Da li je ovo najjeftiniji pravi sportista na tržištu?
Ispod haube se nalazi 1,6-litarski turbo benzinac koji oslobađa 204 "konja" i 275 Nm obrtnog momenta, autu mase 1.190 kilograma omogućava ubrzanje do "stotke" od 6,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 230 km/h
Sredinom godine, Hyundai je po prvi put potvrdio da uveliko priprema i kompaktni i20 u sportskom "N" izdanju, kao svojevrsnog "mlađeg brata" uspešnom "hot hatch" modelu i30 N, a ujedno i nešto najbliže trkačkom i20 WRC što se može kupiti u prodajnom salonu.
Nakon opsežnih testova na severu Švedske, u test-centru Arjeplog, i20 N je ugledao svetlost dana, kao direktan konkurent Cliu RS, Fiesti ST i drugim sličnim sportskim modelima B-segmenta. Bazira se na unapređenoj platformi serijskog i20, koja je dodatno ukrućena i prilagođena sportskim ambicijama.
Vizuelno, naročito u prepoznatljivo plavo-sivoj nijansi, i20 N podseća dosta na svog "većeg brata", a u odnosu na serijski i20, razlikuje se, pre svega, po agresivnijem vizuelnom nastupu zahvaljujući unapređenom aerodinamičkom paketu - novim "branicima", krovnom spojleru kao i difuzoru vazduha pozadi.
Ispod haube nalazi se 1,6-litarski turbo benzinski GDi motor koji oslobađa 204 konjske snage i 275 Nm obrtnog momenta, vozilu mase 1.190 kilograma omogućava da iz mirovanja do 100 km/h stigne za 6,7 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 230 km/h.
Pomenuti agregat koristi unapređeni turbo punjač i interkuler, sistem direktnog ubrizgavanja goriva pod pritiskom od 350 bara, kao i novu CWD (Continuously Variable Valve Duration) tehnologiju varijabilnog razvoda ventila, koja, prema tvrdnjama, povećava performanse uz smanjenje potrošnje goriva.
Uz 1,6-litarski GDi turbo motor isporučuje se isključivo 6-stepena manuelna transmisija, prilagođena upravo sportskoj vožnji, a koja poseduje i tzv. Rev-Match sistem automatskog usklađivanja broja obrtaja motora prilikom promene stepena prenosa naniže.
Opciono, kupcima je na raspolaganju i klasični, mehanički "šper" diferencijal, nazvan N Corner Carving Differential, a unapređen je i sistem oslanjanja, baš kao i kočioni sistem, koji sada napred poseduje kočione diskove čiji je prečnik za 40 mm veći od standardnih.
Interesantno je da je Hyundai u sistem podešavanja parametara vožnje, nazvan N Grin Control System (grin - osmeh zadovoljstva), implementirao i mogućnost kalibracije kočnice kada se koči levom nogom. Tu je i mogućnost podešavanja odziva gasa, nivoa pomoći kontrole stabilnosti, sistema upravljanja, itd.
Cena i20 N još uvek nije saopštena, ali kako je najavljeno, model bi trebalo da bude jedan od najpristupačnijih u klasi, sa početnom cenom od oko 25.000 evra.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Šofer
Ko koči levom nogom?
Podelite komentar
alal vera alal vera
c8 corvette z06 600+ hp . od $85 000 pa navise
Podelite komentar
automobilski ne strucnjak
2021 kia stinger gt2 awd , 365 hp. $ 53 , 000
Podelite komentar