dakle postoji tu puno stvari koje ne vidis i ne zelis prihvatit al istina je takva kakva je i da nakrjau nek vozi ko sta hoce nema potrebe uvjeravat nikog u nista jer kako se tebe ne moze uvjerit u nista tako i ti nikog neces uvjerit u tu tvoju glupavu pricu...
Podelite komentar