Da li biste radije vozili Audi A4 ili Tesla Model 3? Brojke su numoljive...

 
  • 15

Ušteda koju donose električni automobili je opšte poznata stvar. Oni jesu nešto skuplji prilikom kupovine, ali kada ih priuštite, mnogo manje ćete trošiti na održavanje i "gorivo".

Američka potrošačka organizacija Consumer Reports (CR) pozabavila se i faktorom pada cene električnih automobila, kada postanu polovnjaci.

Posedovanje elektromobila je svakako jeftinije na duge staze. U osnovi, u proseku se uštedi 4.700 dolara u prvih sedam godina životnog veka automobila (između 700 i 1.000 dolara godišnje).

Kada se u obzir uzmu "pridruženi" troškovi, ušteda tokom životnog veka električnog vozila na ovom planu iznosi između 6.000 i 10.000 dolara, prenose Vrele Gume.

Važan faktor uštede predstavlja suštinska razlika između električnog modela i njegovog SUS ekvivalenta. Upoređujući Tesla Model 3 i Audi A4, koji je oko 2.000 dolara jefitniji od Tesle, CR je utrvdio da će Model 3 nakon pređenih 320.000 kilometara vlasnika koštati 17.000 dolara manje.

Tesla Model 3 Tesla Model 3 / Foto: Tesla

S druge strane, kupci u Americi mogu da kupe električni Chevrolet Bolt, koji je 8.000 dolara skuplji od Hyundai Elantre. Međutim, i ovde će vlasnici uštedeti oko 15.000 dolara tokom pređenih 320.000 kilometara.

- Bez obzira na to kako posmatrate stvari, potencijal elektromobila kada je ušteda u pitanju, mogao bi da bude odlučujući faktor promene svesti kupaca. Kako tehnologija baterija bude napredovala, a cene padale, više atraktivnih modela će pristizati na tržište. Oni će biti sve bolji u budućnosti! - objašnjava analitičar CR-a Kris Harto.

Kada je reč o padu cena, studija CR-a navodi da noviji elektromobili sa dužom autonomijom "odrađuju" mnogo bolji posao kada je reč o zadržavanju vrednosti. A koliko će je zadržati zavisi i od marke i karakteristika automobila.

(Telegraf.rs)

Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boki

    14. oktobar 2020 | 18:16

    Pre bih vozio Audi jer volim prave automobile. Tesla sa onim monitorom na sredini i pogonom koji nema nikakakav zvuk uopšte ne liči na auto. Kao da su ga programeri samo za sebe pravili.

  • Небојша

    14. oktobar 2020 | 23:00

    Возим Теслу Модел 3 Перформанс, радио сам 20 година за АУДИ, и возио тј пробао све до једног АУДИ-ја.Пошто познајем људе у АУДИ-ју, и из прве руке, АУДИ-Инжињери су купили легално Теслу Подел 3 и растурили у делове (то сви раде у свету, и тако копирају једни друге) уочили су веома брзо да је Тесла толико напредовао, и то их је запањило.Ауди користи и до 100 (Steuergerät) или како да преведем “управљачке јединице” док Тесла само три и то на принципу рачунара са Меморијом, која се увек може преписивати.Проле године смо сви Тесла перформанс возачи, бесплатно добили 5% преко Update-a више снаге и већи моменат обртаја.Код АУДИ-ја има све то само кошта око мин. 2’000 - 3’000 СНЕ и ради се преко Abt-Tuning (такође посетио у немачкој и радио Tuning на доста АУДИ-ја.Зато Теслу не бих мењао ни за једну другу марку

  • Elektro-vozač

    14. oktobar 2020 | 17:07

    Inače, da odgovorim na pitanje iz naslova: Svaki model Tesle bih radije vozio nego bilo kog Audija (uključujući tu i R8 i TT modele) mada bih voleo da probam eTron.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA