Srbi sve više voze "na struju": Broj hibrida i električnih vozila ove godine uvećan za 50 odsto
Broj hibridnih i električnih automobila na putevima u Srbiji, kao i interesovanje za njih, polako rastu. Prema podacima koje je sajt Polovni automobili dobio od Ministarstva unutrašnjih poslova, u Srbiji su ukupno registrovana 102 putnička vozila na električni pogon, a tu je i 1.416 registrovanih hibridnih putničkih vozila.
Da je među našim vozačima sve veće interesovanje za automobile na ove dve vrste pogona, a pogotovo za hibridne automobile, govori nam i podatak da je samo tokom ove godine taj broj uvećan za više od 50 odsto.
Od ukupnog broja registrovanih hibridnih automobila, čak 564 je prvi put registrovano u prvih šest meseci 2020, odnosno kupljeni su u tom periodu. Kad je reč o električnim automobilima, prvi put je registrovano 16 vozila na ovaj pogon.
Takođe, na tržištu je i sve veća ponuda električnih i hibridnih automobila, a na sajtu Polovni automobili,iako u odnosu na ukupan broj i dalje skroman, beleži se i rast broja oglasa upravo u ove dve kategorije.
I dok je početkom 2019. godine na sajtu bila oglašena prodaja tek pedesetak polovnih i nekoliko novih hibridnih automobila i tek jedan, i to nov električni, od oktobra prošle godine taj broj počinje značajno da raste.
Tako je u maju mesecu na sajtu polovniautomobili.com bila oglašena prodaja 190 polovnih i 15 novih hibridnih automobila, dok je u junu taj broj bio 139 polovnih i 15 novih.
I broj oglasa električnih automobila konstantno raste iz meseca u mesec. Taj broj je tokom 2019. uvek bio jednocifren, a od februara ove godine on je u konstantom porastu, pa je tako na sajtu u maju bila oglašena prodaja 30 polovnih i jednog novog električnog automobila, a u junu jednog novog i čak 41 polovnog.
Ipak, ko poželi da kupi električni ili hibridni automobil, moraće da izdvoji nešto veću sumu novca. Kad je reč o električnim automobilima, u ponudi je najviše BMW i3, čija se cena kreće od 20.000 do 46.000 evra.
Ljubitelji Golfa i pogona na struju neretko će u oglasima naći nešto za sebe. Takođe, tu je i legendarni Fijat 500 u električnoj varijanti.
S druge strane, ponuda hibridnih automobila je nešto bolja i izbor je veći. I dok se cene novih kreću od 17.000 evra, pa naviše, polovni hibridni automobili starije generacije mogu se kupiti već za 4.000 evra.
I dok je pre samo godinu dana bilo gotovo nezamislivo, u poslednje vreme često se među oglasima na sajtu Polovni automobili nađe, danas slobodno se može reći, automobilska marka oko koje se diže najveća prašina u medijima - Tesla.
U zavisnosti od modela, generacije i godine proizvodnje, cena Tesle na našem tržištu kreće se od 45.000 evra do više od 100.000 evra. Novog Teslu još uvek ne možete da kupite u Srbiji, ali, ako se nastavi ovakav trend, verovatno nije daleko dan kada će i to biti moguće.
(Telegraf.rs/Polovniautomobili.com)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nikola
Za 50% moze da znaci da ih je bilo 6,a sad ih ima 9...
Podelite komentar
Elektro-vozač
Evo nešto što možete sami da proverite jer znam da nećete verovati... Uzmimo da radite oko 10km od kuće, znači pređete oko 20km dnevno u većini slučajeva. U jednom mesecu ima prosečno oko 22 radna dana, znači 440km mesečno. Gradski prevoz vas za to košta od oko 1400 do preko 3000 dinara - za mesečnu kartu. Benzin bi vas koštao od oko 3500 din min do oko 7500 din max ali na to dodajte još prosečno održavanje kola (ulje, kočnice, katalizatori, senzori i ostalo) na mesečnom nivou. Za 440 km električnim kolima bi vam bilo potrebno od oko 50 do 110 kWh strike što bi vas koštalo od oko 220 do 500 dinara u većini slučajeva (puniti noću) a održavanja praktično da nema. Dakle bar 1000 din jeftinije od najjeftinijeg gradskog prevoza) a preko 3000 din manje nego na benzin - svakog meseca. Tokom 5 godina to izađe na 60,000 din i 180,000-420,000 din u najgoroj varijanti. Ako vozite više razlike će biti veće (i cena gradskog prevoza ide gore u principu zbog zona). Koliko bolji (naravno električni) auto možete kupiti za tu razliku - ili preraditi postojeći na električni?
Podelite komentar
Dzomba
Da mi je znati ko ih je i odakle kupio...
Podelite komentar