Najsnažniji Golf ikada stiže spreman za "Zeleni pakao"

   ≫ 
  • 0

Nakon standardnog Golfa osme generacije, prikazanog još krajem prošle, Volkswagen je ove godine predstavio i tri sportske verzije svog najpopularnijeg automobila: kultni GTI, zatim GTD dizel i električnu verziju sportskih performansi GTE.

Jedino što je preostalo, ako se izuzmu specijalne edicije, poput GTI Clubsport, je "R" - najsnažniji Golf koji je upravo ugledao svetlost dana.

Vizuelno, Golf R nije, što bi se reklo, "napucan", već je naglasak stavljen na "sportskoj eleganciji". Oslanjanje je za 20 milimetara niže u odnosu na serijsko, napred se nalazi novi spliter, pozadi veliki difuzor vazduha kao i četiri Akrapovič izduvne cevi.

Ispod "lima" je već poznati, ali unapređeni, dvolitarski TSI turbo benzinac (EA888) koji sada raspolaže sa 320 konjskih snaga i 420Nm obrtnog momenta. Za prenos je zadužen 7-stepeni DSG menjač, koji snagu motora prenosi na sva četiri točka (4MOTION).

Volkswagen je odlučio da novi Golf R učini znatno "zabavnijim" nego do sada, zbog čega je po ugledu na Fordov Focus RS, Golfu R omogućio Drift režim, kod koga se većina snage isporučuje samo na zadnje točkove, a sistem kontrole stabilnosti prilagođava tom modu rada.

Uz Drift, Golf R je dobio i Special režim koji je, kako VW tvrdi, optimizovan za trkačku stazu, i to ništa menje nego za Nurburgring Nordschleife. U poređenju sa Race modom, Special ima nešto mekše podešeno oslanjanje prilagođeno neravnom asfaltu "Zelenog pakla", kako se ova staza popularno naziva.

Prema fabričkim podacima, novi Volkswagen Golf R iz mirovanje do 100 km/h stiže za 4,7 sekundi, što je za dve desetinke brže nego li kod prethodnika, dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Opciono, uz R Performance paket, koji donosi i veći zadnji spojler i 19-inčne naplatke, ograničenje se podiže na 270 "na sat".

Enterijer je obogaćen sportskim sedištima sa plavim detaljima, sportskim volanom, pedalama od nerđajućeg čelika, kao posebnim modovima softvera infotejnment sistema, karakterističnim samo za Golf R.

Cena novog Golf R još nije objavljena, ali se očekuje da će startovati sa iznosom od preko 40.000 evra, s obzirom na to da osnovna GTI verzija u Nemačkoj košta 37.607 evra, dok za GTI Clubsport treba izdvojiti 40.225 evra.

(Telegraf.rs/TopSpeed.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA