Ljubitelji kultnog Datsuna 240Z sigurno da imaju čemu da se raduju jer je Nissan, nakon višegodišnjih odlaganja, napokon "ubrzao tempo" i predstavljanjem Z Proto koncepta, najavio skori dolazak najnovijeg u nizu "Z" modela, koji će najverovatnije nositi oznaku 400Z, odnosno Fairlady Z35, na nekim tržištima.
Igrajući na kartu tradicije i čitavih 50 godina bogatog sportskog nasleđa, Nissan je Z Proto prikazao atraktivnoj "limun žutoj" boji koja je nekada krasila 240Z. Sam koncept, iako moderno dizajniran, u sebi, naročito gledano s boka, sadrži određene "crte" koje asociraju na slavnog pretka.
Zadnji deo vozila izgleda znatno drugačije u odnosu na aktuelni 370Z, pa i 350Z koji mu je "genetski" sličan već je inspiracija pronađena u nešto starijem 300ZX sa svetlosnim grupama horizontalne orijentacije i svetlosnim segmentima unutar njih, prenosi TopSpeed.
Kada je reč o dimenzijama, Z Proto Concept je sa 4.382 milimetra dužine, za čak 142 milimetra duži od aktuelnog 370Z, a sa visinom od svega 1.310 milimetra, čak i nešto niži. Imajući u vidu koncepciju i kompaktne dimenzije, slobodno se može reći da će novi "Z" biti pravi konkurent sportskim modelima Porsche Cayman, Toyota GR Supra i BMW Z4.
Iako je još u pitanju koncept, može se reći da je enterijer Z Proto krajnje funkcionalan i gotovo serijski, obogaćen digitalnom instrument tablom, dijagonale 12,3 inča, dok se na centralnoj konzoli nalazi veliki ekran infotejnment sistema, osetljiv na dodir.
Što se tiče pogonske jedinice, Z Proto je ostao veran V6 koncepciji, s tim da je sada motor dobio "pomoć" u vidu dva turbo punjača. Detaljnijih informacija o motoru još uvek nema, ali se pretpostavlja da je u pitanju unapređeni 3,0-litarski VR30FFTT agregat iz Infinitija Q60 Coupe Red Sport, koji raspolaže sa 406 konjskih snaga i 475 Nm obrtnog momenta.
U Q60 Red Sport, pomenuti motor je uparen sa 7-stepenim automatskim menjačem, što će sigurno biti opcija i kod 400Z. Za sada, Z Proto je prikazan sa 6-stepenom manuelnom transmisijom, u prilog težnji ka očuvanju tradicije i istinskog uživanja u vožnji. Inače, Q60 sa pomenutim automatikom, do 100 km/h stiže za 4,7 sekundi.
I na kraju, jedna loša vest! Usled uvođenja sve strožijih eko-normi i osetnog pada potražnje za kompaktnim sportskim automobilima na evropskom tržištu, Stari kontinent neće biti u prilici da uživa u novoj generaciji "Z" modela, koji će biti ponuđen, pre svega, severno-američkom i daleko-istočnom tržišu.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.