Legendarni terenac postao žrtva korone: Mitsubishi Pajero odlazi u istoriju
Pajero nikada nije prestao da bude pravi punokrvni 4X4, o čemu svedoči rekordnih 12 pobeda na Dakar reliju, kojim je dominirao od 1985. do 2007. godine
Legendarni terenac Mitsubishi Pajero zauvek će sići sa proizvodnih traka sledeće 2021. godine, nakon punih 39 godina proizvodnje i četiri generacije tog modela.
Pajero, poznat i po svojoj višegodišnjoj dominaciji na čuvenom Dakar reliju, žrtva je finansijske krize sa kojom se poznati japanski proizvođač bori poslednje dve godine, a koju je pandemija korona virusa dodatno pogoršala.
Mitsubishi je svog najpoznatijeg terenca premijerno predstavio 1982. godine, a Pajero je najveću slavu distigao 10 godina kasnije, kada je japanski proizvođač širom sveta prodao čak 175.000 primeraka.
Tokom devedesetih i kasnije popularan kao vozilo policije i hitnih službi, Mitsubishi Pajero je takođe bio i je jedan od prvih terenskih automobila koji su započeli "modu" zamene skupih i luksuznih limuzina terencima, i na neki način, postao začetnik trenda koji će kasnije nastaviti brojni proizvođači sve većom produkcijom manjih i većih SUV modela.
Ipak, za razliku od brojne savremene konkurencije, Pajero nikada nije prestao da bude pravi punokrvni 4X4, o čemu svedoči rekordnih 12 pobeda na pomenutom Dakar reliju. Dominacija je trajala od 1985. do 2007. godine, dok Mitsubishijev tim pehar iz ruku nije ispuštao u periodu od 2001. do 2007. kada je osvojio sedam uzastopnih trofeja.
Ipak, za one koji su želeli Pajera, ali ne i "punokrvni 4X4", između 1998. i 2015. proizvođen je i manji model Pajero Pinin.
Posle punih 38 godina proizvodnje, Mitsubishi je pripremao novu petu generaciju Pajera, ali ga je ekonomska stvarnosti demantovala, pa će legendrani terenac za manje od godinu dana definitivno otići u penziju.
Prestankom njegove proizvodnje, japanski proizvođač će do 2023. godine zatvoriti i fabriku u kojoj se Pajero, u kraćoj i dužoj verziji, proizvodio od 2006. godine.
Mitsubishi Pajero je poslednjih nekoliko godina povlačen sa tržišta više zemalja sveta, pre svega zbog nemogućnosti da zadovolji sve strožije propise o izduvnim gasovima, kao i zbog velike potrošnje.
Za kraj proizvodnje legendarnog terenca, Mitsubishi planira posebnu ograničenu seriju od 700 primeraka koja će nositi oznaku "Final Edition" verziji, ali će, na žalost ljubitelja, biti namenjena prodaji samo na domaćem, japanskom, tržištu.
(Telegraf.rs/MBJ)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Joca
Autoindustrija je bas pogodjena ovom koronom. Pa evo i ja obican polovnjak nisam kupio ove godine iako sam planirao, sad se dovijam od prijatelja kad mi zatreba ili bas mms rent a car kad idem na dalji put. Nadam se padu cena sledece godine.
Podelite komentar
p
Ko ce Ga Vise Kupuvati prave 4 Cilindra Motore sa 2800 kubika i 160 Konja.Prvo To Trosi 20 litara a jedva ide.
Podelite komentar
p
Ko ce Ga Vise Kupuvati prave 4 Cilindra Motore sa 2800 kubika i 160 Konja.Prvo To Trosi 20 litara a jedva ide.
Podelite komentar