Prva Dacia na struju stiže za dve nedelje: Cena 10.000 evra?
Francuska automobilska grupacija Renault će ubuduće biti podeljena na četiri dela: Renault, Dacia, Alpine i nova organizociona jedinica za razvoj novih tehnologija u vezi koje se odnose na elektrifikaciju vozila. To znači da će Dacia u budućnosti imati daleko veću autonomiju nego što je to bilo do sada.
Novi direktor Renaulta Luka de Meo je istakao da je impresioniran kako je rumunska kompanija uspela da bude tako profitabilna uprkos niskobudžetnoj filozofiji. Malo ko je očekivao da će i Dacia ući u segment električnih vozila, ali su Rumuni na ovakvu odluku prisiljeni zbog flotne emisije štetnih gasova.
Kako je u francuskoj grupi već postojao električni model namenjen kineskom tržištu, koji je mogao lako poslužiti kao "donor" za Daciju, pala je logična odluka da se i ta marka umeša u sve rasprostranjeniji segment električnih automobila, prenosi Autorepublika.
A najinteresantnija stvar u vezi sa Dacijom Spring je cena. Naime, rumunski proizvođač rešen je da se drži svoje niskobudžetne filozofije, čak i kod svojih električnih automobila. Zato francuski mediji nagađaju kolika će zaista i biti početna cena ovog vozila. Francuski novinari su ubeđeni da će Dacia Spring biti daleko pristupačnija od Renaulta Twingo u EV izdanju.
Električni Twingo na francuskom tržištu, bez državnih subvencija, ima početnu cenu od 21.350 evra, odnosno košta nešto manje od 16.000 evra sa finansijskom podrškom države.
Procena je da će rumunski EV sa osnovnim paketom opreme koštati oko 15.000 evra, pa bi ta cena uz različite bonuse u Francuskoj mogla čak da bude niža i od "magičnih" 10.000 evra, čime bi ovaj automobil doneo pravu revoluciju na tržištu električnih vozila.
Više informacija o novom modelu biće poznato za dve nedelje, kada će šef Renault grupe Luka de Meo, na virtuelnom događaju nazvanom Renault eWays, premijerno prikazati električnu Daciju Spring u serijskom izdanju.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zora
To se traži. Biće još jeftinijih manjih i laksih automobila. Živela revolucija!
Podelite komentar
Srba
A gde je naš Kragujevac i Fiat?! Zašto uvek moramo da budemo zadnji u auto industriji??? Srbija je još uvek u XX veku
Podelite komentar
Antiglobalistkinja
A Srbija jos nije ni u smisljanju planova za elektricne pumpe po gfadovima ili barem u sklopu benziskih stanica..U Amsterdamu ih ima gde se najmanje voze automobili a u RS moze da se sanja automobil na elektricni pogon i hibridi.21 vek, nevidljivi metro, 3x postavljanje kocki u BG i tekstovi o nedostiznim elektricnim automobilima u Srbiji.
Podelite komentar