Ušteda koju donose električni automobili je opšte poznata stvar. Oni jesu nešto skuplji prilikom kupovine, ali kada ih priuštite, mnogo manje ćete trošiti na održavanje i "gorivo".
Američka potrošačka organizacija Consumer Reports (CR) pozabavila se i faktorom pada cene električnih automobila, kada postanu polovnjaci.
Posedovanje elektromobila je svakako jeftinije na duge staze. U osnovi, u proseku se uštedi 4.700 dolara u prvih sedam godina životnog veka automobila (između 700 i 1.000 dolara godišnje).
Kada se u obzir uzmu "pridruženi" troškovi, ušteda tokom životnog veka električnog vozila na ovom planu iznosi između 6.000 i 10.000 dolara, prenose Vrele Gume.
Važan faktor uštede predstavlja suštinska razlika između električnog modela i njegovog SUS ekvivalenta. Upoređujući Tesla Model 3 i Audi A4, koji je oko 2.000 dolara jefitniji od Tesle, CR je utrvdio da će Model 3 nakon pređenih 320.000 kilometara vlasnika koštati 17.000 dolara manje.
S druge strane, kupci u Americi mogu da kupe električni Chevrolet Bolt, koji je 8.000 dolara skuplji od Hyundai Elantre. Međutim, i ovde će vlasnici uštedeti oko 15.000 dolara tokom pređenih 320.000 kilometara.
- Bez obzira na to kako posmatrate stvari, potencijal elektromobila kada je ušteda u pitanju, mogao bi da bude odlučujući faktor promene svesti kupaca. Kako tehnologija baterija bude napredovala, a cene padale, više atraktivnih modela će pristizati na tržište. Oni će biti sve bolji u budućnosti! - objašnjava analitičar CR-a Kris Harto.
Kada je reč o padu cena, studija CR-a navodi da noviji elektromobili sa dužom autonomijom "odrađuju" mnogo bolji posao kada je reč o zadržavanju vrednosti. A koliko će je zadržati zavisi i od marke i karakteristika automobila.
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Boki
Pre bih vozio Audi jer volim prave automobile. Tesla sa onim monitorom na sredini i pogonom koji nema nikakakav zvuk uopšte ne liči na auto. Kao da su ga programeri samo za sebe pravili.
Podelite komentar
Небојша
Возим Теслу Модел 3 Перформанс, радио сам 20 година за АУДИ, и возио тј пробао све до једног АУДИ-ја.Пошто познајем људе у АУДИ-ју, и из прве руке, АУДИ-Инжињери су купили легално Теслу Подел 3 и растурили у делове (то сви раде у свету, и тако копирају једни друге) уочили су веома брзо да је Тесла толико напредовао, и то их је запањило.Ауди користи и до 100 (Steuergerät) или како да преведем “управљачке јединице” док Тесла само три и то на принципу рачунара са Меморијом, која се увек може преписивати.Проле године смо сви Тесла перформанс возачи, бесплатно добили 5% преко Update-a више снаге и већи моменат обртаја.Код АУДИ-ја има све то само кошта око мин. 2’000 - 3’000 СНЕ и ради се преко Abt-Tuning (такође посетио у немачкој и радио Tuning на доста АУДИ-ја.Зато Теслу не бих мењао ни за једну другу марку
Podelite komentar
Elektro-vozač
Inače, da odgovorim na pitanje iz naslova: Svaki model Tesle bih radije vozio nego bilo kog Audija (uključujući tu i R8 i TT modele) mada bih voleo da probam eTron.
Podelite komentar