"Za sekund nam se 'zavuku' u mrtav ugao!": Zašto se vodi rat između vozača i motociklista?
U javnosti se često čuju priče kako su vozači bahati jer ne primećuju motocikliste na ulicama i putevima. Zapitaju li se motociklisti da li ih je moguće videti kad se za sekund "zavuku" u mrtav ugao?
A ovo pitanje treba da postave svaki put kad odluče da se provlače između vozila koja se kreću u koloni. Ne zbog toga što su drugi vozači bahati već zato što postoje situacije u kojima ne mogu da ih vide.
Vozač sam kola koji zaista obraća pažnju na motocikliste jer se i sama vozim motorom, ali mi se dešavalo da ih ne vidim. Jedan od razloga je što su se samo odjednom "stvorili" u mrtvom uglu.
Prebrzo su vozili dok su druga vozila "milela" u koloni.
Na sreću se nikad ništa nije desilo, ali moglo je...
I zbog toga "moglo je" motociklisti moraju da budu svesni da je provlačenje veoma opasno i da nisu uvek krivi vozači kola, kamiona, kombija što ih ne vide...
Svakako da vozači kola moraju da budu svesni da se na ulicama i putevima širom Srbije nalaze i vozači motora, ali i motociklisti moraju da shvate da vozači ne mogu da obraćaju pažnju samo na njih i da ih čuvaju kad oni to sami ne rade.
Kao što vozači kola treba i moraju da imaju razumevanja za motocikliste, tako i oni treba i moraju da razumeju vozače kola kako se ne bi dešavale tragedije na ulicama i putevima širom Srbije.
- Svako ko dobije saobraćajnu dozvolu treba da sedne i za volan drugih kategorija kako bi mogao da razume kako izgleda biti vozač kola, kamiona, motora - izjavio je za Telegraf.rs direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, Damir Okanović.
Provlačenje motociklista
Provlačenje motociklista između vozila koja se kreću nije dozvoljeno, ali to se dešava po svim ulicama i putevima u Srbiji. I svi vozači moraju toga da budu svesni kako se ne bi dešavale nesreće.
- Provlačenje između vozila koja se kreću je ekstremno rizična situacija iz više razloga kao što su vozači kola, kamiona... koji ne daju migavce a menjaju saobraćajne trake, zatim može da se desi da izlete pešaci, da motociklisti ostanu bez prostora kada se provlače između velikih vozila... - započeo je razgovor za Telegraf.rs predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista Vladimir Jevtić.
Sagovornik objašnjava šta je veoma bitno da motociklisti znaju kad se provlače između vozila.
- Prilikom provlačenja brzina ne sme da bude veća od 15 km na čas, pozicija tela mora da bude takva da može da se brzo reaguje, motociklisti moraju da poznaju strategiju provlačenja, nema provlačenja u zoni jakih pešačkih tokova, motociklisti moraju da upozore vozače da se nalaze pored njih... - istakao je Jevtić.
On je napomenuo da je takođe jako opasno kad se motori provlače sa desne strane automobila.
Prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja nije dozvoljeno ni provlačenje između vozila koja stoje ali predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista Vladimir Jevtić smatra da to treba da se dozvoli.
Video: Na motoru uleteli u raskrsnicu, oborio ih kamion, vozač odmah ustao da se svađa
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
JO
U italiji koja je pojam motociklizma vozači motora se ne provlače napred nego naprotiv ostaju pozadi na semaforu. Svesni su da su automobili brži i puštaju ih ispred sebe. Mi živimo u državi gde je bahatost dobar dan i drugi ne postoje. Zato se i dešava toliko nesreća sa motorima.
Podelite komentar
Bajker
Profesionalni sam vozač kamiona u medjunaronom saobraćaju 17g, a u slobodno vreme vozim motor i ne mogu da ne kažem svoje mišljenje. Što se tiče italije i njihove vožnje, mogu samo reći da je najekstremnija u celoj evropi tako da oni koji su je iskomentarisali i našli za uporedjivanje, nisu u pravu, a što se tiče naših vozača mogu samo da kažem da su najnekulturniji u evropi. Motori se ne poštuju, jer su vozači kola besni na njih što će proći kolonu, čak su spremni i da im zatvore prolaz samo da ne bi prošli, pravdaju se mrtvim uglom i našom brzinom i unapred nas osudjuju.. Žmigavci služe za ukras i vozi se po principu ko je bezobrazniji, znakovi ničemu ne služe i svi su spremni za svadju na keca i dokle god je tako nema pomoći našem saobraćaju...
Podelite komentar
Doktor
Nijedan ortoped ne seda na motor, a kamoli da ga vozi! Svako ko se odluci da se vozi u tako jednom nebezbednom preveznom sredstvu, treba barem sa psihologom da poprica, ili još bolje sa psihijatrom.
Podelite komentar