Ovde lepo napisaše cenu u Mađarskoj a za nas ništa. Ako se dodaju takse i nameti ovih naših pijavica, ovde će da vredi preko 30.000 evra, a to je prosečnom građaninu ove zemlje mnogo. Plus registracija koju će da nameste da bude kao da je 2,5l turbo.
Druškane ti nešto zaboravljaš. Možda u Srbiji se isplati na struju da voziš. Pod uslovom da stagnira cene kilovata sledećih godina. Na zapadu košta struja na 100 km ki dizel na 100 km. Samo što ne čekaš 8 sati da puni auto. Inače brzi punjač ( 2 sata) je puno skuplji. Ne računam još izdatke npr. da ti auto najkasnije posle 10 godina ništa ne vredi jel moraš bateriju da menjaš. Pozdrav
Ja živim na "zapadu" i zbog toga mogu da tvrdim da nisi ni približno u pravu. Razlika nije kao u Srbiji ali (1) postoji i (2) ovde pričamo o uslovima u Srbiji. Zamena baterije niti košta koliko ti misliš (ne računam Nissan Leaf fijasko) niti učini kola manje isplativim. Naprotiv, i sa zamenom baterije su električna kola isplativija i čistija a ima efekat kao zamena celog motora (jer elektromotori mogu da traju milione kilometara - vrlo su jednostavni). Proveri svoje pretpostavke pre nego što ih izneseš. Drugo, ne znam odakle ti taj broj od 10 godina. Sa prosečnom vožnjom, recimo, i posle 10 godina su Tesline baterije u odličnom stanju. Stvari više zavise od pređenog puta, načina punjenja i sličnog ali je i to OK - 10 godina punjenja samo Tesla superpunjačima (najstresnije za bateriju) prosečno vodi 10% umanjenom kapacitetu. Baterije se isto ne moraju cele zameniti već samo pojedinačni, problematični moduli. Najstarije Tesla baterije su predviđene za oko 1000 kompletnih ciklusa punjenja (znači oko 400.000 km) pre nego što im "osetno" opadne kapacitet ali i dalje rade i mogu se iskoristi (prodati) za druge namene. Nove su bolje. Koliko u proseku vama treba da pređete bar 300.000 km?
Još nešto: Cene energije neće stagnirati. Cena struje hoće porasti. Ali cena struje ima gornju granicu koja je već sada manja od cene goriva (po pređenom kilometru) jer sami možemo napraviti struju po toj ceni te nas ne mogu naterati da platimo više. Za razliku od toga, cena fosilnih goriva nema gornju granicu ali ima donju koja već sada nije isplativa, da ne pričam da će polako ali sve brže nestajati pumpe te će gorivo biti sve teže naći (potrajaće još ali već je krenulo).
17.700€ = cena goriva za 200.000-300.000 pređenih kilometara. Znači i ako ignorišemo sve održavanje (koje je ređe i ukupno jeftinije sa električnim) ovaj auto tokom tog perioda košta isto koliko i BESPLATAN fosilac. Sama vožnja njima košta manje nego gradski prevoz (manje od 50-80 dinara na 100 km). Srbijo, osvesti se! Znam da idem na živce zadrtim fosilima ali vreme se menja, tehnologija je odlična za uslove u Srbiji (i ekonomske i prirodne) a država i narod tapkaju u mestu.
Tehnogija elektro automobila mora jos da se usavrsi pre nego sto uspe da parira fosilnim gorivima. Pre svega mislim na brzinu punjenja baterije jer nemaju svi vremena da cekaju 2-3h, niti imaju gde da to pune. Zatim je tu vek trajanje baterije.......
Tako da - ideja je super ali tehnologija mora da se jos usavrshi
@Miki: Način života se menja i ništa se ne "čeka". Da li "bdite" i "držite sveću" nad mobilnim telefonom dok se puni? Naravno da ne. To se dešava automatski dok vi radite nešto drugo - spavate, jedete, odmarate, kupujete ili radite svoj posao i ne zahteva vašu pažnju kao punjenje goriva. Vek baterije je već sada duži od prosečne upotrebe kola - najmanje 1000 punih kapaciteta/dometa baterije (npr. domet 400 km × 1000 = 400.000 km). Cena popravke i/ili zamena baterije sve vreme pada i već je manja nego prosećno održavanje fosilnih kola i opet se isplati. Pritom i stare baterije imaju vrednost - praktično nikada ne crknu skroz a umanjeni kapacitet im ostaje dovoljan za druge namene, da ne pričam o vrednosti recikliranja. Slažem se 100% da nemaju svi gde da pune - prvenstveno ljudi koji žive u zgradama bez garaže/parkinga sa strujom bilo kod mesta života ili rada ali se i to da rešiti kada stvari krenu (tržni centri i slično za početak, više kasnije). Dovoljna je obična zidna utičnica u Srbiji. Tehnologija ne da parira već je odavno pretekla fosilnu u svakom pogledu sem u jednom - i dalje mnogo više proizvode fosilce jer ne znaju/mogu/žele da prave nove, delimično zbog stava naroda i zbog uticaja naftaškog kartela.
@6+4+3=2: U inostranstvu ali redovno dolazim u Srbiju i pratim situaciju - imam puno rodbine i prijatelja. Znam da mi je to otvorilo neka vrata koja su u Srbiji mnogim zatvorena ali su u Srbiji neke stvari i potrebnije i pristupačnije nego kod mene. Pomoglo bi i narodu i državi a tu je i veliki potencijal za zaradu (u smislu izvoza) za stručne i zainteresovane.
@Madlene: OK, nisam bio jasan. Fer. Spavaš kući, noću, kao i obično, dok ti se auto puni gde je obično parkiran za to vreme. Ne na pola puta ka kući. Za razliku od fosilnih NIKADA ne moraš stati "na pola puta" od ili do kuće za normalne dnevne potrebe. Auto se ne puni tokom putovanja već u vreme u koje bi ti svejedno radila nešto drugo. Mali izuzetak su putovanja na duže staze. Tada se staje na brzim/superpunjačima tokom obroka koje bi svejedno imali (recimo posle 3-4 sata vožnje). Samo punjenje traje otprilike kao i dobar obrok koji možete sasvim fino priuštiti parama koje ste uštedeli upotrebom električnih kola. Jeste, traje malo duže nego jedenje sendviča u kolima ali je ugođaj daleko bolji.
Ko ima para za gradski prevoz ima i više nego dovoljno para za struju jer je gradski prevoz skuplji. Uštedeli bi prelaskom na električni automobil: 50-100 dinara za struju za 100 km vožnje, zavisno od modela, vrste vožnje i tarifne zone.
Boki
Kolko para tolko muzike...
Podelite komentar
Madlene
Pa dobro..da li mi živimo u Mađarskoj ili u Srbiji.. Koliko koštaju ova kola kod nas..ako umate da napišete.
Podelite komentar
Imenik
Ovde lepo napisaše cenu u Mađarskoj a za nas ništa. Ako se dodaju takse i nameti ovih naših pijavica, ovde će da vredi preko 30.000 evra, a to je prosečnom građaninu ove zemlje mnogo. Plus registracija koju će da nameste da bude kao da je 2,5l turbo.
Podelite komentar
Realista
Druškane ti nešto zaboravljaš. Možda u Srbiji se isplati na struju da voziš. Pod uslovom da stagnira cene kilovata sledećih godina. Na zapadu košta struja na 100 km ki dizel na 100 km. Samo što ne čekaš 8 sati da puni auto. Inače brzi punjač ( 2 sata) je puno skuplji. Ne računam još izdatke npr. da ti auto najkasnije posle 10 godina ništa ne vredi jel moraš bateriju da menjaš. Pozdrav
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Realista
Ja živim na "zapadu" i zbog toga mogu da tvrdim da nisi ni približno u pravu. Razlika nije kao u Srbiji ali (1) postoji i (2) ovde pričamo o uslovima u Srbiji. Zamena baterije niti košta koliko ti misliš (ne računam Nissan Leaf fijasko) niti učini kola manje isplativim. Naprotiv, i sa zamenom baterije su električna kola isplativija i čistija a ima efekat kao zamena celog motora (jer elektromotori mogu da traju milione kilometara - vrlo su jednostavni). Proveri svoje pretpostavke pre nego što ih izneseš. Drugo, ne znam odakle ti taj broj od 10 godina. Sa prosečnom vožnjom, recimo, i posle 10 godina su Tesline baterije u odličnom stanju. Stvari više zavise od pređenog puta, načina punjenja i sličnog ali je i to OK - 10 godina punjenja samo Tesla superpunjačima (najstresnije za bateriju) prosečno vodi 10% umanjenom kapacitetu. Baterije se isto ne moraju cele zameniti već samo pojedinačni, problematični moduli. Najstarije Tesla baterije su predviđene za oko 1000 kompletnih ciklusa punjenja (znači oko 400.000 km) pre nego što im "osetno" opadne kapacitet ali i dalje rade i mogu se iskoristi (prodati) za druge namene. Nove su bolje. Koliko u proseku vama treba da pređete bar 300.000 km?
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Realista
Još nešto: Cene energije neće stagnirati. Cena struje hoće porasti. Ali cena struje ima gornju granicu koja je već sada manja od cene goriva (po pređenom kilometru) jer sami možemo napraviti struju po toj ceni te nas ne mogu naterati da platimo više. Za razliku od toga, cena fosilnih goriva nema gornju granicu ali ima donju koja već sada nije isplativa, da ne pričam da će polako ali sve brže nestajati pumpe te će gorivo biti sve teže naći (potrajaće još ali već je krenulo).
Podelite komentar
Elektro-vozač
17.700€ = cena goriva za 200.000-300.000 pređenih kilometara. Znači i ako ignorišemo sve održavanje (koje je ređe i ukupno jeftinije sa električnim) ovaj auto tokom tog perioda košta isto koliko i BESPLATAN fosilac. Sama vožnja njima košta manje nego gradski prevoz (manje od 50-80 dinara na 100 km). Srbijo, osvesti se! Znam da idem na živce zadrtim fosilima ali vreme se menja, tehnologija je odlična za uslove u Srbiji (i ekonomske i prirodne) a država i narod tapkaju u mestu.
Podelite komentar
Om
@Elektro-vozač
Zadrti fosil si ti, moze se vrjeme promjenit al ti ces zauvjek ostat smarac...
Podelite komentar
6+4+3=2
@Elektro-vozač
gde ti zivis u srbiji ili u inostranstvu
Podelite komentar
Miki
@Elektro-vozač
Tehnogija elektro automobila mora jos da se usavrsi pre nego sto uspe da parira fosilnim gorivima. Pre svega mislim na brzinu punjenja baterije jer nemaju svi vremena da cekaju 2-3h, niti imaju gde da to pune. Zatim je tu vek trajanje baterije....... Tako da - ideja je super ali tehnologija mora da se jos usavrshi
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Miki: Način života se menja i ništa se ne "čeka". Da li "bdite" i "držite sveću" nad mobilnim telefonom dok se puni? Naravno da ne. To se dešava automatski dok vi radite nešto drugo - spavate, jedete, odmarate, kupujete ili radite svoj posao i ne zahteva vašu pažnju kao punjenje goriva. Vek baterije je već sada duži od prosečne upotrebe kola - najmanje 1000 punih kapaciteta/dometa baterije (npr. domet 400 km × 1000 = 400.000 km). Cena popravke i/ili zamena baterije sve vreme pada i već je manja nego prosećno održavanje fosilnih kola i opet se isplati. Pritom i stare baterije imaju vrednost - praktično nikada ne crknu skroz a umanjeni kapacitet im ostaje dovoljan za druge namene, da ne pričam o vrednosti recikliranja. Slažem se 100% da nemaju svi gde da pune - prvenstveno ljudi koji žive u zgradama bez garaže/parkinga sa strujom bilo kod mesta života ili rada ali se i to da rešiti kada stvari krenu (tržni centri i slično za početak, više kasnije). Dovoljna je obična zidna utičnica u Srbiji. Tehnologija ne da parira već je odavno pretekla fosilnu u svakom pogledu sem u jednom - i dalje mnogo više proizvode fosilce jer ne znaju/mogu/žele da prave nove, delimično zbog stava naroda i zbog uticaja naftaškog kartela.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@6+4+3=2: U inostranstvu ali redovno dolazim u Srbiju i pratim situaciju - imam puno rodbine i prijatelja. Znam da mi je to otvorilo neka vrata koja su u Srbiji mnogim zatvorena ali su u Srbiji neke stvari i potrebnije i pristupačnije nego kod mene. Pomoglo bi i narodu i državi a tu je i veliki potencijal za zaradu (u smislu izvoza) za stručne i zainteresovane.
Podelite komentar
Madlene
@Elektro-vozač
Eeee..baš ću na "elektro pumpi" da spavam, čitam knjigu i da se odmaram i to na pola puta ka kući..
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Madlene: OK, nisam bio jasan. Fer. Spavaš kući, noću, kao i obično, dok ti se auto puni gde je obično parkiran za to vreme. Ne na pola puta ka kući. Za razliku od fosilnih NIKADA ne moraš stati "na pola puta" od ili do kuće za normalne dnevne potrebe. Auto se ne puni tokom putovanja već u vreme u koje bi ti svejedno radila nešto drugo. Mali izuzetak su putovanja na duže staze. Tada se staje na brzim/superpunjačima tokom obroka koje bi svejedno imali (recimo posle 3-4 sata vožnje). Samo punjenje traje otprilike kao i dobar obrok koji možete sasvim fino priuštiti parama koje ste uštedeli upotrebom električnih kola. Jeste, traje malo duže nego jedenje sendviča u kolima ali je ugođaj daleko bolji.
Podelite komentar
Map
Da mi neko jedan pokloni nebi se bunio jer sa moim minimalcom nikad ga necu moci kupiti
Podelite komentar
Рј38
@Map
Нећеш моћи ни да га возиш јер немаш пара ни за струју! А шта ће ти онда такав поклон?
Podelite komentar
@Pj38
@Map
Ko ima para za gradski prevoz ima i više nego dovoljno para za struju jer je gradski prevoz skuplji. Uštedeli bi prelaskom na električni automobil: 50-100 dinara za struju za 100 km vožnje, zavisno od modela, vrste vožnje i tarifne zone.
Podelite komentar