Kina je danas najveće automobilsko tržište na svetu sa godišnjom isporukom vozila koja se približava cifri od čak 30 miliona jedinica. Međutim, pre tridesetak godina najmnogoljudnija država na svetu još uvek je bila ona u kojoj proizvođači nisu želeli da gube vreme.
Početkom devedesetih godina prošlog veka, političari Kine su pozvali sve inostrane proizvođače da izlože svoje modele i obećali finansijsku pomoć. Pobednički automobil bi zatim ušao u serijsku proizvodnju od strane domaće kompanije First Automotive Works (FAW).
Porsche je bio jedna od 20 kompanija koje su prihvatile izazov i u roku od četiri meseca je razvio prototip model C88. Prototip je dobio ime po slovu "C" za Kinu (engl. China) i broju "88" po oznaci za koju u Kini važi verovanje da priziva sreću, piše Autorepublika.
C88 je delovao sasvim suprotno od onoga šta je publika očekivala od Porschea. Kompaktna limuzina je bila dugačka tek nešto više od četiri metra, a pokretao je 1,1-litarski motor sa 48 "konja". Snaga se prenosila na prednje točkove preko četvorostepenog automatskog menjača. C88 je pružao sasvim očekivane performanse za takvu zapreminu, pa je ubrzanje do 100 km/h iznosilo 16 sekundi uz maksimalnu brzinu od 160 km/h.
Najveći šok je svakako izazvao dizajn, pa je umesto sportskih linija, C88 je delovao kao jeftini proizvod iz istočne Evrope. Plastični crni branici i 15-inčne felne su kompletirale impresiju, a po uzoru na tadašnji zakon Kine, koji je dozvoljavao samo jedno dete u porodici, Porscheov model je imao i jedno takvo sedište pozadi. Na C88 nije postojala ni jedna oznaka nemačke firme.
Premijera je usledila u novembru 1994. godine na Salonu automobila u Pekingu. Obraćajući se posetiocima, predsednik kompanije FAW Vendelin Vajdeking je izjavio da postoji i potencijal za heč, karavan, pa i manji krosover.
Pored spomenutog motora sa 48 konjskih snaga, ponuda je trebalo da se zasniva na moćnijoj verziji od 68KS kao i na većem 1,6-litarskom dizelu. C88 je imao ABS kočnice i vazdušne jastuke, što je u to vreme bilo neverovatno za takav automobil.
Kineske vlasti su sprovele višemesečno testiranje automobila, zajedno sa Porscheovim inženjerima. Iako je C88 dobio relativno dobre ocene, plan je na kraju otkazan. C88 je vraćem Porscheu, a do današnjeg dana se nalazi u muzeju u Nemačkoj.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Baca
To moze i za nas da i mi malo vozimo porse.
Podelite komentar
Hm...
To bi kod nas sad moglo da se prodaje. Nov, jeftin, ABS...
Podelite komentar