Svetska ekološka organizacija Grinpis iznela je predlog prema kome bi zabrana prodaje novih automobila sa benzinskim i dizel motorima trebalo da se zasniva na odredbama "Pariskog klimatskog sporazuma".
To, ukratko, znači da bi, evropske države trebalo da obustave prodaju novih dizelaša i benzinaca najkasnije do kraja 2028. godine, da bi ti ciljevi mogli da se ostvare.
Ovo je kraći rok od predviđanja britanske vlade, koja je taj potez oročila na 2035. ili 2040. godinu, pa čak i od nedavne izjave britanskog ministra saobraćaja Granta Šapsa da bi do primene takve mere moglo da dođe najranije 2032. godine.
Takođe, predlog Grinpisa znači i da do 2040. godine evropskim putevima ne bi smelo da se kreće više ni jedno vozilo koje pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem.
U studiji Grinpisa iznosi se i zaključak da su emisije štetnih izduvnih gasova u Evropi danas veće za čak 28 odsto u odnosu na 1990. godinu.
Ova analiza se osvrnula i na sve popularnije automobile sa hibridnim pogonom, navodeći da je emisija ugljen-dikosida plag-in hibrida čak dva i po puta više od onoga što proizvođači predstavljaju (izmereno je 120g CO2 po pređenom kilometru, u odnosu na laboratorijske testove koji pokazuju 44g/km CO2), odnosno da ta vozila uopšte nisu toliko ekološka kao što ih proizvođači predstavljaju.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Bosanac
A ja ću i tad da vozim Golf 2 1.6 Dizel na prerađeno Ulje 😉😛💪
Podelite komentar
St@nko
A to sto fabrike za preradu hrane zagadjuju vise nego sva prevozna sredstva zajedno? Pri tome mislim na avione, kamione, vozove, autobuse, automobile. To nikom nista? A vazno je da im smetaju automobili. Neverovatno kakva se kampanja vodi!
Podelite komentar
Fungivet
Da li iko od nas nekompetentnih razmislja o tome koliko se zagadi planeta da bi se napravile baterije za elektromobile, koliko za izradu drugih komponenti. Nemojte zaboraviti da se struja kojom se pune baterije dobija prljavim tehnologijama. Kompetentni bi izracunali da elektricni auto generalno zagadjuje vise nego klasicni. Siguran sam da je to tako. Ne zaboravite pricu da LED sijalice dok se proizvedu, zagade vise nego klasicne kompletno sa svojom proizvodnjom i potrosnjom.
Podelite komentar