Sve strožnije ekološke norme, ponajviše u Evropi, primorale su mnoge proizvođače da značajno modifikuju pogonske jedinice svojih modela, dok su drugi, nakon analize isplativosti, jednostavno odlučili da im je bolje da određene modele "puste niz vode".
To je bio o jedan od razloga zbog kojih je u nekim zemljama EU obustavljena prodaja modela ruske Lade, među kojima i kultne Nive.
Jedna od "žrtvi" novih, sve strožijih ekoloških normi jeste i Škoda Kodiaq RS, koju pokreće snažni 2,0-litarski biturbo TDI od 240 konjskih snaga i 500 Nm, a koji u kombinaciji sa impozantnom masom ovog SUV modela, emituje između 209 i 217 g/km CO2 prema novom WLTP, odnosno 157 g/km prema starom NEDC ciklusu.
Zbog činjenice da sa ovim motorom, barem u trenutnom izdanju, neće ispunjavati stroge ekološke norme u Evropi, Škoda je odlučila da obustavi proizvodnju, sve dok se ne analizira da li je isplativije unaprediti pomenuti agregat ili ugraditi turbo benzinac sa tzv. mild-hibrid tehnologijom, piše TopSpeed.
To znači da će se Kodiaq RS ponovo pojaviti na tržištu naredne godine, i to u restilizovanom izdanju, koje će obuhvatiti vizuelna unapređenja, ali ponajviše modernizaciju enterijera i infotejnment sistema.
Video: Skupljao delove automobila 12 godina i napravio mašinu koja gazi sve pred sobom
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.