Naravno da mogu ali ne sa fosilnim gorivima. Između ostalog i auto industrija to potvrđuje. Električni su toliko značajno čistiji i bolji da nikakve potrebe nema za fosilcima.
Konkretno, dok se gorivo napravi i proda već je potrošeno onoliko energije koliko je potrebno električnim kolima za sve Dakle bilo bi potrebno da fosilci imaju potrošnju od 0 (nula, ništa) "litara" na 100 km da bi bili jednaki. Čak i da se ovo totalno eliminiše morali bi biti oko 4-6 puta efikasniji nego što su danas da bi bili jednaki današnjim električnim bez da električni postanu bolji.
Struja će onda da poskupi pa ćemo da biramo ili da vozimo ili da imamo struju (kvotu) za osvetljenje, grejanje itd. Dakle problem makro-energetike 100%
Dalje: Baterije! Ove sada još uvek nisu ... a da li će pronaći neku novu vrstu, tek ćemo videti. Ili neko već ima rešenje u fijoci, samo čeka pravi trenutak. Dakle problem ucene i krupnog kapitala. Pa prljave tehniologije izrade baterija? Zatim CO2 otisak, zapravo koliko uglejndioksida napravimo da bismo napravili e vozilo?
Neko je pokrao ideje Nikole Tesle o bežičnom prenosu energije i ... eto gde smo sada
Sva energija poskupljuje pa će i struja. Međutim, cena struje ima gornju granicu pri kojoj je jako isplativo svima da sami prave svoju struju a ta cena je i dalje bolja od goriva (koje nema gornju granicu i nestaće). Baterije nisu više problem. Zagađenje tokom proizvodnje fosilci nadomeste za 1-2 godine prosečne upotrebe. Što se tiče količine energije ne zaboravite da se ona (i struja) troši i za proizvodnju, dostavu i prodaju fosilnih goriva. Igrom slučaja samo ta količina energije je dovoljna električnim kolima da voze isto onoliko koliko i fosilna sa tim gorivom. Preskočite laži naftaškog kartela i prestanite da prihvatate njihovo reketiranje.
I to je značajno čistije od upotrebe kola na fosilna goriva a popravljivo je i popravlja se svuda u svetu. Manje se zagađuje vožnjom na struju iz termoelektrana nego vožnjom na benzin/dizel. Sve više koristimo čistije izvore svuda u svetu pa i u Srbiji.
Cika Velja
A jel' racunaju sta cemo do 2035. da disemo...pijemo???
Podelite komentar
Čkalja, Beočić
I biće pesme “majka Muju šiša na struju” 😂
Podelite komentar
Boki
Kako mogu ograničavati pogon nekom direktivom kada se do tada se može razviti neki novi još efikasniji i čistiji?
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Naravno da mogu ali ne sa fosilnim gorivima. Između ostalog i auto industrija to potvrđuje. Električni su toliko značajno čistiji i bolji da nikakve potrebe nema za fosilcima.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Konkretno, dok se gorivo napravi i proda već je potrošeno onoliko energije koliko je potrebno električnim kolima za sve Dakle bilo bi potrebno da fosilci imaju potrošnju od 0 (nula, ništa) "litara" na 100 km da bi bili jednaki. Čak i da se ovo totalno eliminiše morali bi biti oko 4-6 puta efikasniji nego što su danas da bi bili jednaki današnjim električnim bez da električni postanu bolji.
Podelite komentar
stojko
I posle 2035 ostajem na domaću šljivu bre !!!!
Podelite komentar
Ezra
Naravno baterije, ekoloski, ali da bi se napravila baterija mora da se izdvoji, nikl kadmijum i sta jos ne e to nije ekoloski
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Ezra
Nije. A ti misliš da je proizvodnja bloka motora, ulja i rezervnih delova čista? Električna kola su već čistija u roku od 1-2 godine upotrebe.
Podelite komentar
Bogoljub
Struja će onda da poskupi pa ćemo da biramo ili da vozimo ili da imamo struju (kvotu) za osvetljenje, grejanje itd. Dakle problem makro-energetike 100% Dalje: Baterije! Ove sada još uvek nisu ... a da li će pronaći neku novu vrstu, tek ćemo videti. Ili neko već ima rešenje u fijoci, samo čeka pravi trenutak. Dakle problem ucene i krupnog kapitala. Pa prljave tehniologije izrade baterija? Zatim CO2 otisak, zapravo koliko uglejndioksida napravimo da bismo napravili e vozilo? Neko je pokrao ideje Nikole Tesle o bežičnom prenosu energije i ... eto gde smo sada
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Bogoljub
Sva energija poskupljuje pa će i struja. Međutim, cena struje ima gornju granicu pri kojoj je jako isplativo svima da sami prave svoju struju a ta cena je i dalje bolja od goriva (koje nema gornju granicu i nestaće). Baterije nisu više problem. Zagađenje tokom proizvodnje fosilci nadomeste za 1-2 godine prosečne upotrebe. Što se tiče količine energije ne zaboravite da se ona (i struja) troši i za proizvodnju, dostavu i prodaju fosilnih goriva. Igrom slučaja samo ta količina energije je dovoljna električnim kolima da voze isto onoliko koliko i fosilna sa tim gorivom. Preskočite laži naftaškog kartela i prestanite da prihvatate njihovo reketiranje.
Podelite komentar
ban
A struja na ugalj? Kao kod nas...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@ban
I to je značajno čistije od upotrebe kola na fosilna goriva a popravljivo je i popravlja se svuda u svetu. Manje se zagađuje vožnjom na struju iz termoelektrana nego vožnjom na benzin/dizel. Sve više koristimo čistije izvore svuda u svetu pa i u Srbiji.
Podelite komentar
Tanja
Do tada cemo preci na zaprezna kola
Podelite komentar
Boža zemunac
@Tanja
BRAVO. Ja bi voleo.
Podelite komentar