Naravno da je lakse nadolijevanje, pogotovo ako zivis u zgradi a nemas svoju garazu i ne vjerujem da za pet sekundi prikopcas i otkopcas s punjenja i jos treba cekat samo punjenje i razmisljat na dnevnoj bazi o stanju napunjenosti, kapacitet baterija na hladnom opada, definitivno je lakse natocit za par minuta i slobodan si na duze vrjeme osim ako nemas neki v8 koji trosi 25l
Domet mu je 300 i nešto km. Znate li kolika je potrošnja energije na off road terenu? Terenac koji troši 10l benzina na putu, na terenu može trošiti i 50l, razlog je to što se kreće na velikom gasu brzinom od 5 - 10 km/h. To znači da bi ovaj Hummer umesto 300, kroz šumu prešao jedno 50 km. Ako je šuma dugačka 100 km to je to, tačno bi u pola šume ostao.
Ne možeš tako porediti električni i fosilni. Fosilni su daleko manje efikasni u tim uslovima nego u "normalnim". Kod električnih je skoro obrnuto a razlike u efikasnosti daleko manje a pritom imaju i regeneraciju energije. Ne kažem da mu je domet isti kao u normalnim uslovima ali se ne može tek tako pretpostaviti.
Nije *kapacitet* punjenja 350 kW već najveća moguća snaga (ograničenje). 800V ili bilo koji drugi maksimalni/nominalni napon ne utiče na brzinu punjenja - utiču snaga, održavanje te snage ili "kriva snage punjenja" i efikasnost. 350 kW je najverovatnije moguće samo kratkotrajno. Punjenje nije problem sa električnim automobilima na način na koji neki misle. Daleko je veći problem neophodnost maltretiranja odlascima do benzinskih pumpi, čekanju, točenju, plaćanju i povratku, ali 10 minuta za 160 km ne znači 30 minuta za 480 km. Punjenje baterija je brže dok su prazne, usporava kako se pune iz raznih razloga.
Pa kako moze bit lakse cekat punjenje akumulatora od doljevanja goriva... Natocis 60l u dci za par min i ides preko hiljadu km a ti puni akumulator 10 min za 160 km koji sigurno nisu 160 km nego manje sto znaci da za hiljadu km moras punit 7-8 puta pa onda koliko je to izgubljenig vremena???
@Milan: Naravno da je lakše punjenje akumulatora. Treba mi 2-3 sekunde da prikjučim i sve bude gotovo pre nego što mi zatrebaju kola. Još toliko da isključim. 5 sekundi dnevno, 35 sekundi nedeljno ili 30 minuta godišnje. Do benzinske pumpe treba odvesti kola, sačekati red(čić) ako ga ima, povremeno se vratiti nazad i doći opet. Potrebno je točiti i plaćati, te se vratiti nazad. Sa benzinskom pumpom koja je bukvalno u komšiluku to je trajalo 10-15 minuta u proseku, pratio sam par meseci dok sam čekao da mi stigne električni automobil. Pritom je to potrebno raditi i po suncu i kiši, snežnoj mećavi ili bilo kom drugom vremenu. Daleko skuplje i nezgodnije, a do pumpe sam morao da idem 1-2 nedeljno, znači 20-30 minuta mog života nedeljno odnosno bar 17 sati godišnje mučenja.
Om
Naravno da je lakse nadolijevanje, pogotovo ako zivis u zgradi a nemas svoju garazu i ne vjerujem da za pet sekundi prikopcas i otkopcas s punjenja i jos treba cekat samo punjenje i razmisljat na dnevnoj bazi o stanju napunjenosti, kapacitet baterija na hladnom opada, definitivno je lakse natocit za par minuta i slobodan si na duze vrjeme osim ako nemas neki v8 koji trosi 25l
Podelite komentar
Boki
Domet mu je 300 i nešto km. Znate li kolika je potrošnja energije na off road terenu? Terenac koji troši 10l benzina na putu, na terenu može trošiti i 50l, razlog je to što se kreće na velikom gasu brzinom od 5 - 10 km/h. To znači da bi ovaj Hummer umesto 300, kroz šumu prešao jedno 50 km. Ako je šuma dugačka 100 km to je to, tačno bi u pola šume ostao.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Ne možeš tako porediti električni i fosilni. Fosilni su daleko manje efikasni u tim uslovima nego u "normalnim". Kod električnih je skoro obrnuto a razlike u efikasnosti daleko manje a pritom imaju i regeneraciju energije. Ne kažem da mu je domet isti kao u normalnim uslovima ali se ne može tek tako pretpostaviti.
Podelite komentar
Elektro-vozač
Nije *kapacitet* punjenja 350 kW već najveća moguća snaga (ograničenje). 800V ili bilo koji drugi maksimalni/nominalni napon ne utiče na brzinu punjenja - utiču snaga, održavanje te snage ili "kriva snage punjenja" i efikasnost. 350 kW je najverovatnije moguće samo kratkotrajno. Punjenje nije problem sa električnim automobilima na način na koji neki misle. Daleko je veći problem neophodnost maltretiranja odlascima do benzinskih pumpi, čekanju, točenju, plaćanju i povratku, ali 10 minuta za 160 km ne znači 30 minuta za 480 km. Punjenje baterija je brže dok su prazne, usporava kako se pune iz raznih razloga.
Podelite komentar
Milan
@Elektro-vozač
Pa kako moze bit lakse cekat punjenje akumulatora od doljevanja goriva... Natocis 60l u dci za par min i ides preko hiljadu km a ti puni akumulator 10 min za 160 km koji sigurno nisu 160 km nego manje sto znaci da za hiljadu km moras punit 7-8 puta pa onda koliko je to izgubljenig vremena???
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Milan: Naravno da je lakše punjenje akumulatora. Treba mi 2-3 sekunde da prikjučim i sve bude gotovo pre nego što mi zatrebaju kola. Još toliko da isključim. 5 sekundi dnevno, 35 sekundi nedeljno ili 30 minuta godišnje. Do benzinske pumpe treba odvesti kola, sačekati red(čić) ako ga ima, povremeno se vratiti nazad i doći opet. Potrebno je točiti i plaćati, te se vratiti nazad. Sa benzinskom pumpom koja je bukvalno u komšiluku to je trajalo 10-15 minuta u proseku, pratio sam par meseci dok sam čekao da mi stigne električni automobil. Pritom je to potrebno raditi i po suncu i kiši, snežnoj mećavi ili bilo kom drugom vremenu. Daleko skuplje i nezgodnije, a do pumpe sam morao da idem 1-2 nedeljno, znači 20-30 minuta mog života nedeljno odnosno bar 17 sati godišnje mučenja.
Podelite komentar