O njemu možete da mislite svašta, ali svakako nećete biti ravnodušni: Dan kada je "otišao" Yugo
Na današnji dan pre 12 godina - 11. novembra 2008, sa proizvodnih traka kragujevačke fabrike Zastava Automobili sišao je poslednji 794.428 Yugo. Toga dana proizvedeno je devet automobila sa oznakom "Yugo Koral In L ekonomik", od kojih je poslednji završio u fabričkom muzeju.
Proizvodnja automobila u kome je većina nas prvi put sela za volan počela je jedan dan pre 29. novembra, najvećeg praznika nekadašnje Jugoslavije - Dana republike, 1980. godine. Kada je, pre četiri decenije, nastao, bio je to moderan automobil, osmišljen da naciju "fićista" odveze u 21. vek.
Početno slovo "J" je, zbog najvećeg izvoznog posla domaće auto industrije , postalo "Y", a kragujevački "mališa" se 1986. godine zaputio preko okeana, gde je postao najjeftiniji auto prodavan na tržištu SAD po ceni od 3.990 dolara (što je danas oko 9.500 dolara).
Zbog nastupa u inostranstvu, globalno najpozantiji predstavnik jugoslovenske auto industrije, dobio je i svoju najređu i najatraktivniju - kabriolet verziju.
Raspad Jugoslavije ostavio je Yuga bez brojnih delova proizvođenih u bivšim republikama, kao i bez velikog tržišta od 24 miliona ljudi. Bez obzira na postepeno osvajanje proizvodnje nedostajućih komponenti, vreme i napredak tehnologije počeli su da "gaze" našeg "jugića".
Danas, kada se sve sabere, realnost Yuga se može opisati na sledeći način: praktičan mali auto, jednostavan za održavanje, za koga su delovi bili jeftini i široko dostupni. Plus za Yuga ide i na račun jeftine registracije, dok se muka sa menjačem i paljenjem zimi većina nas dobro seća.
Ti i drugi razlozi doneli su mu neslavnu reputaciju jednog od najgorih automobila na svetu.
Osim prestanka proizvodnje Yuga, u novembru 2008. sa traka je sišla i poslednja serija od 320 "kečeva". Sa poslednjim modelom Yugo Skala 101 zvanično je ugašen stari Zastavin proizvodni program, a njegovo mesto je zauzela Zastava 10, odnosno Fiat Puno 2b.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Lejla
Jugo...simbol jednog vremena...dalekog i bezbrižnog...
Podelite komentar
Bokara
Ja sam ga vozio od 18 do 24.I služio me je super,išao na more,vozio se po gradu.Većina ga pljuje,a ta većina se vozila autobusom.Barem pričam za moje drugare iz kraja
Podelite komentar
Bojan
Najbolji auto na svetu. Vozio Yuga 5-6 godina i obisao pola Srbije i nikada nije zakazao. Redovno ga odrzavao i popravljao na vreme i terao je...
Podelite komentar