Auto mora da bude iz Nemačke, a ovi su ubedljivo najkvalitetniji
Na uzorku od čak devet miliona vozila, nemački TÜV je sastavio listu aktuelnih automobila sa najmanje kvarova...
Ima ona "narodna" koja kaže da dvojka može da bude i sa sela, ali da auto mora da bude iz Nemačke. A nemačka organizacija TÜV, zadužena za tehničke preglede automobila upravo je objavila godišnju listu vozila, prema godini proizvodnje, sa najmanje i najviše kvarova. Budući da je obrađeno čak devet miliona vozila, reprezentativnosti uzorka ne treba previše raspravljati.
Statistika koju donodi TÜV Report 2021 odnosi na opšte inspekcije vozila sprovedene u periodu od jula 2019. do juna 2020. godine.
Glavne kategorije prema kojima su vozila pregledana i ocenjivana su: prednja i zadnja svetla, kočnice, gubitak ulja, oslanjanje, funkcionisanje kočnice (pedale), funkcionisanje ručne kočnice, pokazivači smera, upravljački sistem, korozija, izduvni sistem, kontrolna jedinica motora…
Kao i prošle godine, veliki pobednik je SUV Mercedes-Benz GLC, koji u kategoriji do 3 godine starosti ima samo 1,7 odsto grešaka.
Na drugom mestu je B klasa sa 2,2 odsto nedostataka u istoj kategoriji starosti, a odmah iza nje je Opel Insignija sa istom ocenom.
Pogled na statistiku pokazuje da kvalitetni automobili ne moraju da budu skupi (pogotovo među starijim godištima) i da kvalitet više nije jedinstvena prodajna tačka za premijum proizvođače.
Primera radi, vozila kao što su Mazda 2, Opel Adam ili Honda Jazz postižu dobre ocene sa niskom stopom kvarova na prvom opštem pregledu, nakon tri godine eksploatacije. Stope glavnih nedostataka kod ovih modela su: 3,7 odsto Opel Adam, 3,9 odsto Honda Jazz ili 4,5 odsto Mazda 2.
Međutim, mali automobili zadržavaju kvalitet i sa godinama. To potvrđuje pogled na ocenu sedmogodišnjaka: Opel Adam 10,3 odsto, Mazda 2 10,5 odsto i Honda Jazz 11,7 odsto. I to nakon pređenih 61.000 do 68.000 kilometara.
Najbolji automobili po klasama
Klasa mikro automobila
- Opel Adam pobeđuje četvrti put zaredom (3,7 odsto).
Mali automobili
- Audi A1 ponovo je zauzeo prvo mesto (3,3 odsto).
Promena u kompakt klasi
- Hyundai i30 (2,5 odsto) smenio je Mercedesovu A-klasu.
Srednja klasa
- Opel Insignia (2,2 odsto) preuzima titulu od prošlogodišnjeg pobednika Mercedesove C-klase.
Klasi monovolumena
- Najbolja je B klasa (2,2 odsto).
SUV
- Ukupni pobednik i po drugi najbolji u SUV kategoriji je Mercedes GLC sa 1,7 odsto nedostataka.
Ovogodišnja statistika TÜV-a pokazala je i neke zanimljivosti, pa se tako veliki broj modela rumunske Dačije po ocenama veoma nisko kotirao, ali su vlasnici tih automobila priznanli da slabo održavaju svoja vozila, prenosi HAK revija.
To je, ujedno, i najvažnija poruka ovakvih istraživanja – kvalitetnim i pravilnim održavanjem sprečićete I preduprediti kvarove vaših vozila.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ali iskreno
Na stranu pristranost, Renault talisman, Peugeot 508, KIA Optima (facelift,zadnja serija), Lično ih vozio najmanje dve godine, Švabe su izvikane, budimo realni
Podelite komentar
Neobičan Republika Srpska
Toliko auto sam se namjenjao,mnogo jako skupih auta i tvrdim odgovorno da nema idealan i nekvarljiv auta!Merzedes E350 D 25 000 kolometara mi je zaribao prilikom obilazenja na auto putu na brzini od 160 km/h,u San Remu u koloni,guzvi mi se pregrijao BMW 535 d ,68000 kilometara ,a fiatići od pesto eura pored mene i rade kao doksa .Ebeš auto,nema tu pravila,samo kako ko iskustvo napravi i po tome ocjenjuje!Njemački TÜV nije po meni relevantan,tamo prave tehnički,a to zavisi od odrzavanja auta!ADAC je neko koga treba uvaziti,jer oni su zaduzeni za statistiku kvarova na putevima!
Podelite komentar
Vladimir
Nekako na pomen nemačkih automobila asocijacija mi je praziluk.
Podelite komentar