Gde završavaju "krševi" iz Zapadne Evrope? Odgovor nije baš onakav kakvav ste mislili
Kod nas se često može čuti mišljenje da dobar deo starijih ili novijih polovljaka iz Zapadne Evrope završavaju na auto-placevima balkanskih zemalja. I tu se varamo! Postoje "krševi sa Zapada" koje čak ni naša tržišta ne žele da prime.
Gde, na primer, završavaju polovnjaci iz Nemačke stariji od 14, 15 godina? Deo njih svakako završi na balkanskim putevima, ali to je ništa prema glavnoj pravcu izvoza. A sve, ustvari, podseća na čišćenje dvorišta u kome se smeće prebacuje preko ograde, kod komšije.
U kontingentu koji ide prema Africi su i automobili koji se nikada više neće vratiti na puteve, već će ih tamo ostaviti na nekom od velikih parkirališta.
Prema programu UN za životnu okolinu (UNEP), Afrika je zagađena poplavom odbačenih polovnih automobila iz industrijalizovanih zemalja.
- Milioni polovnih automobila, kombija i minibuseva izvezenih iz Evrope, Japana i SAD u zemlje u razvoju značajno doprinose zagađenju vazduha i ometaju napore na ublažavanju uticaja klimatskih promena - navodi se u poslednjem izveštaju UNEP-a.
Između 2015. i 2018. godine, čak 14 miliona polovnih automobila izvezeno je širom sveta, od čega je oko 80 odsto otišlo u siromašne zemlje, navodi HAK.
Više od polovine je otišlo u Afriku, navode autori studije. Ipak, jedan deo odlazi i u Istočnu Europu, Bliski istok, Aziju i Latinsku Ameriku. Analiza je pokazala da dve trećine anketiranih zemalja imaju slaba ili vrlo slaba ograničenja na uvoz polovnih automobila.
UN pozivaje da se ova praksa odmah zaustavi kako ne bi ugrozila postavljene klimatske ciljeve. Zato je pokrenuta inicijativa za postavljanje minimalnih standarda za uvoz polovnih automobila. Broj izvezenih vozila isporučenih iz Evrope procenjuje se na oko milion godišnje.
Na nemačkoj obali Severnog mora, terminal za izvoz evropskih polovnih automobila u Afriku počeo je sa radom pre samo mesec dana. Gotovo 60.000 automobila godišnje odatle će biti otpremano u severnu Afriku.
Takođe, Holandija se smatra važnim čvorištem u Evropi. Većina tih polovnih vozila više nije registrovana za saobraćaj. Često su to zarđali automobili koji su izvoženi u Nigeriju i druge zapadnoafričke zemlje, pošto u Evropi nitko nije mogao da ih proda.
Automobili su u proseku su bili stari 16 do 20 godina i više nisu zadovoljavali Euro 4 standarde emisije izduvnih gasova. Procena je da bi čak 20.000 automobila koji se godišnje izvoze iz Holandije u Afriku, zbog stanja u kome se nalaze trebalo da završe pod presom za staro gvožđe.
Ekonomska konfederacija zapadnoafričkih zemalja - Ecowas, upravo je objavila nove standarde za goriva i polovne automobile, koji se vidi kao prilika za ograničavanje evropskog izvoza automobila koji više nisu u voznom stanju.
Video: Prva Auto-moto berza polovnih vozila na Novosadskom sajmu
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Boki
Da bi se smanjilo zagađenje od strane starih automobila treba povećati njihov vek trajanja, smanjiti produkciju. Imajući u vidu visok nivo razvijenosti ne treba forsirati dalje unapređivanje već raditi na kvalitetu. Mislim da bi potpuno razumljivo bilo da auto koji košta 30.000 evra traje bar 30 godina, a ne da za 15 postane otpad...
Podelite komentar
Miki
Zavrsavaju kod nas...ali ja sam odustao od kupovine polovnjaka...srecom ne treba mi auto svaki dan, uzmem taksi ili za dalji put kad moram onda mms rent a car.
Podelite komentar