Sena bi bio ponosan: McLaren predstavio "brutalni" bolid u čast svog Le Man jubileja
U McLarenu dosta polažu na tradiciju, a naročito svetla tačka, pored sjajnog F1 programa iz '80-ih i početka '90-ih, jeste i neočekivani uspeh na trci 24 časa Le Mana 1995. godine, i to prilično dominantan, budući da je na cilj stiglo svih pet automobila - prvi, treći, četvrti, peti i trinaesti.
Upravo tim povodom, budući da se ove godine obeležava četvrt veka od te pobede (ne i vremenski, jer je Le Mans pomeren za septembar), McLaren je spremio specijalnu limitiranu ediciju modela Senna GTR LM, od kojih je svaki upravo u jednoj od "livreja" koje su imali originalni F1 GTR trkački automobili.
Naravno, najinteresantniji je "pobednički" automobil - crni Kokusai Kaihatso Racing kojeg je vozila posada Janik Dalmas/J.J. Leto i Masanori Sekija, ali ni ostali nisu ništa manje impresivni i atraktivni, naprotiv.
Za "farbanje" svakog utrošeno je oko 800 radnih sati, a McLaren je čak dobio i odobrenje kompanija koje su bili sponzori u to vreme da se njihovi logotipi pojave na Senna GTR LM, prenosi TopSpeed.
Tu su i originalne petokrake OZ Racing felne, kočione čeljusti u zlatnoj boji kao i elementi oslanjanja u istoj nijansi. Uz svaki od pet primeraka dolazi i pločica na kojoj piše "One of One", a tu je i homologaciona nalepnica na krovu koju su, nakon pregleda od strane sudija, dobili i originalni F1 GTR.
Nažalost (kako se uzme!?), pogonska jedinica nije BMW-ov V12 motor iz originalnog F1 GTR već McLarenov 4,0-litarski V8 twin-turbo, koji zahvaljujući protočnom Inconel izduvnom sistemu, kao i unapređenim oprugama ventila i poliranim delovima glave motora, sada oslobađa 840 "konja" i 800 Nm, što je za oko 20KS više u odnosu na "obični" Senna GTR, a "vrti" se skoro do 9.000 obrtaja u minutu.
Inače, za ceo projekat bio je zadužen MSO ogranak (McLaren Special Operations), a svih pet automobila, isključivo namenjenih stazi, već je unapred prodato VIP klijentima, po ceni koja je zasigurno milionska.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nemanja
Sena najbolji vozac svih vremena.
Podelite komentar