Ceo zivot od malena se vozim u benzincima i samo benzince smo imali i kupovali bilo je svega i atmosferaca i turbasa. . I onda cale odluci 2012 da uzme prvog dizela posle 30 god benzinaca. Uzeo je 2.0 BMW 525d 160KW. I dan danas ga imamo samo sa predjenih 290000 km. Kroz razliku za gorivo i ustedeli smo mnogo novca. Od kapitalnih popravki je bila turbina i veliki servis na 200k. Drugo nista. Stim sto fabrika kaze mali servis na 30k a cale radi na 15-18k.
Niko ne spominje motore na TNG vezano za ekologiju. Čišći su i od dizelaša sa svim filterima i od klasičnih benzinaca. Zašto se ne forsira proizvodnja motora na TNG ili još bolje na zemni gas kojeg ima u prirodnim nalazištima više nego nafte. Sa turbo punjačem i oni imaju odlične performanse.
Kad su vec izmislili euro standarde i svaku neku skalameriju koja se dogradjuje (filteri,katalizatori) sto nisu probali iz dizela da odstrane supstance koje stvaraju to zagadjenje
... sve je istina što piše ali, dizeli se i dalje prave i to u Nemačkoj, još bolji i tedivljiji manje troše od benzinaca a ne verujem da više zagađuju.
Zašto da ne, ali uvek paziti kojeg kupuješ. Postoje i hibrid dizelaši, ni to nije loša opcija, ekonomičniji su i manje zagađuju prirodu. Naravno ja sam uvek za benzin pre dizela ali ne bi trebalo da su toliko loši ovih godina.
Ne, ne treba! Kao ni benzince, ili bilo koje druge čiji motori rade sagorevajući bilo šta! Loši su, prljavi i odzvonilo im je. Čak i da vam trenutno odgovaraju pomislite kome bi ih mogli da prodate kada za to dođe vreme s obzirom da se svet osvešćuje i ne želi više takve proizvode.
Zanima me na šta ti punis svoj automobil?
Šta proizvodi tvoje pokretacko gorivo?
Koliko treba potrošiti uglja i sagoreti za tvoje kilovate?
Bateriju koju ti fabrika napravi , te prostor koji iskopa vadeći litijum a kasnije i reciklazu to zagađuje i kosta malo više.
Druže, mislim da malo površno razmisljaš. Zamisli koliko tek fabrike struje zagađuju prirodu kada se koristi tolika količina struje za auta... još više nego dizel i benzin.
@Meksa: Iskreno, mešavina vetra, sunca i nuklearki u mom slučaju. Čak i sa je 100% na ugalj (ili dizel, ili benzin) opet bi bilo čistije zbog efikasnosti motora. Zagađenje tokom proizvodnje se lako reši za razliku od zagađenja miliona automobila i svejedno se poništi za oko godinu dana upotrebe kola. Potražite detalje i videćete. Taj argument odgovara baš električnim kolima iako vi to do sada možda niste znali (ili hteli da kažete).
@Meksa: Iskreno, mešavina vetra, sunca i nuklearki u mom slučaju. Čak i sa je 100% na ugalj (ili dizel, ili benzin) opet bi bilo čistije zbog efikasnosti motora. Zagađenje tokom proizvodnje se lako reši za razliku od zagađenja miliona automobila i svejedno se poništi za oko godinu dana upotrebe kola. Potražite detalje i videćete. Taj argument odgovara baš električnim kolima iako vi to do sada možda niste znali (ili hteli da kažete).
@ime: Naprotiv. Površno je mišljenje da samo proizvodnja električnih zagađuje, da se sva struja dobija iz uglja, da su elektrane/generatori jednako neefikasni kao i motori kola SUS (nisu jer mogu konstantno da rade u najefikasnijim režimu za razliku od motora kola) ili da su elektromotori jednako neefikasni. Bolje je potražiti podatke, nije ih teško pronać - nezavisna istraživanja su urađena, umesto slepo/površno verovati neargumentovanim i nepotpunim reklamnim kampanjama naftaškog kartela.
@Meksa, @ime @redakcija i ostali zainteresovani: Potražite "Union of Concerned Scientists Cleaner Cars from Cradle to Grave" (ne mogu da postavim vezu). Tekst je na engleskom, prevod bi se mogao napraviti ako redakcija želi. Radi se o izveštaju "Zajednice zabrinutih naučnika" nazvanom "Čistija kola od kolevke do groba".
Petrol
Ceo zivot od malena se vozim u benzincima i samo benzince smo imali i kupovali bilo je svega i atmosferaca i turbasa. . I onda cale odluci 2012 da uzme prvog dizela posle 30 god benzinaca. Uzeo je 2.0 BMW 525d 160KW. I dan danas ga imamo samo sa predjenih 290000 km. Kroz razliku za gorivo i ustedeli smo mnogo novca. Od kapitalnih popravki je bila turbina i veliki servis na 200k. Drugo nista. Stim sto fabrika kaze mali servis na 30k a cale radi na 15-18k.
Podelite komentar
Warhammer
Ja bih da mi povecaju platu,pa da mogu kupiti elektricni trotinet.Moj skromni doprinos prirodi.
Podelite komentar
Žak
Niko ne spominje motore na TNG vezano za ekologiju. Čišći su i od dizelaša sa svim filterima i od klasičnih benzinaca. Zašto se ne forsira proizvodnja motora na TNG ili još bolje na zemni gas kojeg ima u prirodnim nalazištima više nego nafte. Sa turbo punjačem i oni imaju odlične performanse.
Podelite komentar
666
Čista laž, štelovani softveri i prevara su sinonimi za dizel vozila. Realno, dizeli bi trebali biti 30 posto jeftiniji od benzinaca.
Podelite komentar
Josip
Kad su vec izmislili euro standarde i svaku neku skalameriju koja se dogradjuje (filteri,katalizatori) sto nisu probali iz dizela da odstrane supstance koje stvaraju to zagadjenje
Podelite komentar
Dik
... sve je istina što piše ali, dizeli se i dalje prave i to u Nemačkoj, još bolji i tedivljiji manje troše od benzinaca a ne verujem da više zagađuju.
Podelite komentar
ime
Zašto da ne, ali uvek paziti kojeg kupuješ. Postoje i hibrid dizelaši, ni to nije loša opcija, ekonomičniji su i manje zagađuju prirodu. Naravno ja sam uvek za benzin pre dizela ali ne bi trebalo da su toliko loši ovih godina.
Podelite komentar
Elektro-vozač
Ne, ne treba! Kao ni benzince, ili bilo koje druge čiji motori rade sagorevajući bilo šta! Loši su, prljavi i odzvonilo im je. Čak i da vam trenutno odgovaraju pomislite kome bi ih mogli da prodate kada za to dođe vreme s obzirom da se svet osvešćuje i ne želi više takve proizvode.
Podelite komentar
Meksa
@Elektro-vozač
Zanima me na šta ti punis svoj automobil? Šta proizvodi tvoje pokretacko gorivo? Koliko treba potrošiti uglja i sagoreti za tvoje kilovate? Bateriju koju ti fabrika napravi , te prostor koji iskopa vadeći litijum a kasnije i reciklazu to zagađuje i kosta malo više.
Podelite komentar
ime
@Elektro-vozač
Druže, mislim da malo površno razmisljaš. Zamisli koliko tek fabrike struje zagađuju prirodu kada se koristi tolika količina struje za auta... još više nego dizel i benzin.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Meksa: Iskreno, mešavina vetra, sunca i nuklearki u mom slučaju. Čak i sa je 100% na ugalj (ili dizel, ili benzin) opet bi bilo čistije zbog efikasnosti motora. Zagađenje tokom proizvodnje se lako reši za razliku od zagađenja miliona automobila i svejedno se poništi za oko godinu dana upotrebe kola. Potražite detalje i videćete. Taj argument odgovara baš električnim kolima iako vi to do sada možda niste znali (ili hteli da kažete).
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Meksa: Iskreno, mešavina vetra, sunca i nuklearki u mom slučaju. Čak i sa je 100% na ugalj (ili dizel, ili benzin) opet bi bilo čistije zbog efikasnosti motora. Zagađenje tokom proizvodnje se lako reši za razliku od zagađenja miliona automobila i svejedno se poništi za oko godinu dana upotrebe kola. Potražite detalje i videćete. Taj argument odgovara baš električnim kolima iako vi to do sada možda niste znali (ili hteli da kažete).
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@ime: Naprotiv. Površno je mišljenje da samo proizvodnja električnih zagađuje, da se sva struja dobija iz uglja, da su elektrane/generatori jednako neefikasni kao i motori kola SUS (nisu jer mogu konstantno da rade u najefikasnijim režimu za razliku od motora kola) ili da su elektromotori jednako neefikasni. Bolje je potražiti podatke, nije ih teško pronać - nezavisna istraživanja su urađena, umesto slepo/površno verovati neargumentovanim i nepotpunim reklamnim kampanjama naftaškog kartela.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Meksa, @ime @redakcija i ostali zainteresovani: Potražite "Union of Concerned Scientists Cleaner Cars from Cradle to Grave" (ne mogu da postavim vezu). Tekst je na engleskom, prevod bi se mogao napraviti ako redakcija želi. Radi se o izveštaju "Zajednice zabrinutih naučnika" nazvanom "Čistija kola od kolevke do groba".
Podelite komentar