Šta pooštreni propisi o izduvnim gasovima donose vozačima i proizvođačima automobila
Emisije ugljen-dioksida bi, u period od 2021. do 2030. godine, trebalo da budu snižene za čak 50, a ne za 37,5 odsto, kako je prethodno planirano planirano. Nova ideja o dodatnom smanjenju emisije izduvnih gasova potiče iz Evropske komisije, a potvrda je stigla i iz zvaničnih izvora.
Prema pisanju minhenskog lista Zidojče cajtung, to bi trebalo da znači da će se u Evropi, a pre svega u državama članicama EU, tokom naredne decenije drastično povećati proizvodnja hibirdnih i električnih automobila, koji imaju malu ili nikakvu emisiju CO2.
Pretpostavlja se i da će kontrola upotrebe plag-in hibrida biti detaljnije praćena, budući da postoji sumnja d ate automobile vozači gotovo uopšte ne pune strujom "na utičnicu", već da ih koriste kao klasične hibirde, zbog čega taj tip vozila emituje mnogo više štetnih gasova od očekivanog.
Zbog svega toga, pretpostavlja se da će slika evropskog auto tržišta biti znatno izmenjena tokom sledeće decenije, budući da teško očekivati da će proizvođači automobila moći svoje postojeće motore da učine još više ekološki efikasnijima i da im još više smanje emisiju CO2, budući daje neke granice tehnički nemoguće dodatno spustiti.
Kao posledica svega toga, može se očekivati da će se slika u salonima automobila širom Evrope, u narednoj deceniji, značajno promeniti, i da će u njima biti sve manje mesta za benzinace i dizelaše. To predstavlja veliki izazov za veliki proizvođače, kakve su upravo kompanije tzv. Velike nemačke trojke.
A tu su i na desetine proizvođača delova i snabdevača auto-industrije, koji žive upravo od delova za motore sa unutrašnjim sagorevanjem. A kako električni automobili imaju mnogo manje delova, sa porastom njihovog broja, može se očekivati veliki pad broja zaposlenih u automobilskoj i industriji koponenti.
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.