Fiat je ovih dana u ofanzivi budući da je za kratko vreme predstavio osvežni model Panda, povodom 40 godina njegovog postojanja, zatim električni 500e sa dodatnim trećim vratima, a sada je tu i novi Tipo.
Nije reč o potpuno novom već o restilizovnom modelu, koji se u hečbek, sedan i karavan verziji, na tržištu nalazi već četiri godine. Njima je sada dodata nova verzija, sa oznakom Cross.
Novog Tipa, pre svega, odlikuje nova prednja maska sa novim logom koga je italijanski proizvođač počeo ove godine da koristi, pre svega, na svojim modelima koji se proizvode u Južnoj Americi.
Nov je i oblik prednjeg branika i LED farovi, dok su zadnje svetliosne grupe prošle tretman manjeg "osvežavanja". Tipo je dobio i nove alu-felnama od 16 i 17 inča.
Veću promenu doživela je unutrašnjost u kojoj se sada, umesto klasične instrument table, našla digitalne sa ekranom dijagonale 7 inča. Enterijer deluje atraktivnije nego kod prethodnika, dok se na restilizovanoj centralnoj konzoli našao veliki ekran infotejnment sistema, od 10,25 inča.
Ipak, najveću novinu predstavlja Cross, koji je osim atraktivnijih "ukrasa" karoserije dobio i dodatnu zaštitu motora i podvozja, plastične oplate blatobrana, kao i krovne nosače u karavan verziji. Od ostatka game odvajaju ga i drugačije veštanje, viši klirens i veći točkovi.
Globalni trend "daunsajzinga" kada su motori u pitnaju nastavlja se i kod novog Fijatovog modela. Tako je Tipo dobio novi GSE T3 trocilindrični turbobenzinac od jednog litra i 100 konjskih snaga, koji ima maksimalni obrtni moment od 190Nm pri 1500 o/min. Ovaj motor je zamena za još uvek aktuelni atmosferski agregat od 1,4 litara sa 95 "konja".
Iako ih se većina proizvođača odriče, Fiat je odlučio da na evropskom tržištu zadrži 1.6 Multijet dizelaš koji dolazi u dve verzije snage, sa 95 i 130KS i ispunjava najnovije Euro 6D Final norme.
Novi Fiat Tipo bi u prodaji na evropskom tržištu trebalo da se nađe već od kraja novembra i to po početnoj ceni od 13.900 evra.
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.