Isplativi "električari": Troškovi za gorivo vozila na struju niži su za čak 58 odsto
≫
Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?
Boki
Računica je vrlo netačna. Trenutno je jefinije voziti na struju jer su sve akcize i porezi nakačeni na gorivo. Neka krenu svi da voze na struju ode cena struje u nebesa...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Struju možeš i sam da napraviš ako dignu cenu previše. Gorivo u potrebnim količinama ne možeš. Svuda u svetu je jeftinije voziti na struju samo je pitanje u kojoj meri.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Boki
Cena goriva može da ide u nebesa a struje ne jer je samo možete napraviti. Pojaviće se privatni proizvođači struje ako podignu cenu previše tako da cena struje ima granicu. Cena goriva nema.
Podelite komentar
Sveznalica
Kako lupetajte,najvazniju stavka je cena vozila,punjene I vreme izdrzljivosti akumulatora.Ako normalno vozilo kosta 15.000 evra,a elektro 50.000 ever.pa I vise,gde je tu racunica,ako mozete napuniti bateriju za 1h a sipati benzin-naftu za 5 min.gde je tu isplativost,ako bateria traje 300 km a normal an rezervoar 500 km.ko je ovde lud da kupi ovo vozilo osim JKP Grobarske usluge
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Sveznalica
Nemoj porediti najjeftinijeg iz jedne grupe sa dobrim iz druge već slična kola sa različitim pogonima. Drugo, poredi ukupne troškove. Može svako da ti proda stvari jeftino a posle da te mlati po ušima.
Podelite komentar
Braca
Sve je to dosta skuplju u odnosu na benzince i dizelaše. Za jedan e auto iste klase, platite unapred teoškove zamene ulja, kočnica,... itd jer eto ne idete kod mehaničara, a to mora biti skuplje.
Podelite komentar
Elektro-vozač
Još nešto - znam da će ljudi komentarisati cenu baterije. Baterije traju bar 300,000 a i preko 500,000 km u kolima kako su napravljena kako treba (tu ne računam originalni Leaf recimo). I tada ne crkavaju skroz nego im malo padne kapacitet. Ne moraju cele da se zamene već samo pojedine ćelije. Cene padaju - danas koštaju nekoliko puta manje nego pre nekoliko godina. I da koštaju €10,000 i da cele moraju da se menjaju to bi izašlo na još 2-3 dinara po km čak i da stare bacite (a one i dalje imaju vrednost jer se upotrebljavaju za druge svrhe, pa stare možete prodati i time umanjiti troškove održavanja).
Podelite komentar
Elektro-vozač
Brojevi nisu svuda isti. Za početak struja je kod njih oko 4-5 puta skuplja. Drugo, pitanje je šta su posmatra kao električna kola - održavanje hibrida košta više. Za čisto električna kola: oko petina (0,2) kWh po kilometru = oko dinar po kilometru naspram 0,07 litara goriva za isti kilometar = oko 10 dinara. Motornog ulja nema - naspram bar oko 3000 din na svakih 8000-16000 km = još 0,20-0,40 din po km a može i češće jer se ulje menja i ako stoji dugo, ne samo ako se vozi puno. Kočnice traju preko 300,000 km naspram 25.000-50.000km - još oko 10,000-30,000 din ili oko još 0,50 din po km. Dodajte na to lambda sonde, kaiševe, filtere za gorivo it - toga nema na električnim kolima. Ovo su samo redovni servisi. U svakom slučaju preko 10 dinara po svakom km jeftinije sa električnim. 100,000 km = milion dinara manje. Od zajedničkog redovnog održavanja tu su najveći trošak gume (zavisno od modela i stila vožnje) i tečnost za pranje stakla. Dugih stvari nema.
Podelite komentar