Električni trotineti bi mogli i dalje da se voze na trotoaru, ali uz ograničenje brzine do 8 kilometara na sat. To je, kako saznaje Blic, predlog radne grupe MUP-a koja se bavi izradom Zakona o bezbednosti u saobraćaju (ZOBS) kojim će se propisati i vožnja ovih dvotočkaša. Struka se, međutim, protivi tom predlogu.
U Srbiji trenutno ima više od 40.000 električnih trotineta. S druge strane, Beograd ima oko 650.000 automobila i trotineti su nakon gradskog prevoza postali najpopularniji alternativni način transporta. Ali, kako raste broj trotineta, raste i potreba da se uvedu pravila i način njihovog korišćenja ne bi li se zaštitili svi učesnici u saobraćaju, pa samim tim i vozači tih dvotočkaša.
U saobraćajnoj policiji kažu da od sada nisu imali nezgode sa težim posledicama u kojima su učestvovali trotineti, zbog čega se razmišlja da novim zakonom bude propisano da trotineti i dalje mogu da se voze trotoarom, ali uz ograničenje brzine do 6, 7 ili najviše 8 kilometara na sat, odnosno brzinom kretanja pešaka. Još uvek, međutim, ostaje otvoreno pitanje ko će smeti da vozi koji trotinet i da li će biti obavezna zaštitna oprema.
Iz Agencije za bezbednost saobraćaja, koja ne učestvuje u izradi novog ZOBS-a, kažu, da dok se ne donese novi zakon, mogu samo da traže od vozača trotineta da ne voze na kolovozu, kao i da maksimalno koriste biciklističke i pešačko-biciklističke staze, i da vode računa o brzini kretanja.
Iz Agencije apeluju da se električni trotineti biciklističkim stazama ne kreću brzinom većom od 35km/h, a na pešačko-biciklističkim stazama brzinom većom od 10 kilometara na čas. Tamo gde nema staza, trotineti bi trebalo da se kreću trotoarima, ali ne brzinama većim od 6km/h.
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović smatra da električnim trotinetima nikako nije mesto na trotoaru i ističe da se sva pitanja u vezi sa električnim trotinetima moraju propisati, budući da se na tržištu pojavljuju sve jeftiniji i brži trotineti.
Zoran Bukvić iz udruženja "Ulice za bicikliste" smatra da bi "trotinetaši" trebalo da dobiju isti status kao i biciklisti.
- Trotineti su realnost, a već ih sada u Srbiji ima gotovo kao i biciklista. Mislim da bi tim ljudima trebalo zakonom dati prava kao biciklistima, s tim što im, naravno, treba ograničiti brzinu kretanja u pešačkim zonama, jer se na trotinetu lakše ubrzava i teže koči nego na biciklu. I biciklistima je zakonom zabranjena vožnja trotoarom, ali nas tolerišu ako ne jurimo - ističe Bukvić.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
VV
Vojvodina: vozila na kolovozu, pesaci na trotoaru. Srbija: pesaci hodaju kolovozom, vozila se parkiraju na trotoaru... tamo gde ih ima.
Podelite komentar
Shomy
Super, da li to znaci da ce sva sela da dobiju trotoare???
Podelite komentar
Petar
Ako budu dopustili i trotinete na ulicu bice haos,zamislite autobus pun putnika u spicu koji plus mora da zaobilizi bicikliste i trotinete!?
Podelite komentar