Ja licno nemam nosta protiv EL auta, ali samo pod par uslova. 1. Da su cenovno dostupni...2. Da se brzo pune....3. Da im je domet 800-1000 km sa jednim punjenjem..A to ce biti ko zna kad, mislim da to necu doziveti.
2868 u Srbiji će da se vozi Golf 2,bmv 3,
Audi 80,Mercedes 200D i naravno Jugo,na selu freza i Ferguson a malo ređe zaprežna kola,sve u svemu čista priroda,ovo ništa ne smeta....
spasimo zemlju ahaha 4i pol milijarde godina zemlja fura s nama ili bez nas,vulkani,ledeno doba,meteoriti i svasta nesto je nisu uspjeli unistit!najgora vrsta smo..umislili smo toliko veliki i da cemo mi spasavati zemlju ahaha.ta plastika,ta goriva e sve je to stiglo mozda sa titana..ahaha..pa to su sve zemljine bebice..svi ti materijali!
Pa i kod nas ce tako sto posto... u Osijeku svaki kvart vec ima elektricnu punionicu i to ne jednu nego dvije i vise... ako sad 2020 imamo toliko sto ce biti za 10 godina tek... podrzavam to
Jel ste tolko zaostali u razvoju,to ne znaci da ako kupis nov auto 2028 u Velikoj Britaniji da ces morati da ga odvezes na otpad ili izvezes u Srbiju vec da taj auto ce moci da se vozi jos 20 pa i 30 godina tamo,jedino novi automobili nece biti prodavani a hibridi verovatno hoce
Električna vozila će još više zagaditi planetu. Zamislite koliko fabrike struje onda moraju da rade, to troši previše struje i rezultuje većim dimom iz fabrika...
Pa ja to smece ne bih ni dzaba, jos kad bi mi davali 1300€ mesecno da ga vozim. Nagledao sam ih se sa raznim kvarovima. Totalno losi i nepouzdani, srce me boli kad ih vidim pored puta kako cekaju sa otvorenom haubom da im ADAC dodje u pomoc. Sramota i bruka za Mercedes kako uzasno skupa i nekvalitetna auta prave i prodaju. Videh neki dan S klasu sa 520 km, nov, ali mu riknuo menjac ( automatik)..To je da places od muke, koliko para a kvalitet uzasan..
Ма јок бре! Вратимо се на коњску и воловску запрегу,само понесеш лопату да купиш балегу уз пут,мислим то је нус продукт такве врсте превоза. Еколшкије од овога нема. Па кад коњ прдне уз прдо то се осетила ламела,проклизала!
A niko se nepita od čega se prave akumulatori, dal ima dovoljno te rude, gde će se ti akumulatori odlagat kad im prođe. Rok to je kao ekološki a govna nabijaju cenu ti električnim sranjima ko da su zlatna i kad budes vozio na popravak jer sve električno se kvari 3x vise nego na benzin samo na pravi servis koji kosta da te stisne sr.t e tolko vi pametnjakovići ekološki niko nepita narod dal ima para vi manjina kojq se nakrala pametujete samo bolje vam je da ste tiho
Прича је наивна.За производњу струје електране жестоко загађују природу.Из ауспуха неће излазити дим али ће врло да раде нуклеарне и друге електране а индустрија акумулатора је посебна прича.
Treba da spoznaš ogromnu razliku u efikasnosti pogona i čistoći proizvodnje energije. Sa najpriljavijim elektranama vožnja na struju opet ispadne čistija od, recimo, benzinaca, a izvor energije može daleko lakše da se očisti. Dakle, ako stvarno želiš celu sliku, onda je potraži na obe strane i prestani da traćiš tuđe vreme i poverenje.
Elektro vozac izgleda da o temi pojma nemas, pitaj bilo koga od studenata na ETF da ti izracunaju koliko zagadjuje bilo koji dizel a koliko da bi dva sata punio akumulatore sa predvidjenom snagom, namerno pisem snagom.
Ugalj je mnogo neefikasnije gorivo od benzina a d ane pricam o dizelu
A ti misliš da ja nisam sa ETF? Ajmo da uprostimo. Recimo da poredimo dizel auto sa električnim čije baterije punimo dizel generatorom. Misliš da električni gubi? Dizel motor automobila je jako neefikasan sam po sebi a retko radi i u svom najboljem režimu - samo pri idealnom broju obrtaja za dato opterećenje. Za razliku od toga, dizel generatori mogu praviti struju u konstantno idealnom (najefikasnijim) režimu. Kako nema ograničenja i zahteva koja postoje za automobilske motore mogu biti još efikasniji. Gubitak energije konverzijom u električnu, pa hemijsku (akumulator) pa ponovo električnu i zatim mehaničku je izuzetno mala te je moguće da električni automobil na struju iz dizel generatora potroši manje istog tog dizela nego dizel automobil. Dalje, daleko je lakše rešiti zagađenje na jednom mestu (elektrana) nego od nekoliko miliona pokretnih zagađivača. Elektrane su čistije i bolje nego dizel generatori. Jeste, termoelektrane zagađuju dosta ali proizvode daleko više energije nego što im se pripisuje nu poređenju zagađenja između električnih i fosilnih kola. Nisu sve elektrane TE. Sve je više sve čistijih, tako da ni tu nema poređenja. Zbog toga električna kola postaju sve čistija bez ikakvih promena na njima samima. Idemo dalje - STRUJA (i ostali vidovi energije) se dodatno koristi za proizvodnju, transport i prodaju sirovina i gotovih goriva i to u onoj količini koja bi bila dovoljna električnim kolima da voze onoliko koliko fosilnim sa tim gotovom gorivom.
Jadan taj tvoj ETF sa tobom.Ako su svi takvi studenti nije ni čudo što nikakvu industriju nemamo i niša ne proizvidino...Kao prvo info. O tome da je Ekologija čistija bolja za svet je čista laž.Sami predstavnici renomiranih Automilskih industrija su u mnogim intervjuima rekli da su Električna kola čista Marketingška prevera.I da oni sami nemaju dobavaljače resursa za toliku masovnu proizvidnju E. Automobila.Pod dva tu je kao ogroman problem infrastruktura brzih punjača koji su i ovako kao brzi ,prespori za redovnu upotrebu.A da ne kažem sulude cene koje opravdavaju nabavkom sirovina.Kompletna priča ne pije vodu jer Ekonomija i financisko stanje običnih ljudi dihtira potražnju.A trenutno je cena ne komparativna sa dobijenim proizvodom i upotrebljivošću istog.
Motori na fosilna goriva uspeju da upotrebe 12-30% energije iz goriva, ne više, i to ne računa energiju utrošenu na crpljenje, preradu, transport i prodaju goriva. Električna vozila su, za razliku od njih, bar 77% efikasna (i postaju bolja). Konkretno, električna vozila troše oko 15-25 kWh na 100km. Jedan litar dizela sadrži oko 9 kWh ali je na njegovu proizvodnju, transport i prodaju potrošeno još oko 2 kWh, što mu izađe na oko 11 kWh ukupno. Po tome, električna kola troše ekvivalent od oko 1,4-2,3 litra dizela na 100 km. Potrošnja uporedivih dizel kola je od oko 7 do 12 litara odnosno 5 puta više. Dizel generatori postižu efikasnost od oko 40%, do tri puta bolje nego auto motori. 77% efikasnosti električnih kola od tih 40% je 30,8%, iznad granice maksimalne standardne efikasnosti dizel motora (najgori slučaj za električna kola) a do 3 puta bolje od minimalne. Zagađenje sagorevanja dizela po litru je oko 2.7 kg CO2 (ne računajući druga zagađenja). To je dovoljno da učini jednu omanju prostoriju potpuno otrovnom za ljude. Svaki litar!
Od 9 kWh energije u jednom litru dizela automobilski motor iskoristiti 12-30%, odnosno 1-2,7 kWh i za to vreme "isporuči" 2,7 kg CO2 (+ostala zagađenja). Drugim rečima, izbaci se od 2.7÷1 do 2.7÷2.7 odnosno 1-2.7 kg CO2 po kWh. Termoelektrane na ugalj izbacuju od 0,5 do 1 kg CO2 po prioizvedenom kWh. Zbog nesavršene efikasnosti električnih kola ("samo" 77%) to moramo uvećati i nastane 0,7 kg do 1.3 kg po kWh, odnosno dvostruko manje nego dizel motor za istu upotrebljivu energiju. Ovde nije stvar u tome da je ugalj čistiji od dizela (nije, prljaviji je) nego to da su kola na fosilna goriva jako loša/neefikasna i prljava u poređenju sa elektranama. Elektrane na dizel bi mogle biti čistije nego na ugalj ali bi to samo pomoglo električnim kolima. Hibridi ne rešavaju ovaj problem jer ni oni ne mogu da imaju maksimalno efikasne generatore (npr. Chevrolet Volt ima mali generator).
Recimo da tokom životnog veka automobil pređe 300,000km. Naravno da može i više (pogotovo električni), ali neću da preterujem, videćete zašto. Za električne je za taj put potrebno 15-25 kWh na 100km odnosno 3.000×15 do 3.000×25 kWh: 45.000 do 75.000 kWh. Po srpskim cenama, sa svim akcizama i porezima, to izađe na od 180.000 do 600.000 din odnosno oko 1.500-5.100 evra. Na to dodajte gume i tečnost za staklo za redovno održavanje (nema ulja, kočnice traju toliko, ...). Dizelaš sličnih karakteristika bi potrošio 7-12 litara na 100 km, odnosno 21.000-36.000 litara dizela. To košta od 2,9 do 5 MILIONA dinara odnosno 24.700 do 42.300 evra. Na to dodajte ne samo gume, već i ulje, kočnice i razne druge zavrzlame koje se moraju redovno menjati. Za te pare možete uzeti praktično ceo novi automobil. Tokom toga veka električni auto neće izbaciti ništa CO2 a, u slučaju sa ga punite "prljavom" strujom iz termoelektrane, zagađenje će biti od oko 22 do 75 tona CO2. Sa dizelom je to zagađenje od 57 do 97 tona odnosno oko 20-30 tona više samo po osnovu goriva, ne računajući ništa drugo. Proizvodnja baterija je napredovala i ne zagađuje toliko mnogo više nego proizvodnja SUS pogona, recimo. Nemojte mi verovati. Brojevi se stalno menjaju i sve su bolji za električna kola. Ali odraditi svoj "domaći" i istražite tvrdnje koje bi naftaški kartel voleo da mislite da su tačne.
Stvarno je mnogo neobrazovnog sveta,iskoriscenost energije kod rlektr vozila je 90%,kod dizela 30 a benzinca 25 a vec sada u dobrom felu evropskih drzava se proizvodi vise struje iz obnovljivih izvora(ne racunam hidro) nego iz uglja
Ee kad ovi sa etf umesaju prste u auto industriju,prosperitet je zagatantovan,otrpilike kao kupus i zadnjici!SAMO DA POJASNIM OVIMA ETF,SVAKI ELEKTRONSKISISTEM JE RANJIV.! Nema ali,nema objasnjenja,RANJIV.!
@Goran: Kažeš, citiram: "Sami predstavnici renomiranih Automilskih industrija su u mnogim intervjuima rekli da su Električna kola čista Margetingška prevara i da oni sami nemaju dobavljače resursa za toliku masovni proizvodnju E. Automobila." Pročitaj to još jednom, što si sam napisao. Oni koji ne mogu da naprave auto su nekim čudom renomirani i tvrde da ostali lažu. Pritom Tesla, recimo, uopšte nema marketing. Cene jesu veće ali se ukupno isplate - pogledaj proračun. Neefikasna proizvodnja "sirovina" je uzrok tih cena i dok neki rade na tome da to reše drugi lažu narod kao ovi "renomirani" tebe.
Svako ko razmišlja o kupovini automobila, bilo da shvata zašto su novi bolji ili uporno to ne želi, treba da razmisli i o tome gde će moći da ide sa njim i šta će raditi sa tim automobilom kada bude "završio" sa njim - prodati ga sigurno neće po "dobroj" ceni jer će ga malo ko hteti (ako bude bilo koga). Razmislite i o tome koliko će još dugo biti pumpi za gorivo - već nestaju, a taj će se trend ubrzati. Cene goriva će rasti i padati (manja potražnja, neki naftaši bankrotiraju pa poraste itd) ali će sve teze biti doći do njega.
Lupaš gluposti prijatelju Živim u Nemačkoj, gde se daleko više nego kod nas, vrši kampanja o elektrfikaciji (Teslina Gigafabrika u okolini Berlina) Narod i dalje u velikoj meri kupuje nove dizel automobile, pogotovo oni ljudi koji prelaze dosta kilometara godišnje.
U SAD je počelo sa Takoma Park, Maryland. Circle K je odlučio da u Norveškoj sve svoje pumpe pretvori u stanice za punjenje električnih automobila (objava 23. Sep 2019). Polako ali sigurno.
Prvo, ne pričaju o svim mašinama. Drugo, većina "radnih mašina" već radi na struju. Treće, kamioni i traktori već postoje i/ili novi stižu. Za avione će biti teže ali to ne znači da napredak u svakom pogledu sa ostalom tehnologijom treba zaustaviti zarad zadovoljstva naftaškog kartela i mazohista koji vole otrove, buku u lošiju a skuplju vožnju.
Prvo, ne pričaju o svim mašinama. Drugo, većina "radnih mašina" već radi na struju. Treće, kamioni i traktori već postoje i/ili novi stižu. Za avione će biti teže ali to ne znači da napredak u svakom pogledu sa ostalom tehnologijom treba zaustaviti zarad zadovoljstva naftaškog kartela i mazohista koji vole otrove, buku u lošiju a skuplju vožnju.
Elekro vozac, drzi se ti djevreka tehniku ostavi tehnicki pismenim, koje radne masine rade na struju?
Sve rade na dizel i u zavisnosti od prvenstveno opterecenja imaju hidraulicnu pumpu ili generator. Na baterije tesko da ce uspeti ista ozbiljno da radi u skorije vreme ako mislis n aviljuskare i to uglavnom male to je smesan procenat manje od 1% verovatno svih radnih masina uostalom inte baterije treba d ase pune.
Uglavnom se koristi hidraulika zbog malog gubitka snage, odnosno koeficijenta korisnog dejstva.
Elektro vozac nisu sve masine viljuskar koji vidis i vozis to je relativno mali potrosac i nikako nije merljivo niti dobar primer da po svom skromnom utisku i znanju sudis a d apre toga nemas pojma koliko energije teba da se napravi jedn acelija baterije npr i da se ista napuni. Nema besplatne energije koliko ulozis toliko dobijes umanjenonza gubitke prenosa trenja isl.
SRBIN
Ja licno nemam nosta protiv EL auta, ali samo pod par uslova. 1. Da su cenovno dostupni...2. Da se brzo pune....3. Da im je domet 800-1000 km sa jednim punjenjem..A to ce biti ko zna kad, mislim da to necu doziveti.
Podelite komentar
Bhm
2868 u Srbiji će da se vozi Golf 2,bmv 3, Audi 80,Mercedes 200D i naravno Jugo,na selu freza i Ferguson a malo ređe zaprežna kola,sve u svemu čista priroda,ovo ništa ne smeta....
Podelite komentar
robi
spasimo zemlju ahaha 4i pol milijarde godina zemlja fura s nama ili bez nas,vulkani,ledeno doba,meteoriti i svasta nesto je nisu uspjeli unistit!najgora vrsta smo..umislili smo toliko veliki i da cemo mi spasavati zemlju ahaha.ta plastika,ta goriva e sve je to stiglo mozda sa titana..ahaha..pa to su sve zemljine bebice..svi ti materijali!
Podelite komentar
EU
Pa i kod nas ce tako sto posto... u Osijeku svaki kvart vec ima elektricnu punionicu i to ne jednu nego dvije i vise... ako sad 2020 imamo toliko sto ce biti za 10 godina tek... podrzavam to
Podelite komentar
Jug
@EU
Džaba punionice kada nemate električna vozila, bio sam prošle godine nisam video ni jednog hibrida a ne čist elekroautomobil.
Podelite komentar
EU
@EU
A eto, prosle godine ih nije bilo al ove ih vec ima poprilicno. Zasto? Jer je drzava od ove godine financirala kupovinu el. automobila
Podelite komentar
Dik
... po komentarima bi se reklo da se mi lažno predstavljamo da nešto znamo i kapiramo!
Podelite komentar
Deki
Jel ste tolko zaostali u razvoju,to ne znaci da ako kupis nov auto 2028 u Velikoj Britaniji da ces morati da ga odvezes na otpad ili izvezes u Srbiju vec da taj auto ce moci da se vozi jos 20 pa i 30 godina tamo,jedino novi automobili nece biti prodavani a hibridi verovatno hoce
Podelite komentar
Deda Tomo
Oni više ne znaju šta bi pametovali
Podelite komentar
ime
Električna vozila će još više zagaditi planetu. Zamislite koliko fabrike struje onda moraju da rade, to troši previše struje i rezultuje većim dimom iz fabrika...
Podelite komentar
zzzzz
jedva cekam ,pa kupim Mercedesa S Klasu 2016 za 1300 e 😃😃
Podelite komentar
SRBIN
@zzzzz
Pa ja to smece ne bih ni dzaba, jos kad bi mi davali 1300€ mesecno da ga vozim. Nagledao sam ih se sa raznim kvarovima. Totalno losi i nepouzdani, srce me boli kad ih vidim pored puta kako cekaju sa otvorenom haubom da im ADAC dodje u pomoc. Sramota i bruka za Mercedes kako uzasno skupa i nekvalitetna auta prave i prodaju. Videh neki dan S klasu sa 520 km, nov, ali mu riknuo menjac ( automatik)..To je da places od muke, koliko para a kvalitet uzasan..
Podelite komentar
Геџа
Ма јок бре! Вратимо се на коњску и воловску запрегу,само понесеш лопату да купиш балегу уз пут,мислим то је нус продукт такве врсте превоза. Еколшкије од овога нема. Па кад коњ прдне уз прдо то се осетила ламела,проклизала!
Podelite komentar
Zoo Cuvar
Al će da bude i dizelaša i benzinaca bud/pošto. Jedva čekam da 2030 dodaje da sebi kupim po jedno auto jer kod nas će biti u upotrebi bar do 2050...
Podelite komentar
Kremić Vladan
@Zoo Cuvar
Ko će da mi zabrani,znači na otpad stotine miliona ispravnih kola,da se vtatimo u kameno doba!
Podelite komentar
Sale
A niko se nepita od čega se prave akumulatori, dal ima dovoljno te rude, gde će se ti akumulatori odlagat kad im prođe. Rok to je kao ekološki a govna nabijaju cenu ti električnim sranjima ko da su zlatna i kad budes vozio na popravak jer sve električno se kvari 3x vise nego na benzin samo na pravi servis koji kosta da te stisne sr.t e tolko vi pametnjakovići ekološki niko nepita narod dal ima para vi manjina kojq se nakrala pametujete samo bolje vam je da ste tiho
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Sale
Bravo! Uspeo si nešto što prvi put vidim. Grešiš u apsolutno svakoj rečenici.
Podelite komentar
Ika
Kupis Teslu Odessa vikend na ravnu goru tamo ga palis na nizbrdo gde da ga punis u Srbiji
Podelite komentar
Душан Вуковић
Прича је наивна.За производњу струје електране жестоко загађују природу.Из ауспуха неће излазити дим али ће врло да раде нуклеарне и друге електране а индустрија акумулатора је посебна прича.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Душан Вуковић
Treba da spoznaš ogromnu razliku u efikasnosti pogona i čistoći proizvodnje energije. Sa najpriljavijim elektranama vožnja na struju opet ispadne čistija od, recimo, benzinaca, a izvor energije može daleko lakše da se očisti. Dakle, ako stvarno želiš celu sliku, onda je potraži na obe strane i prestani da traćiš tuđe vreme i poverenje.
Podelite komentar
Crni
@Душан Вуковић
Elektro vozac izgleda da o temi pojma nemas, pitaj bilo koga od studenata na ETF da ti izracunaju koliko zagadjuje bilo koji dizel a koliko da bi dva sata punio akumulatore sa predvidjenom snagom, namerno pisem snagom. Ugalj je mnogo neefikasnije gorivo od benzina a d ane pricam o dizelu
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Душан Вуковић
A ti misliš da ja nisam sa ETF? Ajmo da uprostimo. Recimo da poredimo dizel auto sa električnim čije baterije punimo dizel generatorom. Misliš da električni gubi? Dizel motor automobila je jako neefikasan sam po sebi a retko radi i u svom najboljem režimu - samo pri idealnom broju obrtaja za dato opterećenje. Za razliku od toga, dizel generatori mogu praviti struju u konstantno idealnom (najefikasnijim) režimu. Kako nema ograničenja i zahteva koja postoje za automobilske motore mogu biti još efikasniji. Gubitak energije konverzijom u električnu, pa hemijsku (akumulator) pa ponovo električnu i zatim mehaničku je izuzetno mala te je moguće da električni automobil na struju iz dizel generatora potroši manje istog tog dizela nego dizel automobil. Dalje, daleko je lakše rešiti zagađenje na jednom mestu (elektrana) nego od nekoliko miliona pokretnih zagađivača. Elektrane su čistije i bolje nego dizel generatori. Jeste, termoelektrane zagađuju dosta ali proizvode daleko više energije nego što im se pripisuje nu poređenju zagađenja između električnih i fosilnih kola. Nisu sve elektrane TE. Sve je više sve čistijih, tako da ni tu nema poređenja. Zbog toga električna kola postaju sve čistija bez ikakvih promena na njima samima. Idemo dalje - STRUJA (i ostali vidovi energije) se dodatno koristi za proizvodnju, transport i prodaju sirovina i gotovih goriva i to u onoj količini koja bi bila dovoljna električnim kolima da voze onoliko koliko fosilnim sa tim gotovom gorivom.
Podelite komentar
Goran
@Душан Вуковић
Jadan taj tvoj ETF sa tobom.Ako su svi takvi studenti nije ni čudo što nikakvu industriju nemamo i niša ne proizvidino...Kao prvo info. O tome da je Ekologija čistija bolja za svet je čista laž.Sami predstavnici renomiranih Automilskih industrija su u mnogim intervjuima rekli da su Električna kola čista Marketingška prevera.I da oni sami nemaju dobavaljače resursa za toliku masovnu proizvidnju E. Automobila.Pod dva tu je kao ogroman problem infrastruktura brzih punjača koji su i ovako kao brzi ,prespori za redovnu upotrebu.A da ne kažem sulude cene koje opravdavaju nabavkom sirovina.Kompletna priča ne pije vodu jer Ekonomija i financisko stanje običnih ljudi dihtira potražnju.A trenutno je cena ne komparativna sa dobijenim proizvodom i upotrebljivošću istog.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Душан Вуковић
Motori na fosilna goriva uspeju da upotrebe 12-30% energije iz goriva, ne više, i to ne računa energiju utrošenu na crpljenje, preradu, transport i prodaju goriva. Električna vozila su, za razliku od njih, bar 77% efikasna (i postaju bolja). Konkretno, električna vozila troše oko 15-25 kWh na 100km. Jedan litar dizela sadrži oko 9 kWh ali je na njegovu proizvodnju, transport i prodaju potrošeno još oko 2 kWh, što mu izađe na oko 11 kWh ukupno. Po tome, električna kola troše ekvivalent od oko 1,4-2,3 litra dizela na 100 km. Potrošnja uporedivih dizel kola je od oko 7 do 12 litara odnosno 5 puta više. Dizel generatori postižu efikasnost od oko 40%, do tri puta bolje nego auto motori. 77% efikasnosti električnih kola od tih 40% je 30,8%, iznad granice maksimalne standardne efikasnosti dizel motora (najgori slučaj za električna kola) a do 3 puta bolje od minimalne. Zagađenje sagorevanja dizela po litru je oko 2.7 kg CO2 (ne računajući druga zagađenja). To je dovoljno da učini jednu omanju prostoriju potpuno otrovnom za ljude. Svaki litar!
Podelite komentar
Marko
@Душан Вуковић
Nisu se toga setili! Prosvetli ih 🤣🤣🤣
Podelite komentar
Elektro-Vozač
@Душан Вуковић
Od 9 kWh energije u jednom litru dizela automobilski motor iskoristiti 12-30%, odnosno 1-2,7 kWh i za to vreme "isporuči" 2,7 kg CO2 (+ostala zagađenja). Drugim rečima, izbaci se od 2.7÷1 do 2.7÷2.7 odnosno 1-2.7 kg CO2 po kWh. Termoelektrane na ugalj izbacuju od 0,5 do 1 kg CO2 po prioizvedenom kWh. Zbog nesavršene efikasnosti električnih kola ("samo" 77%) to moramo uvećati i nastane 0,7 kg do 1.3 kg po kWh, odnosno dvostruko manje nego dizel motor za istu upotrebljivu energiju. Ovde nije stvar u tome da je ugalj čistiji od dizela (nije, prljaviji je) nego to da su kola na fosilna goriva jako loša/neefikasna i prljava u poređenju sa elektranama. Elektrane na dizel bi mogle biti čistije nego na ugalj ali bi to samo pomoglo električnim kolima. Hibridi ne rešavaju ovaj problem jer ni oni ne mogu da imaju maksimalno efikasne generatore (npr. Chevrolet Volt ima mali generator).
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Душан Вуковић
Recimo da tokom životnog veka automobil pređe 300,000km. Naravno da može i više (pogotovo električni), ali neću da preterujem, videćete zašto. Za električne je za taj put potrebno 15-25 kWh na 100km odnosno 3.000×15 do 3.000×25 kWh: 45.000 do 75.000 kWh. Po srpskim cenama, sa svim akcizama i porezima, to izađe na od 180.000 do 600.000 din odnosno oko 1.500-5.100 evra. Na to dodajte gume i tečnost za staklo za redovno održavanje (nema ulja, kočnice traju toliko, ...). Dizelaš sličnih karakteristika bi potrošio 7-12 litara na 100 km, odnosno 21.000-36.000 litara dizela. To košta od 2,9 do 5 MILIONA dinara odnosno 24.700 do 42.300 evra. Na to dodajte ne samo gume, već i ulje, kočnice i razne druge zavrzlame koje se moraju redovno menjati. Za te pare možete uzeti praktično ceo novi automobil. Tokom toga veka električni auto neće izbaciti ništa CO2 a, u slučaju sa ga punite "prljavom" strujom iz termoelektrane, zagađenje će biti od oko 22 do 75 tona CO2. Sa dizelom je to zagađenje od 57 do 97 tona odnosno oko 20-30 tona više samo po osnovu goriva, ne računajući ništa drugo. Proizvodnja baterija je napredovala i ne zagađuje toliko mnogo više nego proizvodnja SUS pogona, recimo. Nemojte mi verovati. Brojevi se stalno menjaju i sve su bolji za električna kola. Ali odraditi svoj "domaći" i istražite tvrdnje koje bi naftaški kartel voleo da mislite da su tačne.
Podelite komentar
Deki
@Душан Вуковић
Stvarno je mnogo neobrazovnog sveta,iskoriscenost energije kod rlektr vozila je 90%,kod dizela 30 a benzinca 25 a vec sada u dobrom felu evropskih drzava se proizvodi vise struje iz obnovljivih izvora(ne racunam hidro) nego iz uglja
Podelite komentar
Gall
@Душан Вуковић
Ee kad ovi sa etf umesaju prste u auto industriju,prosperitet je zagatantovan,otrpilike kao kupus i zadnjici!SAMO DA POJASNIM OVIMA ETF,SVAKI ELEKTRONSKISISTEM JE RANJIV.! Nema ali,nema objasnjenja,RANJIV.!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Душан Вуковић
@Goran: Kažeš, citiram: "Sami predstavnici renomiranih Automilskih industrija su u mnogim intervjuima rekli da su Električna kola čista Margetingška prevara i da oni sami nemaju dobavljače resursa za toliku masovni proizvodnju E. Automobila." Pročitaj to još jednom, što si sam napisao. Oni koji ne mogu da naprave auto su nekim čudom renomirani i tvrde da ostali lažu. Pritom Tesla, recimo, uopšte nema marketing. Cene jesu veće ali se ukupno isplate - pogledaj proračun. Neefikasna proizvodnja "sirovina" je uzrok tih cena i dok neki rade na tome da to reše drugi lažu narod kao ovi "renomirani" tebe.
Podelite komentar
Не UK
Кога брига шта ће они, одсекли се
Podelite komentar
Milorad
Ja cu do 2030, umreti 30-es puta, tako da te glupave odluke, nemaju veze s mozgom. Kad dodje 2030 godina, onda ce produziti do 2050-te godine.
Podelite komentar
Misko
@Milorad
Ja necu,onda.te briga i sta ce sutra biti.
Podelite komentar
Sd
Mene samo interesuje odakle im struja da sve to napune.
Podelite komentar
žolt
@Sd
Potpuno ste u pravu,ali izgleda neki visi interesi diktiraju
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Sd
Dovoljna je energija danas utrošena na crpljenje, preradu, transport i prodaju (pumpe) goriva. Ne treba više.
Podelite komentar
Kuku meni
Kako ću da perem veš???
Podelite komentar
Ljakse
Do tada ću da naučim mog Cvetka da ne jede, biće ekološki.
Podelite komentar
?????
Nema od toga nista.
Podelite komentar
Aleksandar
Ja sam kupio ove godine elcar od jednog momka iz Pozege, prezadovoljan sam, ne znam gde je pumpa. Nisam se pokajao ni sekunde. Sve pohvale!
Podelite komentar
Pavle Pikaso
@Aleksandar
Trotinet?
Podelite komentar
Crni
@Aleksandar
I Ja akoro da ne zana gde je pumpa, rezervoar 60lit trosi oko 4litre oko 600km po gradu mesecno predjem i ne moram da menjam akumulatore na pet godina
Podelite komentar
Mixx
Nema od toga nista..
Podelite komentar
Elektro-vozač
Svako ko razmišlja o kupovini automobila, bilo da shvata zašto su novi bolji ili uporno to ne želi, treba da razmisli i o tome gde će moći da ide sa njim i šta će raditi sa tim automobilom kada bude "završio" sa njim - prodati ga sigurno neće po "dobroj" ceni jer će ga malo ko hteti (ako bude bilo koga). Razmislite i o tome koliko će još dugo biti pumpi za gorivo - već nestaju, a taj će se trend ubrzati. Cene goriva će rasti i padati (manja potražnja, neki naftaši bankrotiraju pa poraste itd) ali će sve teze biti doći do njega.
Podelite komentar
Lala
@Elektro-vozač
Ma gde nestaju benzinske kad se non stop nove otvaraju
Podelite komentar
Miki
@Elektro-vozač
Lupaš gluposti prijatelju Živim u Nemačkoj, gde se daleko više nego kod nas, vrši kampanja o elektrfikaciji (Teslina Gigafabrika u okolini Berlina) Narod i dalje u velikoj meri kupuje nove dizel automobile, pogotovo oni ljudi koji prelaze dosta kilometara godišnje.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
U SAD je počelo sa Takoma Park, Maryland. Circle K je odlučio da u Norveškoj sve svoje pumpe pretvori u stanice za punjenje električnih automobila (objava 23. Sep 2019). Polako ali sigurno.
Podelite komentar
Vesna
Bravo bravo bravo
Podelite komentar
Pitam se
Šta će sad arapi, kako će sad da se bahate
Podelite komentar
todor
Smesno!
Podelite komentar
Mao
Sigurno ce avione, traktore, kamione i sve ostale radne masine preci na struju, kako da ne
Podelite komentar
Mali Jovica
@Mao
Dragi Mao, od te godine prestaje prodaja novih automobila na benzin. A ko ima auto na benzin od prije slobodno će ga voziti dok ga ne rasturi.
Podelite komentar
Ahahaha ...
@Mao
Bravo !!!
Podelite komentar
V8
@Mao
Da, traktor da ore na struju..
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Mao
Prvo, ne pričaju o svim mašinama. Drugo, većina "radnih mašina" već radi na struju. Treće, kamioni i traktori već postoje i/ili novi stižu. Za avione će biti teže ali to ne znači da napredak u svakom pogledu sa ostalom tehnologijom treba zaustaviti zarad zadovoljstva naftaškog kartela i mazohista koji vole otrove, buku u lošiju a skuplju vožnju.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Mao
Prvo, ne pričaju o svim mašinama. Drugo, većina "radnih mašina" već radi na struju. Treće, kamioni i traktori već postoje i/ili novi stižu. Za avione će biti teže ali to ne znači da napredak u svakom pogledu sa ostalom tehnologijom treba zaustaviti zarad zadovoljstva naftaškog kartela i mazohista koji vole otrove, buku u lošiju a skuplju vožnju.
Podelite komentar
Crni
@Mao
Elekro vozac, drzi se ti djevreka tehniku ostavi tehnicki pismenim, koje radne masine rade na struju? Sve rade na dizel i u zavisnosti od prvenstveno opterecenja imaju hidraulicnu pumpu ili generator. Na baterije tesko da ce uspeti ista ozbiljno da radi u skorije vreme ako mislis n aviljuskare i to uglavnom male to je smesan procenat manje od 1% verovatno svih radnih masina uostalom inte baterije treba d ase pune. Uglavnom se koristi hidraulika zbog malog gubitka snage, odnosno koeficijenta korisnog dejstva.
Podelite komentar
DRagutin
@Mao
Do 2022 Ilon Mask hoće da uspostavi 5G mrežu preko cele planete... Gledaćeš čuda u koja ni sam nećeš verovati... Naftaši odlaze u prošlost!
Podelite komentar
Crni
@Mao
Elektro vozac nisu sve masine viljuskar koji vidis i vozis to je relativno mali potrosac i nikako nije merljivo niti dobar primer da po svom skromnom utisku i znanju sudis a d apre toga nemas pojma koliko energije teba da se napravi jedn acelija baterije npr i da se ista napuni. Nema besplatne energije koliko ulozis toliko dobijes umanjenonza gubitke prenosa trenja isl.
Podelite komentar