Haker "provalio" Ilona Maska: Otkriveno čemu služi "špijunska" kamera u kabini Tesla automobila
I pored toga što je izvršni direktor kompanije Tesla Ilon Mask tvrdio da je kamera ugrađena u retrovizore novih modela tog proizvođača namenjena za budućim taksi - robotima, izgleda da je ona tu iz drugog razloga.
Mask je tvrdio da će kamera služiti za sprečavanje vandalskog ponašanja u budućim samovozećim taksi vozilima, međutim, najnovije otkriće jednog hakera pokazuje da joj je namena, u stvari, da prati ponašanje vozača tokom vožnje.
Haker, poznat kao "zeleni", otkrio je niz ključnih reči u softveru električnog automobila, koje upućuju na to da kamera registruje ponašanje vozača u trenucima koji prethode udesu, da bi se pomoću tih snimaka utvrdio uzrok nesreće. Ključne reči na koje softver u kameri reaguje su: "zaslepljen", "zatvorene oči", "koristi telefon" i "spuštena glava", piše Indipendent.
Kamere u retrovizoru dolaze uz svaki novi Tesla Model 3 i Tesla Model Y, a kada su prvi put pre tri godine ugrađene, iz kompanije su obavestili kupce da će one biti neaktivne do budućeg ažuriranja softvera.
U aprilu je jedan korisnik Twittera u svojoj objavi nagađao kako će se kamere koristiti u "taksi - robotima" kako bi se sprečilo da putnici oštete automobil, s obzirom na to da u njima nema vozača.
- Ako vam unište automobil, to će zabeležiti kamera i oni će morati da plate štetu, a možda i da krivično odgovaraju - napisao je na svom Twitter profilu Mari Ti.
Ilon Mask je na to odgovorio sa: - Tačno!
Kada su kamere konačno prvi put aktivirane pre nekoliko meseci, iz Tesle su vlasnicima automobila rekli da će biti korišćene u istraživačke svrhe. U poruci kojom se od vlasnika traži saglasnost za aktiviranje kamera, proizvođač električnih automobila tvrdi da će im ona pomoći da njihova vozila postanu još bezbednija u budućnosti, prenosi RTS.
- Ukoliko omogućite snimanje, Tesla će automatski snimiti fotografije i kratak video neposredno pre sudara ili nebezbedne situacije, kako bi pomogao inženjerima da razviju poboljšane bezbednosne funkcije - stoji u poruci.
Iz kompanije nisu komentarisali ovo najnovije otkriće i pored toga što su to drugi proizvođači električnih automobila pozdravili. Fred Lamber, glavni urednik portala posvećenog električnim vozilima Elektrek, tvrdi da je srećan što Tesla konačno razvija bolji sistem nadzora vozača.
- To je po meni jedna od najvećih slabosti Teslinog autopilota - napisao je on.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Elektro-vozač
Slušajte, ne volim ni ja da me snima (doduše moj model je stariji i nema tu kameru uopšte), ali ovo ne radi ništa što drugi proizvođači nisu najavili ili, možda, već ne rade - prate da li je vozač u stanju da vozi, ne samo pred nesreću već sa bi se iste sprečile. Privatnost raste kao problem svuda pa i ovde, ali ljudi su odavno bukvalno predali tu bitku i šakom i kapom daju svoje podatke i bez da ih iko tera.
Podelite komentar