Američka legenda ponovo juri bespućima: Ford predstavio novi Bronco
Posle višemesečnih najava i mnogo procurelih informacija i fotografija, Ford konačno i zvanično u Americi predstavio novu, šestu generaciju svog legendarnog terenskog modela Bronco, koji će kupcima biti ponuđen u tri različite verzije - sa dvoja i četvora vrata, kao i Sport izdanju.
Nakon pauze od gotov četvrt veka - poslednji Bronco je sa proizvodnih traka sišao davne 1996. godine, Ford ima prilično velike planove za ovo legendarno ime, koje je postalo sinonim terenca u Americi tokom '60-ih, '70-ih i '80-ih godina.
Nažalost po sve ljubitelje velikih V8 motora, sada se ispod haube krije ili 2,3-litarski četvorocilindarski EcoBoost turbo benzinac od 270 konjskih snaga ili V6 tvin-turbo od 310 "konja", ali je zahvaljujući napretku tehnologije, i ovo sasvim dovoljno da obezbedi optimalne performanse.
Ono što je takođe u skladu sa aktuelnim vremenima jeste dizajn, ali se mora priznati da su u Fordu veoma vešto uskladili moderno sa tradicionalnim "crtama" Bronco modela.
Bronco Sport se vizuelno donekle razlikuje od "običnog" Bronco-a, bilo sa dvoja ili četvora vrata, ali je za svaki slučaj, na grilu veliki naziv modela koji nikoga neće ostaviti u nedoumici.
Kada je reč o platformi, treba reći da novi Bronco koristi klasičnu šasiju, i to onu od aktuelnog Ranger pikapa, doduše, nešto modifikovanu za ovaj SUV. Uz to, dobio je i nezavisno prednje oslanjanje, dok je pozadi i dalje klasična kruta osovina. U ponudi su i elektronski "šper" diferencijali napred i pozadi.
No, u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim menjačem i redukcijom pogona (94,75:1), Bronco je čak i u 2.3 EcoBoost verziji sasvim sposoban u off-road vožnji. Ukoliko se odabere snažniji 2.7 V6 EcoBoost, tada stiže 10-stepena automatska transmisija, sa redukcijom od 67,8:1.
Tu je i nekoliko različitih režima vožnje koje vozač može da odabere putem kontrole koja nosi naziv GOAT (Go Over Any Terrain) – Slippery, Sand, Mud/Ruts, Rock Crawl. Uz to, implementiran je i Trail Control koji automatski kontroliše "gas" i kočnicu pri malim brzinama u off-road vožnji.
Što se enterijera tiče, tu je novi SYNC4 infotejnment sistem, sa displejem od 8 inča, odnosno 12 inča u višim paketima opreme, koji ne samo što implementira najnovije informacione tehnologije, već omogućava i pregled kamera u sferi od 360 stepeni, pruža off-road informacije preko AccuTerra Maps.
Kako je najavljeno, Ford Bronco u SAD startuje po ceni od 29.995 dolara, dok verzija sa četvoro vrata iznosi 34.695 dolara. Nije poznato da li će i kada Ford Bronco stići i na evropsko tržište.
(Telegraf.rs/TopSpeed)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.