≫
Električni automobili nisu čistiji od dizelaša?
≫
Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?
sasa
Bilo vama drago ili ne,sa sigurnoscu mogu da kazem da se u bliskoj buducnost prelazi na elektro auta.Dizel i benzin idu u zaborav!.
Podelite komentar
Sibin
Elektro automobili sù smeće!!!!!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Sibin
Teši se. Teši.
Podelite komentar
Boki
Trenutno je možda najbolji pogon na dizel ako motor ispunjava euro 6 standard jer takav motor emituje izuzetno malo čestica, a dizelaši sami po sebi emituju malo i co2. Samo treba smanjiti veličinu automobila, privilegovati vozila težine do 1200 kg i snage do 100 konja jer takvi automobili (laki i ekonomični) imaju najveći potencijal za ekološku upotrebu bez obzira na pogonski sklop. Dugoročno rešenje je ekološko gorivo, tehnologiju automobila više ne treba menjati jer 120 godina konstantnog razvoja je sasvim dovoljno.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Ti definitivno treba da "osvežiš" svoje znanje činjenicama. Nikako gorivo nije potrebno, električna kola si neosporivo najčistija, čistija i od najčistijeg goriva (vodonika) sa sve proizvodnjom. Naftaški kartel, naravno, bukvalno laže šakom i kapom da bi mogli da reketiraju svet i dalje a, nažalost, ima i takvih koji im veruju. Neće još dugo.
Podelite komentar
Boki
@Boki
@Elektro-vozač ignorišeš proces proizvodnje električnih vozila i proces proizvodnje električne energije. Kada bi auto rastao na drvetu, a energija padala sa neba onda bi tvoja teorija bila tačna. Ovako dizel sa svim svojim filterima ne zagađuje više nego termoelektrane od kojih su mnoge bez filtera, uključujući i naše dve koje su najveći zagađivači vazduha i Srbiji.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Naprotiv, ne ignorišem ga, kao što se da videti iz prve prve poruke ovde postavljene. Izveštaju su ubrzo posle objave mnogi našli silne "rupe" i dokazali da nije tačan ga ali se, eto, još "šeta". Najprljaviji električni automobil punjen strujom isključivo iz termoelektrana je tokom životnog veka (sa sve proizvodnjom svih delova) čistiji od najčistijeg dizela. Silno se varaš oko termoelektrana - za istu korisnu energiju su DALEKO čistije od dizel motora u kolima. Naše termoelektrane proizvode silnu količinu energije - 17.263 GWh godišnje. Ta energija je električnim kolima dovoljna da pređu od 80 do 100 miliona kilometara sa realnom potrošnjom, do 120 miliona sa štedljivom. Za tako nešto ti treba preko 8 miliona litara dizela (realno) i završi sa 22 kilotone CO2. Termoelektrane izbace između ½ i 1 kg CO2 po prioizvedenom kWh, što bi za ovaj period izašlo na 9-18 kilotona CO2, znači manje nego dizelaši. Na dizelaše moraš dodati i dodatno zagađenje tokom proizvodnje, transporta i prodaje goriva kao i održavanje dizelaša (razna ulja, kočnice, redovne zamene pogonskih delova) kojih ili uopšte nema ili ima u daleko manjoj meri sa električnim. Dalje, dao sam NAjGORI slučaj za električna kola. Struju pravimo sve čistije a o centralizovane zagađivače je lakše očistiti nego silne pokretne zagađivače. Ko želi činjenice sam može da dođe do njih. Ne verujte naftaškom kartelu i simpatizerima.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Naprotiv, ne ignorišem ga, kao što se da videti iz prve prve poruke ovde postavljene. Izveštaju su ubrzo posle objave mnogi našli silne "rupe" i dokazali da nije tačan ga ali se, eto, još "šeta". Najprljaviji električni automobil punjen strujom isključivo iz termoelektrana je tokom životnog veka (sa sve proizvodnjom svih delova) čistiji od najčistijeg dizela. Silno se varaš oko termoelektrana - za istu korisnu energiju su DALEKO čistije od dizel motora u kolima. Naše termoelektrane proizvode silnu količinu energije - 17.263 GWh godišnje. Ta energija je električnim kolima dovoljna da pređu od 80 do 100 miliona kilometara sa realnom potrošnjom, do 120 miliona sa štedljivom. Za tako nešto ti treba preko 8 miliona litara dizela (realno) i završi sa 22 kilotone CO2. Termoelektrane izbace između 0,5 i 1 kg CO2 po prioizvedenom kWh, što bi za ovaj period izašlo na 9-18 kilotona CO2, znači manje nego dizelaši. Na dizelaše moraš dodati i dodatno zagađenje tokom proizvodnje, transporta i prodaje goriva kao i održavanje dizelaša (razna ulja, kočnice, redovne zamene pogonskih delova) kojih ili uopšte nema ili ima u daleko manjoj meri sa električnim. Dalje, dao sam NAjGORI slučaj za električna kola. Struju pravimo sve čistije a o centralizovane zagađivače je lakše očistiti nego silne pokretne zagađivače. Ko želi činjenice sam može da dođe do njih. Ne verujte naftaškom kartelu i simpatizerima.
Podelite komentar
Boki
@Boki
@Elektro-vozač. Elektrana proizvede, ali koliko procenta ode u etar dok energija dođe do točkova? Plus težina auta je čist gubitak energije. Suzuki Swift 1.2, 90 ks ima 825 kg, sa jednim rezervoarom benzina od oko 40l može 900 km da pređe pri brzini od oko 130 km/h. Na pri maksimalnoj brzini od 180 km/h prešao bi 600 km. Renault Zoe ima isto oko 90 ks, 1460 kg, sa baterijom od 51 kw/h na 130km/h može preći oko 150 km. Da mu je dopušteno da ide koliko može, a to je negde oko 160 km/h on bi potrošio bateriju za 50 km, mada bi se verovatno zapalio od opterećenja. Gde tu ima efikasnosti, pa on je potrošač energije kao tenk...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Gubici i masa su uračunati u potrošnju. I sa većom masom električni šiju fosilne. Domet nije problem. Masa ne predstavlja problem pri većim brzinama već otpor vazduha i električni opet troše manje. Sa TVOJIM brojevima (pretpostavkama) Zoe troši 51 kWh (NE kW/h, nauči jedinice) na 130 km što je 392 Wh (odnosno 1,4 Mj). Za tvoju informaciju TEŽE Tesle troše 160-180 Wh/km pri toj brzini tako da ti odmah bude jasno par stvari, ali ajde, da nastavimo. Svaki litar goriva sadrži oko 9 kWh odnosno 32.4 MJ energije a potroše a su još oko 2 kWh ili 7.2 MJ na proizvodnju, transport i prodaju. To je 11 kWh ili 39.6Mj za svaki litar odnosno 440 kWh = 1584 MJ. Podeli to sa tvojih 900 km i dobiješ 489 Wh ili 1.76 MJ po km. Drugim rečima, taj tvoj zastareli fosilac Suzuki je ovde "tenk" a ne obrnuto, i to sa tvojim brojevima. Sadašnja generacija električnih kola troši DUPLO manje nego što ti predstavljaš, ljudi NE voze jednom brzinom konstantno a osobine i vožnna električnih kola su bolja u svakom pogledu. Možeš ti i naftaški kartel da mrzite, krijete i iskrlvljujete činjenice i "lupate minuse" koliko god hoćete ali to ne menja istinu. Kao što vidiš, uz VRLO malo truda vas je moguće razotkriti.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
I još nešto da pojasnim - u vezi mase. Kod fosilaca sva energija utrošena na ubrzanje (dobijanje kinetičke energije) se potroši, u principu, na trošenje kočnica na kraju (ravan put, održavanje brzine je zasebno i može proizvoljno da traje). Sa električnim 80% te energije se vrati u baterije tokom regenarativnog kočenja. Zbog toga masa automobila nije značajan problem u tom smislu sa električnim. U normalnoj vožnji, npr. gradskoj, a puno "kreni-stani" ciklusa koji fosilcima troše svu energiju i kočnice a električnima samo 20% energije. Kod velikih brzina problem su razna trenja a ponajviše otpor vazduha - tu potrošnja za SVA kola raste sa kvadratom brzine.
Podelite komentar
Boki
@Boki
@Eelektro-vozač Slažem se sa tvojim podacima o energiji, u principu nikada nisam rekao da elektromotor ne valja kao oblik pogona, ali problem je mobilnost vozila. Eno na oglasima ima jedan Zoe 2015. prešao 25.000 km. Postavlja se logično pitanje zašto ga je vlasnik tako malo vozio kada je toliko jeftiniji za vožnju od klasičnog auta. Auto na dizel za isti period napravi 10 puta veću kilometražu. Moje mišljenje je da ljudi nemaju kad da čekaju da se baterija napuni. Za električni auto potreban je plan upotrebe, kada će se voziti, kada će se puniti. Sa njim ne možeš jednostavno da sedneš i kreneš, moraš prednodno isplanirati punjenje. To ljudima ne odgovara, a zapadni svet ima para, iako je dosta skupo gorivo, za njih ne predstavlja veliki trošak. Svakako gorivo nije mnogo ni skupo, nego su mnogi porezi dodati na njegovu realnu vrednost. Dakle praktična upotreba električnih vozila ih zakopava, inače za taj pogon se zna dugo koliko i za benzinski motor, pa nikada nije mogao sa ga prestigne u tom svakodnrvnom životu. Danas je uglavnom zahvaljujući agresivnoj kampanji o ekologiji uspeo da preskoči statističku grešku u primeni, ali ne željom kupaca već zakonima država koje ograničavaju emisiju gasova. Praktično ljudi su prisiljeni da ih voze, nikda ih neće voziti jer ih vole.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
To je stara generacija električnih kola od proizvođača koji nisu ni želeli da naprave dobar električni auto. Poenta je bila samo da kažu da imaju proizvod da bi dobili neke povlastice. Tesla je to promenio i sada svi pokušavaju da naprave nešto bolje. Recimo Hyundai Ioniq Electric (15.7 kWh/100km), Hyundai Kona (16.8), Tesla Model 3 SR+ (14.9). Što se tiče uskakanja i voženja i planiranja stvari su drugačije nego što misliš. Kao prvo, u ogromnoj većini slučajeva (dnevne potrebe) električni auto je uvek dovoljno pun i nikada se ne razmišlja o punjenje dok o posetama pumpama za gorivo mora misliti. Električna kola se ne pune "kada mora" već praktično stalno (dok spavate, dok ste na poslu, itd) i za to uzmu nekoliko sekundi vašeg vremena. Što se tiče dugih puteva mreža punjača je sada već ogromna i ima ih svuda i sve više ih grade. Nije dozvoljeno postaviti na mape sa njima ali te mape su i u samim kolima. Bar u slučaju Tesle znam da sam auto "zna" i nudi opcije. Znači ni to nije problem.
Podelite komentar
ime
Naravno da nisu
Podelite komentar
Ogi
Hahahahaha,kakva glupost od dizel lobista
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Ogi
Tačno je da proizvodnja baterija zagađuje. Međutim, "dizel lobisti", kao i ceo naftaški kartel, kriju mnogo toga, uključujući tu i da uzimaju najprljavije podatke za baterije a najčistije za fosilna goriva i preskaču proizvodnju samih fosilnih vozila i njihovih goriva. Naime, samo proizvodnja, dostava i prodaja fosilnih goriva (bez upotrebe proizvedenog goriva!!!) troši onoliko energije koliko bi nam bilo potrebno da se vozimo kada bi sva kola na planeti bila električna. Održavanje električnih vozila je daleko manje i manje zagađuje, a te baterije se koriste i posle kola kao baterije, a gorivo kada izgori, pa izgorelo je. Nezavisno istraživanje ukazuje na to da fosilaši razliku nadoknade za, u proseku, 1-2 (jedne do dve) godine upotrebe, i to za najveće baterije (Tesla), od pre nekoliko godina (proizvodnja je sve čistija).
Podelite komentar