Kako savremena elektronika "zagorčava život" vozačima

 
 
  • 0

Neretko ispada da su elektronski sistemi skupa oprema prilikom kupovine novog auta, a još skuplji kada kada se pokvare...

Iz godine u godinu, savremeni automobili dobijaju sve više elektronskih sistema, ekrana i senzora, koji od dodatne u sve većoj meri postaju standardna oprema, pa nije retkost čuti (što u šali, a što zbilji) da je za upotrebu novog automobila danas potrebna i dodatna obuka.

I pored toga što kritičara sve izdraženije elektrifikacije automobila (ovde ne mislimo na električni pogon) nije malo, čini se da je to smer kojim automobilska industrija nepovratno ide.

Peugeot 5008 za 2021. Foto: Peugeot

Elektronskim sistemima se najviše zamera to što zadaju prilične glavobolje vlasnicima kada se pokvare. Tada izlazi na videlo koliko su neki od tih sistema zasita neophodni, koliko su komplikovani i (ne)pouzdani i koliko zaista doprinose bezbednosti i udobnosti vožnje.

Neretko ispada da su elektronski sistemi skupa oprema prilikom kupovine novog auta, a još skuplji kada kada se pokvare.

Brojni novi modeli kupcima nude digitalne instrumente, odnosno virtuelni kokpit koji klasične instrumente i lampice zamenjuje velikim ekranom, koji ima "milion" postavki koje vozaču često uopšte nisu potrebne, pošto se često odluči za jednu i tu uvek koristi.

Ipak, vozači vole novotarije i spremni su da plate više da bi ih imali. Koriste ih isto kao i klasične instrumente, ali kada se pokvare, popravka traži mnogo vremena i zna da bude prilično skupa.

A, po nepisanom pravilu, tu nema mnogo mesta za popravku neke od funkcija, već se ceo ekran menja. I to je još, donekle, i u redu dok je automobil pod garancijom, ali ako nije tako onda ćete morati ruku duboko da zavučete u džep. Ovde nema zamene za dobar polovan deo, već morate kod zvaničnog servisera automobila koji vozite.

Ako vam se na ekranu, umesto brzinomera i obrtomera, pojavi crveni trougao upozorenja, možda ćete moći na internetu da izguglate neko rešenje koje su za sličan problem imali i drugi vlasnici istog automobila, ali ćete pre uvideti da je to nešto što se vrlo često dešava, piše Automania. Nije retkost ni da neki proizvođači pozove vlasnike određenih modela u ovlašćeni servis kako bi grešku ispravili i pre nego do nje dođe.

Renault Arkana Foto: Renault

Međutim, ukoliko do toga ne dođe, a auto nije pod garancijom, sva je prilika da ćete to morati sami da popravite i "masno" da platite. Kvar elektronskog ekrana može da se sredi ugradnjom novog softvera ili njegovim ažuriranjem, ali ako se mehanički ošteti to je već druga priča.

Današnji automobili i svi "gedžeti" ugrađeni u njih, jednostavno nisu napravljeni da traju dugo, zato obraćajte više pažnje na njih kada počne da se približava datum istekan garancije.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA