Isplativi "električari": Troškovi za gorivo vozila na struju niži su za čak 58 odsto

 
 ≫ 
  • 9

Godišnji troškovi vožnje za električni automobil manji su za 21 odsto u odnosu na benzince i dizelaše

Kupovina i upotreba električnog vozila u ovom trenutku je isplativija od nabavke novog automobila na benzin ili dizel, pokazuje istraživanje stručnjaka za osiguranje automobila britanske kompanije Direct Line, koje sugeriše da su električni automobili jeftiniji tokom svog radnog veka.

Prema istraživanju, električni automobili mogu, u proseku, svake godine da koštaju oko 107 funti (118 evra) manje od benzinskih ili automobila sa dizel motorima.

Prosečni ukupni troškovi kupovine novog električnog automobila i njegove vožnje tokom 14 godina upotrebe izračunati su na iznos od 52.133 funte (57.706 evra), u poređenju sa 53.625 funti (59.365 evra) za ekvivalentni model na benzin ili dizel.

To znači da bi električni auto koštao vlasnika 3.752 funte (4.155 evra) godišnje tokom njegova upotrebnog veka, dok ukupni godišnji troškovi za benzinski automobil iznose 3.858 funti (4.272 funte).

Rezultati analize, takođe, ukazuju na to da su godišnji troškovi vožnje za električni automobile manji za 21 odsto i, u proseku, iznose 1.752 funti (1.941 evro) ili 33,50 funti (37 evra) nedeljeno, u poređenju sa 2.205 funti (2.442 evra) godišnje i 42,40 funti (47 evra) nedeljno za dizelski automobile, prenosi Hina.

Godišnji troškovi poreza i održavanja električnog automobila niži su za 49 odsto nego kod benzinskih modela, dok su troškovi goriva niži za 58 odsto.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boki

    31. jul 2020 | 21:37

    Računica je vrlo netačna. Trenutno je jefinije voziti na struju jer su sve akcize i porezi nakačeni na gorivo. Neka krenu svi da voze na struju ode cena struje u nebesa...

  • Sveznalica

    31. jul 2020 | 17:00

    Kako lupetajte,najvazniju stavka je cena vozila,punjene I vreme izdrzljivosti akumulatora.Ako normalno vozilo kosta 15.000 evra,a elektro 50.000 ever.pa I vise,gde je tu racunica,ako mozete napuniti bateriju za 1h a sipati benzin-naftu za 5 min.gde je tu isplativost,ako bateria traje 300 km a normal an rezervoar 500 km.ko je ovde lud da kupi ovo vozilo osim JKP Grobarske usluge

  • Elektro-vozač

    31. jul 2020 | 13:14

    Brojevi nisu svuda isti. Za početak struja je kod njih oko 4-5 puta skuplja. Drugo, pitanje je šta su posmatra kao električna kola - održavanje hibrida košta više. Za čisto električna kola: oko petina (0,2) kWh po kilometru = oko dinar po kilometru naspram 0,07 litara goriva za isti kilometar = oko 10 dinara. Motornog ulja nema - naspram bar oko 3000 din na svakih 8000-16000 km = još 0,20-0,40 din po km a može i češće jer se ulje menja i ako stoji dugo, ne samo ako se vozi puno. Kočnice traju preko 300,000 km naspram 25.000-50.000km - još oko 10,000-30,000 din ili oko još 0,50 din po km. Dodajte na to lambda sonde, kaiševe, filtere za gorivo it - toga nema na električnim kolima. Ovo su samo redovni servisi. U svakom slučaju preko 10 dinara po svakom km jeftinije sa električnim. 100,000 km = milion dinara manje. Od zajedničkog redovnog održavanja tu su najveći trošak gume (zavisno od modela i stila vožnje) i tečnost za pranje stakla. Dugih stvari nema.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA