"Atomski zdesna" joj ne može ništa: U kakvoj "zveri" će se voziti novi predsednik Amerike?
Svet je ušao u četvrti dan u kome se sa velikom nizvesnošću prati tesna borba Džoa Bajdena i Donalda Trampa za novog šefa Bele kuće. Mala razlika će, izgleda, potrajati sve do poslednjeg izbrojanog glasa, a kome god da on pripadne, postaće novi (ili ostati stari) stanar najpoznatije predsedničke rezidencije na svetu.
To znači da će na raspolaganju imati i ono što je parkirano u njenoj garaži. Predsednička limuzina koju je do sada koristio Donald Tramp poznata je po nadimkcima "Zver" (The Beast), "Prvi auto" (First Car) ili "Kadilak 1" (Cadillac One, po analogiji sa predsedničkim avionom - Air Force One).
Američke predsedničke limuzine uvek su bile domaće proizvodnje, uglavnom konstruisane u pogonima Cadillac-a i Lincoln-a. Aktuelna, kojom se Tramp služi od septembra 2018. godine, nastala je na šasiji Chevrolet-ovog pikap terenca Kodiak, sposobnoj da podnese teške uslove intenzivne eksploatacije, na koji je nadograđna karoserija izgledom dosta slična Cadillac-ovom modelu CT6.
Naravno, automobil je kostruisan kao potpuno zaseban model, pod detaljnim nadzorom bezbednosnih službi, i nema mnogo toga zajedničkog ni sa jednim serijskim automobilom. Takođe, dosta podataka o vozilu nikada nije javno objavljeno.
Poznato je da je "Zver" teška nešto više od 9 tona, za šta su najzaslužniji oklopi od aluminijuma, keramike i čelika, koji štite karoseriju od različitih vrsta eksploziva i municije različith kalibara. Tako su "zidovi" karoserije i pod, na nekim mestima debeli i do 20, dok višeslojna prozorska stakla imaju "samo" 13 centimetara.
Zbog svega toga, neki izvori navode da je težina jednih vrata jednako onima kod aviona Boeing 757, zbog čega su ugrađeni pomoćni elektromotori koji ih otvaraju. Ručke vrata, takođe, mogu biti "elektrifikovane", kako bi udar struje odvratio svakoga ko neovlašćeno pokuša da se za njih uhvati.
Pneumatici vozila specijalno ojačani tako da mogu da nastave vožnju velikom brzinom čak i kada su probušeni ili ispumpani.
Automobil je opremljen bezbednosnim sistemima kao što su ispuštanje suzavca i pravljenje dimne zavese ili mogućnost ispuštanja uljanih mrlja, kao "noćnim vidom" koji omogućava jasnije snalažanje u potpunom mraku.
Unutrašnjost vozila je neprobojna i u slučaju biohemijskog napada, a ukoliko se ukaže potreba za medicinskom intervencijom tu su i raznovrsna medicinska sredstva i oprema, kao i frižider sa zalihama krvi odgovaruće krvne grupe.
A ako uljez ipak uspe da se, i pored tolike zaštite, probije u unutrašnjost "Zveri", predsednik na raspolaganju ima ručno naoružanje, skriveno u unutrašnjosti limuzine, kojim može da ga odvarati.
Ipak, neke bitne tehničke karakteristike "prvog kadilaka" ostaju tajna čak i za neke ljude iz najbližeg predsednikovog okruženja. Tako se za vozilo, koje je u najvećoj meri osmislila Tajna služba, ne zna kakav pogon koristi, niti kolika je snaga potrebna da bi se tako težak automobil kretao većim brzinama.
Rad na novoj predsedničkoj počeo je 2014. i, u naredne četiri godine, koštao oko 17 miliona dolara. Cena jednog automobila je oko 1,5 miliona dolara.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Čiča
Pa videćemo.
Podelite komentar