Isplativi "električari": Troškovi za gorivo vozila na struju niži su za čak 58 odsto

 ≫ 

Komentari

  • Boki

    31. jul 2020 | 21:37

    Računica je vrlo netačna. Trenutno je jefinije voziti na struju jer su sve akcize i porezi nakačeni na gorivo. Neka krenu svi da voze na struju ode cena struje u nebesa...

    • 1. avgust 2020 | 01:15

      Elektro-vozač

      @Boki

      Struju možeš i sam da napraviš ako dignu cenu previše. Gorivo u potrebnim količinama ne možeš. Svuda u svetu je jeftinije voziti na struju samo je pitanje u kojoj meri.

    • 1. avgust 2020 | 07:01

      Elektro-vozač

      @Boki

      Cena goriva može da ide u nebesa a struje ne jer je samo možete napraviti. Pojaviće se privatni proizvođači struje ako podignu cenu previše tako da cena struje ima granicu. Cena goriva nema.

  • Sveznalica

    31. jul 2020 | 17:00

    Kako lupetajte,najvazniju stavka je cena vozila,punjene I vreme izdrzljivosti akumulatora.Ako normalno vozilo kosta 15.000 evra,a elektro 50.000 ever.pa I vise,gde je tu racunica,ako mozete napuniti bateriju za 1h a sipati benzin-naftu za 5 min.gde je tu isplativost,ako bateria traje 300 km a normal an rezervoar 500 km.ko je ovde lud da kupi ovo vozilo osim JKP Grobarske usluge

    • 1. avgust 2020 | 01:18

      Elektro-vozač

      @Sveznalica

      Nemoj porediti najjeftinijeg iz jedne grupe sa dobrim iz druge već slična kola sa različitim pogonima. Drugo, poredi ukupne troškove. Može svako da ti proda stvari jeftino a posle da te mlati po ušima.

  • Braca

    31. jul 2020 | 16:59

    Sve je to dosta skuplju u odnosu na benzince i dizelaše. Za jedan e auto iste klase, platite unapred teoškove zamene ulja, kočnica,... itd jer eto ne idete kod mehaničara, a to mora biti skuplje.

  • Elektro-vozač

    31. jul 2020 | 16:42

    Još nešto - znam da će ljudi komentarisati cenu baterije. Baterije traju bar 300,000 a i preko 500,000 km u kolima kako su napravljena kako treba (tu ne računam originalni Leaf recimo). I tada ne crkavaju skroz nego im malo padne kapacitet. Ne moraju cele da se zamene već samo pojedine ćelije. Cene padaju - danas koštaju nekoliko puta manje nego pre nekoliko godina. I da koštaju €10,000 i da cele moraju da se menjaju to bi izašlo na još 2-3 dinara po km čak i da stare bacite (a one i dalje imaju vrednost jer se upotrebljavaju za druge svrhe, pa stare možete prodati i time umanjiti troškove održavanja).

  • Elektro-vozač

    31. jul 2020 | 13:14

    Brojevi nisu svuda isti. Za početak struja je kod njih oko 4-5 puta skuplja. Drugo, pitanje je šta su posmatra kao električna kola - održavanje hibrida košta više. Za čisto električna kola: oko petina (0,2) kWh po kilometru = oko dinar po kilometru naspram 0,07 litara goriva za isti kilometar = oko 10 dinara. Motornog ulja nema - naspram bar oko 3000 din na svakih 8000-16000 km = još 0,20-0,40 din po km a može i češće jer se ulje menja i ako stoji dugo, ne samo ako se vozi puno. Kočnice traju preko 300,000 km naspram 25.000-50.000km - još oko 10,000-30,000 din ili oko još 0,50 din po km. Dodajte na to lambda sonde, kaiševe, filtere za gorivo it - toga nema na električnim kolima. Ovo su samo redovni servisi. U svakom slučaju preko 10 dinara po svakom km jeftinije sa električnim. 100,000 km = milion dinara manje. Od zajedničkog redovnog održavanja tu su najveći trošak gume (zavisno od modela i stila vožnje) i tečnost za pranje stakla. Dugih stvari nema.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA