Ovo je ruska Kama, "džepni" Kamaz za struju koji prelazi 300 kilometara sa jednim punjenjem baterija
Još prošlog leta, najpoznatiji ruski proizvođač kamiona Kamaz objavio je da radi na razvoju novog kamiona na električni pogon, koji će nositi ime "Čistogor". Uz tu informaciju, objavljeno je i da se jedna od istraživačkih aktivnosti, u okviru razvoja nove vrste pogona za velika teretna i putnička vozila, odnosi na razvoj malog električnog vozila.
Iako se o tom vozilu još uvek ne zna mnogo toga, nedavno se u ruskim medijima pojavila fotografija modela malog gradskog automobila na struju, nastalog u saradnji Kamaza i Politehničkog univerziteta iz Sankt Peterburga.
Sudeći prema fotografijama, u pitanju je vozilo namenjeno za prevoz dve osobe, čija karoserija je izrađena od kompozitnih materijala. Malo električlno vozilo, koje nosi radni naziv "Kama 1", sa jednim punjenjem baterija će najverovatnije prelaziti oko 300 kilometara.
Iako rade na ovom projektu, u Kamazu nemaju nameru da u svojim pogonima proizvode takvo vozilo, pa će njegova izrada najverovanije biti ustupljena nekom drugom proizvođaču. Sudeći prema procenama ruskih medija, proizvodnja elektromobila "Kama 1" bi mogla da počne 2023. ili 2024. godine.
Ovo, inače, nije prvi put da Kamaz radi na malom električnom vozilu. Davne 1992. godine, ta fabrika je, proizvodila električnu verziju male Lade Oka. VAZ-1111E, odnosno Oku-Electro, pokretali su elektromotori napajani nikl-kadmijumskim baterijama težine 315, u automobilu koji je sam težio 950 kilograma. Oka-Electro je sa jednim punjenjem prelazila izveđu 80 - 90 kilometara.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Рашо
Шта тачно значи "возило за струју"? Да ли оно превози струју, производи је или нешто сасвим треће?
Podelite komentar